Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kunne jeg bare skrive en bog

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jepl jeg ved det - forkert kategori - jeg skriver fra tlf. Og mine store pølsefingre har svært ved at ramme de rigtige kategorier.
Idag kom en ældre dame hen til mig i butikken og stillede et spørgsmål, det er der ikke noget nyt i, det er der mange der gør iløbet af en dag, jeg fik hende svaret og vi fortsatte om løs og fast og vejret. Da besvarelsen og smaltalken er ved at være færdig, tager hun min hånd og kigger på mig, og fortæller mig at hun tryg i vores butik her er altid en rigtig dejlig atmosfære, hun fortæller mig også at hun har arrangeret sin begravelse og har instrueret bedemanden om at vi skal leverer blomsterne til hendes bisættelse (som desværre er indenfor 6 til 12 mdr.). Det skal vi fordi vi altid har fået hende til at føle sig velkommen og værdsat som kunde i vores butik selvom hun "kun" køber en lille buket og en potteplante.
Sådan kan jeg blive ved, med episoder hvor mine kunder roser vores forretning, service og væremåde til skyerne, og belønner os ved at handle hos os og tage familie,venner og kollegaer med ud til fremfor at vi "bare" er en butik.
Så var det jeg i mit stille sind kom til at tænke på, kunne jeg dog bare skrive en bog om hvad det er vi gør der er så rigtigt, at vi,selv i disse krisetider, oplever solid og stabil fremgang hver måned, så skulle jeg vist ikke lave mere resten af livet.
Jeg har skrevet den første linie, og det bliver vist ikke til mere, for den fortæller alt om hvordan vi driver vores forretning, og den linie må i få.
Jeg elsker mit job og mit erhverv, jeg kunne ikke tænke mig at lave andet og hverdag prøver jeg at gøre det lidt bedre end jeg gjorde det dagen før.
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:47

Trist at høre om hende damen, men dejligt at høre du elsker dit job.
Det er synd du ikke vil skrive din bog, men hvis du ombestemmer dig, så kan man udgive ebøger på engelsk globalt igennem dette ebogsforlag.

Hvor gammel er butikken?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

Du kan godt skrive en bog (eller i hvert fald et manuskript - om det udgives som bog er noget andet).

Du kan gøre det, at hver gang du tænker over tingene, filosoferer over noget, så sæt dig ned og skriv det, der falder dig ind lige nu og her. Husk altid at have en lap papir med dig.

Om nogle dage, når du inspireres af noget andet, så sæt dig ned og skriv det ned på en lap papir. Put lappen ind i en mappe, hvor du også satte den første lap papir ind.

Efterhånden vil du få samlet en hulens masse lapper - det vrimler med lapper!

Sæt dig derefter ned og begynd at flytte rundt på lapperne som med et puslespil. Til sidstdanner lapperne en stor bunke sammenhængende tekster - en bog!

Det gjorde jeg selv engang. Skrev ned det, som faldt mig ind lige nu og her. Det blev til henved 400 maskinskrevne sider. Jeg kunne plukke det bedste ud og til sidst indsende et helt manuskript.

Held og lykke med projektet!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)