Hej folkens Håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg overvejer at starte en webshop hvor jeg vil sælge t-shirts og måske andet tøj. Jeg har kigget lidt i en tråd, der mindede lidt om mit spørgsmål, men har nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på:
Jeg regner ikke med det bliver et specielt stort foretagende, skal mine kunder så betale moms? Er det ikke noget med at man skal omsætte for mere end et bestemt beløb? Men hvis der ikke er noget med moms, hvad så med skat? skal jeg betale skat af mit overskud, mine indtægter, eller..?? Og skal dette gøres i min selvangivelse?
Skal jeg have et cvr. nr? og hvorledes anskaffer man sig sådan et?
De t-shirts jeg vil sælge vil hovedsageligt være nogle med tryk jeg får lavet. Men jeg har også tænkt mig at opkøbe lidt rundt omkring. Hvis jeg finder en fed t-shirt til en 50''er, kan jeg så bare købe så mange jeg vil, og sælge dem videre til min egen pris? Hvad skal man være opmærksom på???
Hvor skal et sådan firma registreres henne?
Mvh
Nikolaj Astrup Madsen |
Hej Nikolaj!
Først skal du lade dig CVR-registrere hos Erhvervs- & Selskabsstyrelsen, da du skal have et CVR nr., som også skal fremgå af dine fakturaer...
Du skal lade yderligere lade dig momsregistrere hos Erhvers- & Selskabsstyrelsen ved en årlig omsætning på over kr. 50.000,- ...
Du skal betale skat af dit overskud, som gøres på den udvidede selvangivelse...samt evt. få en revisor til at udarbejde en årsrapport...
Vi hjælper gerne med registrering, rådgivning m.v. ...