Jeg mangler lidt kreative ideer til et flot og genkendeligt logo, da jeg er ved at lave en hjemmeside for en frivillig forening med navnet:
FODBOLDENS VENNER
Foreningen er en lille forening, der forsøger at give den lokale fodboldklub lidt ekstra økonomiske midler. Disse penge tjenes bl.a. ved erhvervsfolks medlemsskab og arrangementer. Det kan fx være foredrag med kendte danskere, lokalt børnefodboldstævne, sport på storskærm, live musik eller noget helt andet.
Fodboldklubbens farver er mørkeblå og gule, men behøver ikke indgå i mit logo. Jeg ønsker bare at lave et logo, der er lidt anderledes end en kedelig tekst med en grim fodbold som baggrund eller erstatning for O'et fx! :-)
Jeg tror, jeg ville bruge runde symboler til at opbygge et logo, simpelthen fordi der er tale om en rund bold, og du nævner mennesker (menneskers hoveder er mere ovalt, men alligevel...). Så ville jeg holde fast i den mørkeblå og gule farver, som du nævner. Det giver 4 bolde (højest 5, hvis du har 2 ansigter), som du kan flytte rundt med, indtil du finder en god figur, som de 4-5 bolde kan danne. Du kan også variere deres størrelse. Ved ikke, om det er noget, du kan bruge...
Jeg tænkte straks to bolde hvor mønsteret i boldene er jeres gule og blå farver istedet for den sorte hvide farve. To bolde der giver hånd. Men den ide har du fået en gang, men det var lige det billede jeg fik.