Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil kontakte en virksomhed, igennem Amino. Men skal det virkelig koste mig 299.- ?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg stemmer for at M nu har belyst det her 100% tilfredstillende og tillader mig derfor at foreslå trådstarter, at accepterer tingenes tilstand.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Per Krabbe:
OT: Ja Martin, det er lige før du skal passe på at du ikke får en sag på halsen det er tæt på at være under min. løn


Jeg slyngede bare et talt ud, jeg aner ikke hvad de får i løn.
Men ja, tallet er nok noget højere :-)

De bedste hilsner

Martin

Hmm... Hvor ansøger man? Wink

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Mark MK:
Det svar har du vidst skrevet før, jeg mener ikke at det holder. Hvad er forskellen på at smide sin virksomhed op på Amino eller DBA? Jo vist Amino er måske et bedre sted, da der kommer flere folk der er interesseret i at købe.


Forskellen er, at Amino Virksomhedsbørs et er nichemedie med en meget lille målgruppe og der derfor er langt færre brugere til at betale de faste omkostninger.

Det har du selvfølgelig ret i. Og udfra jeres forretning så forstår jeg godt at det koster at bruge Amino. 

 

Martin Thorborg:
Mark MK:

Men tilgengæld fanger du ikke alle de købere der bare leder efter en virksomhed til f.eks. 25.000 da det er for dyrt at købe sig ind på Amino. Jeg har kigget på virksomhedsbørsen, og set mange interessante forretninger i prislejdet 0-100.000 men jeg gider simpelthen ikke at købe mig adgang for at det ikke bliver til noget.


Hvis du ikke vil ofre få hundrede kr. på at få adgang til vores database, så er jeg ked af at sige, at du så heller er interessant for vores sælgere. Før fik vi jævnligt klager fra sælgere, der var træt af useriøse "købere" det er slut nu og sælgerne er glade. Det sidste halve år har vi solgt mere end 100 virksomheder og kvaliteten af databasen og køberne er langt højere end før. Dertil tjener vi faktisk penge på basen i dag, så jeg er rigtig glad for modellen.

Nu gik jeg bare ind, og tog en tilfældig annonce: http://www.amino.dk/virksomhedsbors/saelges/handel/detailhandel-specialforretninger/fantastisk-brugskunst-interioer-gavebutik-til-salg-11184

Forklar mig hvorfor jeg skulle betale 299,-, for noget der burde være helt basalt - f.eks. hvor virksomheden ligger, helt ærligt så er jeg nok ikke interesseret i en butik på Bornholm hvis jeg er fra Sjælland.

Derudover står der ikke rigtig noget om butikken, andet end at det er en brugskunst-/interiør-/gavebutik. Det kan jo være alt fra Ikea til en lille markandiser.

Simple ting som postnummer etc. burde sku være et krav, det samme at sælger købte sig adgang. Men jeg kan godt se det fra jeres side, fyld så meget ind som muligt, så er der nok flere der køber adgang. Men helt ærligt så er det jo bare fyld, du bruger jo heller ikke kassefyld til noget, når du får tilsendt en pakke med en vare i. Dem der smider sin annonce gratis op på Amino har den sikkert også liggende tusinde andre gratis steder.

Jeg kan selvfølgelig godt forstå at folk ikke er meget for at smide sine informationer ud på nettet, men hvis man er seriøs med et salg, så burde man købe adgang og så skrive at folk kunne ringe for mere information.

Og ja, selvfølgelig er du glad når den tjener penge ;)

 

 

Martin Thorborg:
Mark MK:
Derudover kan du ikke sammenligne Amino-virksomhedsbørs med en mægler, da disse jo laver noget arbejde du slipper for. Og som du alligevel skal ud og skaffe andetsteds, f.eks. kontrakt.


Langt den største del af et mæglergebyr er at finde en køber, så det mener jeg sagtens vi kan.
Så kan køber og sælger nøjes med en revisor og en advokat og det koster ikke så meget.

Det ændre ikke på at det burde være sælger der betalte, og ikke køber!

Martin Thorborg:
Modellen virker hammer godt og folk er generelt glade. Men ja, vi får jævnligt klager fra folk der er kede af at de ikke længere gratis kan spilde folks tid og snage i andre folks sager, men det tager vi stille og roligt :-)

Jeg er da også glad for den, men kun for dem der har købt en annonce hvor telefonnummer er frit. Men at skrive at os der ikke gider købe adgang spilder folks tid og snager er sku at generalisere for meget. Som jeg skrev længre oppe, så gider jeg i hvert fald ikke betale 299 for at få oplyst om en virksomhed ligger på Bornholm eller Sjælland.

 

// Mark

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark, læser du hvad jeg skriver?
Jeg skriver at mange ikke ønsker at oplyse særligt meget offentligt, fordi de er bange for at deres medarbejdere og kunder opdager at butikken er til salg.
Så det bliver som det er :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke fordi jeg skal skabe mere diskussion og jeg forstår at du har sat punktum for debatten, men må altså lige give Mark ret i at en smule mere information ikke ville skade. F.eks. bare et postnr., eller om virksomheden ligger på sjælland, bornholm eller i Jylland.

Jeg har også siddet og kigget på et par interresante emner på virksomhedsbørsen og har faktisk fundet en enkelt jeg gerne ville spørge lidt ind til, men har simpelthen droppet det, netop fordi jeg ville føle mig godt dum og til grin, hvis jeg efterfølgende fandt ud af at biksen ligger i Jylland, hvori jeg ikke har en jordisk chance for at drive noget videre når jeg er bosat på Sjælland. Og nej, 299.- er ikke en herregård, men hvorfor smide dem direkte ud af vinduet, for at finde ud af hvor virksomheden er bosat ? Og jeg er ikke en useriøs køber, jeg har investeret mange penge i mit nuværende firma og vil også være villig til det igen, hvis jeg ser muligheder i et nyt koncept.

Ydermere tror jeg altså heller ikke, som Mark så rigtigt siger, at virksomheden afslører sig selv, ved at beskrive hvilke postnr. eller hvilken landsdel, den er placeret i ? Big Smile

Ville blot pointere at lidt ekstra information, kunne være med til at få f.eks. sådan en som mig til at betale, for kontakt til en potentiel virksomhed.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi spørger om alle informationer og jeg syntes vi skal lade det være op til folk at afgøre hvad de er trygge ved at fortælle til omverdenen.
Så igen, igen, igen, folk fortæller os det de har lyst til og så er det op til jer hvad i vil betale for, længere er den ikke.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Vi spørger om alle informationer og jeg syntes vi skal lade det være op til folk at afgøre hvad de er trygge ved at fortælle til omverdenen.
Så igen, igen, igen, folk fortæller os det de har lyst til og så er det op til jer hvad i vil betale for, længere er den ikke.

De bedste hilsner

Martin

Hvornår får vi vores egen video på thorborg.tv Stick out tongue ?

Ok Martin, det er trods alt din forretning. Vi andre må kigge videre andre steder :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Hvorfor skal det koste mig 200.000 kr. om måneden at have 6 ansatte på Amino, de burde kunne se det hyggelige i projektet :-)

Wow de får alt for meget i løn :P

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

trymeOUT:

Martin Thorborg:
Hvorfor skal det koste mig 200.000 kr. om måneden at have 6 ansatte på Amino, de burde kunne se det hyggelige i projektet :-)

Wow de får alt for meget i løn :P



Jep og de er det værd :-)
Dem der sælger webites og webshops bliver spurgt om mange flere oplysninger nu, så forhåbentligt gør det tingene langt bedre.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

trymeOUT:

Martin Thorborg:
Hvorfor skal det koste mig 200.000 kr. om måneden at have 6 ansatte på Amino, de burde kunne se det hyggelige i projektet :-)

Wow de får alt for meget i løn :P



Jep og de er det værd :-)
Dem der sælger webites og webshops bliver spurgt om mange flere oplysninger nu, så forhåbentligt gør det tingene langt bedre.

De bedste hilsner

Martin

Har egentlig en lille idé, men det kan jo være den er komplet latterlig :-)

Men en tanke var at når nu sådan en virksomhed sætter sit website eller andet til salg, kunne man så ikke lave 2 valgmuligheder for kontaktoplysninger?

1. Kunden skal betale de 299,- for oplysningerne
     eller
2. Sælgeren kan betale et beløb, for at gøre oplysninger offentlig tilgængelige - for ALE!

Det beløb sælgeren skal betale skal naturligvis være noget højere end 299 kroner - eksempelvis 2.999, men på den anden side så kan det også resultere i mange, mange flere henvendelser og et eventuelt hurtigere salg.

Så er det enten eller. Jeg ved ikke om det ville være nogen fordel eller ulempe, og jeg ved heller for hvem og hvad :-)

Men det var bare lige en tanke.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)