|
Hundehoveder, og så har jeg sagt det pænt! Jeg plejer ikke at hænge firmaer ud offentligt, for vi alle kan lave fejl, men TDC tager prisen for elendig kundeservice. for at laaang historie kort, så har de lavet en masse småfejl indenfor den sidste måned, som jeg har været nødt til at ringe til deres såkaldte kundeservice for at få rettet, og hver gang jeg har fået rettet en fejl er en ny næsten opstået med det samme , feks lukning af bredbånd uden at det er bestilt... osv Noget af det seneste jeg har oplevet er dette: TDC sender mig en regning, der er alt for stor, og jeg kan med det samme se at jeg er blevet faktureret for alt for meget... jeg ringer til dem og efter en time ventetid og omstilling imellem en masse afdelinger lykkedes det mig at få dem det forklaret, og jeg modtager osse en korrekt kreditnota pr mail., og aftaler med dem at differencen betaler jeg til den 1. Ser i, nu troede jeg at alt var iorden, indtil idag hvor jeg har modtaget en check fra TDC på over 2000,- og de henviser til den kreditnota som tidligere er blevet sendt til mig.. jeg fatter straks mistanke og kigger online og vupti, nu skylder jeg dem igen over 2000kr og dette alene fordi de har sendt mig en check så idag har jeg indløst checken i min bank og til den 1/3 betaler jeg så pengene tilbage til TDC, og alt dette besvær er alene deres skyld Tak... nu fik jeg luft! |
TDC er nogle ....
|
Nu har vi dog for nyligt været tvunget udi bøvlet igen, da min mand har fået medarbejderbredbånd på sit nye arbejde (og det står TDC desværre for (!)). Efter fjolset havde været her og sætte boksen dertil op, virkede så intet af vores private (og mit firma-)netværk. Så min mand blev nødt til at tage fri fra arbejde for at komme hjem og få lortet op og køre igen. For at gøre det endnu bedre, skulle han have haft bredbåndet, som han blev ansat (pr. 1. september 2006), men de havde "godt nok fået aftalen smidt væk", og nu virker det endnu ikke (og nu er der da snart gået det første halve år), da vi skal have en ADSL-boks i stedet for at få det til at køre med vores private (og mit firma-)netværk. Og så skal det også lige tilføjes, at TDC selvfølgelig havde lukket alle porte på den boks, idioten installerede her. Og det skulle koste 900 kr. + moms at få dem åbnet igen. Jo, jo, de forstår skam at tjene penge, det er der ikke tvivl om. Nu vil jeg til slut nævne, at min mand arbejder for en af de større danske virksomheder, og de skal heldigvis snart forhandle ny kontrakt hvad angår medarbejderbredbånd. Han arbejder derfor hårdt for at oplyse arbejdspladsen om den ufattelige inkompetence, TDC vælger at lægge for dagen, så vi kan håbe på, at en anden leverandør overtager... Man har vel lov at håbe. EDIT: Hov, jeg glemte lige, at det ikke er første gang, TDC har vist sig at være særdeles inkompetente. I sin tid for mange år siden, da vi skulle have ISDN for første gang, gik jeg ind i en TDC forretning for at høre lidt mere til, hvordan og hvorledes – og om det kunne køre med de ting, vi havde i forvejen. Jeg havde da heldigvis gjort mit hjemmearbejde, for idioten bag skranken stod og bildte mig en masse ind, der ikke passede – i stedet for at indrømme, at han ikke vidste nok og dermed kunne finde en anden kollega til at hjælpe mig. Nej, nej, mit pis var i særdeleshed bragt i kog, inden jeg kom ud derfra igen… |
|
TDC har en standart router der er låst... her er få porte åben til nogle ip''er... men du kunne have købt en router til 500kr og sat op istedet for den af TDC''s... (som du vist osse betaler leje af) Vi har aldrig haft store problemer med TDC... Vi har både Mobil, Fastnet og Internet hos dem... og har haft ISDN... Både teknikere og kundeservice (24/7 service) synes jeg er meget flinke... men der er ALTID 1. røvhul i større firmaer... (1/1000 måske) :) Og har jeg nogle problemer/fejl bliver de sq osse rettet... Har været TDC kunde i snart 10år og mit pis er stadig omkring 37,5 grader varmt :) |
|
TDC er et lorte selskab som man skal holde sig lang væk fra! Jeg har ikke haft andet end problemer med dem, alt fra inkompetente, lyvende medarbejder til nedetid på telefoner og internet.Du bliver også kastet rundt i deres kundeservice telefoner som en tennisboldt mellem to spillere, men til en ny spiller hver gang! Det seneste tilfælde lå de og blokerede for at vores udbyder kunne oprette vores G.SHDSL med henvisnigen til at kobbereren var for dårlig og derfor ikke kunne oprettes en forbindelse. Det er nok den største løgn jeg havde hørt, og er at havde leget "ny kunde" hos tdc's kundesalg(kundeservice med interesse for at få oprettet en G.SHDSL på vores adresse så var det ikke nogen problemer og tdc sælgeren ville gerne oprette den med det samme fordi han havde målt vores fine kobber som var i perfekt stand! Ovenikøbet målede han på en linie som de ikke må måle på - vores udbyderes linie! Så 4 dage efter måtte TDC krybe til korset og sige undskyld for deres løgner og indrømme, at det godt kunne lade sig gøre at optette G.SHDSL linien efter vi havde fortalt vores udbyder dette. Og nu kører vi en G.SHDSL fint på den kobber hvor TDC påstod (og afviste vores betilling) at der ikke kunne oprettes en G.SHDSL line pga dårlig kobber. Ja det var jo MEGET dårlig kobber TDC! - I ville bare stjæle os som kunde! Det skal siges at dette er ikke første gang vi har været ude for tdc's svinestreger og og der er sikkert mange personer som falder for deres løgner for de ikke har den tekninske viden. Jeg har intet respekt for TDC forretnings(maffia)metoder i deres forsøg på at bevare deres dominans på det danske marked. Jeg håber tcd går i konkurs og at kobber nettet sælges fra til et uafhængigt selskab så vi kan endelig få en fri og sund konkurrance i Danmark på telemarkedet. //whatever |
TDC-fjolset koblede såmænd bare vores private fra og satte sin boks til – og efterlod derefter det hele ude af stand til at virke. Jeg var i et andet lokale i huset, og han kunne da lige have sagt noget, inden han gik om, at sådan og sådan skulle der til – eller et eller andet. Det er ikke acceptabelt, at et firma, der skal servicere (?) en kunde, efterlader kundens netværk fuldkommen ubrugeligt. Det tog min ellers særdeles it-kyndige mand lang tid at finde ud af, hvad der skulle til, for at få skidtet op og køre igen. Og da han ringede til TDC, kunne de sandelig ikke hjælpe... Så det var ikke kun mit sind, der kom i kog – min ellers rolige mand var også sur, inden den dag var omme. (Han blev jo nødt til at tage hjem fra arbejde for at få det op igen). Desuden er de porte, jeg omtalte, egentlig åbne fra starten. Dem skynder de sig bare lige at lukke, så de kan tage penge for at få dem åbnet igen. Smart, ikke? (Og så tager det nok 5 minutter at åbne sådan en port, da det hele foregår elektronisk, så det er en god timeløn, de holder sig hos TDC). Jeg vil ikke have noget med dem at gøre. Nogensinde. Mine forældre har stadig TDC som udbyder på det hele, men de har også ind imellem de mest mystiske problemer. Vores internet er nærmest aldrig nede – tingene kører bare, og man får en ordentlig service, når man har problemer. For problemer er der selvfølgelig – der er blot forskel på, hvordan sådanne kan håndteres. Og om man bliver taget seriøs. |
|
Der er jo en tendens til at større virksomheder har problemer med professionel kundeservice. Det er i hvert fald min generelle mening. |
|
Hvis jeres TDC forbindelse virkede da teknikeren gik, har TDC gjort deres del... TDC''s tekniker skal ikke stå som IT expert og sætte et netværk op for jer... Det som jeg bla. laver er at sætte sådan nogle netværk op... osse for TDC... TDC''s router koster penge at låne og at bruge ja... men de sætter det op så det virker og går der noget galt får du en ny... Men i kunne bare have valgt jeres egen router og sat den op... så var i fri for TDC''s router og priser... (Personligt er jeg heller ikke så vild med TDC''s router... men det virker til alm. brug...) Og nu skriver du jeres internet aldrig er nede o.s.v.... hvem har du skiftet til? Hsuk du sidder stadig på TDC''s central og TDC''s kobber... og sikkert osse på TDC''s backbone... |
|
Det er da rent volapyk at skrive - sorry, men DET GØR DET JO FOR ALLE UDYDERE! Routeren er nødvendig enhed for at TDC overhovedet kan levere internet access til kunden og routeren koster penge for alle udbydere og det er kun TDC som laver tricket med at spærre routerens porte til kun de alm .porte 80 og tager penge for at åbne dem op igen. Det er noget svineri og det kan du ikke komme udenom. Anmdre selskaber leverer routeren med GUI /telnet access + manual og passw/username så du selv kan konfiguere enheden. Andre kendte tricks fra TDC er at kvæve telefon abb. på linien med adsl''en når det ikke er nødvendigt og andre udbydere opretter på en tom/ledig linie - Men ikke TDC de skal lige hive flere penge op af lommerne på folk. Vi kan blive ved med, at række lort op af TDC posen og det vil bare blive mere beskidt for listen på ting som de gør bevist med at snyde kunder og bruge uærlige forreningsmetoder er uendelig. |
|
Kender ikke til hvad andre ISP''er tager for deres router da jeg kun laver/bruger TDC... Har sq heller ikke sagt jeg var vild med router og måden de gør det på... men det virker og det er det du betaler for! Andre ISP''er betaler OSSE de penge til en bærelinje (eller har gjort)... det ser du bare ikke på din regning... Og en bærelinje er sådan set leje af kobber... Jeg står p.t for driften for 7 TDC ADSL linjer hvor ikke TDC''s router er på men mit eget udstyr er sat på... Og sjovt nok har jeg ingen problemer på nogen af dem... eller med TDC... |
|
Dato: 28-02-2007 18:16:17 Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen Hvad snakker du om... Routeren har INTET at sige!!! du kan pille den fra og sætte din pc direkte på nettet! Jeg ved ikke rigtig hvad for en PC du bruger men jeg gætter på at du snakker om et indbygget modem og telefonlinien. En ADSL forbindelse kræver lidt mere og kan ikke køre uden router. Jeg har sat 100 TDC linier op hos kunder og aldrig ved bare lige at smide stikket i væggen. MEN hvis denne mulighed findes vil jeg da gerne høre om det Mvh |
Bliv gratis medlem
kundeservice for at få rettet, og hver gang jeg har fået rettet en fejl er en ny næsten opstået med det samme , feks lukning af bredbånd uden at det er bestilt... osv