Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste antivirus program til mac

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jørgensen:
Jeg forstår godt du modargumentere min post, nu hvor du sælger antivirus programmer. Men jeg mener stadig ikke det er nødvendigt at bruge antivirus programmer på en mac. Er man en virksomhed so har diverse risici i form af spammails. Men det er jo her hvor man bruger Spamfighter ;-)

"But that is just my opinion" :-)

:-)

Så stol ikke på eksperter, når de også sælger relaterede produkter?

Uha.. Det råd tror jeg SEO-eksperter og undervisere m.m. vil være kede af :-) 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:31

Har nu haft Mac i rigtig mange år og sjovt nok kender jeg ikke engang navnene på nogen virus applikationer på mac (på trods af at jeg stadig kan liste i hvert fald en 4-5 stykker til PC).

På Windows giver styresystemet dig advarsler hvis du ikke har antivirus og firewall beskyttelse af din computer... Jeg har aldrig tænkt på at få nogen af disse hardware sløvende bæster på nogen af mine macs.

Jeg har iøvrigt i alle mine år med computere hellere aldrig hørt om nogen på mac der nogensinde har haft en virus.

Men kan du godt lide livrem og seler er der sikkert nogen der gerne vil sælge dig en af slagsen. Downloader du ikke skumle filer fra lysky sider på nettet har du nok ikke brug for det.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 15:45

En tilføjelse til mit indlæg. Lær alt det basis sikkerhedsviden som man bør kunne:

1) Lad være med at åbne filer fra personer du ikke har tiltro til eller som virker mistænkeligt

2) Lad være med at videresende suspekte filer

3) Lad være med at downloade fra en masse suspekte sider

4) Tænk fornuftigt over om det er en god idé, når du skal indtaste admin password pga en program installation (det er nok den vigtigste for at undgå malware)

5) Tag backup (e.g. mozy)

Så burde du være rimelig med, det handler mest om sund fornuft som så meget andet :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:45

Dan @ Abcel:
Derudover så den malware der udnytter PDF virker vist kun på windows?

:-)
Det er ikke korrekt.
Hvis du læser den dokumentationen fra Apple, da de i oktober udsendte en sikkerhedsopdatering, der blandt andet rettede et sikkerhedhul, som kunne udnyttes ved åbning af inficerede PDF-filer.

http://support.apple.com/kb/HT4312

Jeg vil ikke gøre dette til den religionskrigslignende debat om Mac vs Windows, for den debat vil ingen nogensinde vinde. Begge platforme har deres fordele og ulemper.
Men det er en misforståelse at tro, at blot fordi man benytter Mac, så kan ens computer og derigennem ens virksomhed og kunder ikke rammes af malware. 

Sikkerhedhullerne i PDF-formatet er jo blot én af flere kilder til malware, som er platform-uafhængig. Java er en anden.
Prøv at søge i Apples liste over sikkerhedsopdateringer.

Troede du, at JPEG-filer altid var uskadelige?
Apple har for nyligt opdateret sikkerheden i deres OS for at imødegå sikkerhedshuller i JPEG og TIFF filer, som kunne have gemt skadelig kode.
http://support.apple.com/kb/HT4581

Læser du ovenstående liste over nødvendige opdateringer af sikkerheden i Apple OS og søger på "maliciously crafted", som Apple har valgt at kalde skadelig kode, så finder du et betydeligt antal. Hvorfor dog det, hvis Apple OS X er så sikker? ;-)

Havde du inden sikkerhedsopdateringen sendt en mail med en "maliciously crafted" fil vedhæftet, måtte du forlade dig på, at modtageren tager sikkerhed seriøst nok og havde installeret en solid antivirusløsning, som nok skulle fange infektionen. For du havde jo slet ikke opdaget den, mens du havde den.

Nå... Never mind.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  cSupport Skrevet kl. 15:51

Ja kender udenmærket injektion i billeder, PDF, etc. Og Safari har/er da heller ikke været for god sikkerhedsmæssigt. Men nu taler vi om anti-virus og grundstrukturen (det nytter jo ikke noget hvis man indtaster root password på alt, men ellers er mac rimelig sikret).

Edit; Og ja du har selvfølgelig ret med at mac også kan udnyttes, ser bare ingen grund til at købe anti-virus som situationen er nu. Da jeg rent faktisk kørte anti-virus en årgang på mac fandt den aldrig noget.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:53

Dan @ Abcel:
Så burde du være rimelig med, det handler mest om sund fornuft som så meget andet :)

1) Har bare en af dine bekendte (eller en af vedkommendes andre bekendte)  fået inficeret sin computer med malware, er det første, som sker, at alle mailadresser bliver høstet og brugt til at sende malware'en videre til alle de andre i listen af mailadresser. Dermed kommer malware fra en du kender. Kan du se, om en vedhæftet fil er "mistænkelig" uden at skanne den med en funktionel antivirus? Jeg kan ikke. Så også derfor benytter jeg antivirus.

2) Du aner jo ikke, om en given fil er suspekt. Filen kan jo godt have sin oprindelige funktionalitet, og samtidigt være kilden til en infektion hos modtageren af din mail.

3) For ikke så længe siden var flere danske online mediers banner-system inficeret. Det betød, at ubeskyttede besøgende fik inficeret deres computer blot ved at læse nyhederne. Suspekt? :-)

4) Keylockere beder ikke om admin password. De venter på, at du taster det ind i anden sammemhæng.

5) Backup forhindrer ikke infektion af malware. Tager du sikkerhedskopi af det inficerede, hvad godt gør det så? ;-)

Sund fornuft er at beskytte sin computer, sit netværk og dermed signalere overfor kunder og samarbejdspartnere, at man også tager deres IT sikkerhed seriøst.

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  cSupport Skrevet kl. 16:00

John Nielsen, af nysgerrighed, hvilke OS/system bruger du til daglig og hvad arbejder du med forretningsmæssigt? :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:06

Dan @ Abcel:

John Nielsen, af nysgerrighed, hvilke OS/system bruger du til daglig og hvad arbejder du med forretningsmæssigt? :)

Det er en skøn blanding af OS's :-)

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  cSupport Skrevet kl. 18:14

Hehe, okay, synes du bæger præg af MS miljø hvor anti-vira absolut er i højsædet. Men den tankegang kan man ikke umiddelbart smide over på BSD miljø IMO.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Dan @ Abcel:

Hehe, okay, synes du bæger præg af MS miljø hvor anti-vira absolut er i højsædet. Men den tankegang kan man ikke umiddelbart smide over på BSD miljø IMO.

Jeg er 100% Mac bruger og jeg synes det er noget forfærdeligt sludder. Selvfølgelig bliver der udviklet malware til Mac! Især som Apples markedsandel bliver større.

Det er klart at truslen er større imod Windows, men at sige at man ikke bør tage sig forholdsregler er efter min mening helt hen i vejret.

Der findes masser og sikkerhedshuller i OSX såvel som hvilket som helst andet OS, og netop derfor udgives der løbende sikkerhedsopdateringer fra Apple. Det var også Apples egen browser Safari der faldt først under Pwn2Own 2011 - endda på en Mac.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)