Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Sydafrika

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg går med en idé om at starte en webshop, hvor jeg vil sælge forskellige varer fra Sydafrika. Det drejer sig primært om diverse skåle, figurer og smykker produceret af genbrugsmaterialer, såsom plast og gamle dåser.

I den forbindelse er jeg dog i tvivl om hvordan selve proceduren foregår når der importeres.

For ca. 5 år siden importerede jeg varer fra Kina, hvor jeg benyttede en speditør, så stort set alt arbejde blev udfærdiget af denne. Men vil lige høre om muligheden for at importere uden om en speditør.

Her kommer en række spørgsmål som jeg ønsker besvaret:

- Hvornår benyttes en speditør og er det nødvendigt selv ved små forsendelser?

- Hvordan med told? Jeg ved der er forskellige satser osv. alt efter hvilke produkter der er tale om, og hvis man ikke kan finde den kategori de importerede varer hører under, så kan "Told og Skat" hjælpe hvis der indsendes billeder af og info om produkterne. Er dette korrekt?

Jeg kan ikke umiddelbart finde så meget info omkring dette på Skats hjemmeside.

- Hvilke papirer skal udfyldes og hvor og hvornår opgives toldsatsen? Jeg mener om det er noget eksporteren i Sydafrika skal have at vide og påføre eller det bliver gjort i Danmark?

Måske ikke så strukturerede spørgsmål, men håber I kan hjælpe med hvordan jeg kommer videre.

Fra Nyborg
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej CSMI

Her kommer besvarelse på dine spg :)

Jeg arbejder til daglig som speditør for verdens største transport og speditions firma.

1. Om du kan undgå brug af speditør er utænkeligt - hvem skal indfortolde godset korrekt for dig? hvem skal lave fragtbreve? (B/L eller AWB) hvem bære ansvar hvis det ikke kommer frem? har du selv råd til det? og til sidst - du kan ikke købe en ydelse direkte af airlines eller rederierne, hvilket gør det umuligt at undgå et transportfirma/speditør. Tror mig hvis det var muligt tror jeg nok mange danske virksomheder havde undgået en speditør og selv ansat dem.

2. - Hvornår benyttes en speditør og er det nødvendigt selv ved små forsendelser?

Du skal ikke bruge en speditør ved kurer forsendelser eller mindre forsendelser. En god regel er at "breake-point" for hvornår noget skal sejles eller med luftfragt er cirka ved 40 kg. (fragtpligtig vægt) er din forsendelse mindre end det, så er der ingen grund til at bruge en speditør, da prisen for en kurer løsning vil være det billigste for dig ved MINDRE at godset har en høj - værdi 100.000 kr. og op efter. 

3.Hvordan med told?

Toldsatserne er forskellige fra produkt til produkt. på denne hjemmeside her: http://vita.toldskat.dk kan du se alle toldsatserne på dine vare.

4. Hvilke papirer skal udfyldes og hvor og hvornår opgives toldsatsen? Jeg mener om det er noget eksporteren i Sydafrika skal have at vide og påføre eller det bliver gjort i Danmark?

Der skal blot en faktura med fra Sydafrika som indenholder de nødvendige oplysninger. Et godt råd er at få sælger til at sender dig den på mail også smide den videre til din speditør som nok skal sige til hvis den er for mangelfuld - er den oftest fra disse steder i verden. Det er vigtigt fakturaen er 100% korrekt og indeholder de oplysninger som den skal ellers vil dit gods side fast i tolden i DK hvilket kan være dyrt for dig, og dumt tidsspild når du kunne sælge dem isted for :) . Fragtbrevet laver din speditør, for at det bliver lavet korrekt i Sydafrika via deres kontor og du vil få oplyst forventet levering på dit lager/adr.

Håber du kan bruge svarerne til din Import fra Sydafrika - god fornøjelse, og må det gå dig godt :)

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:04

Hej Rune

Tak for svarene og fordi du gav dig tid til det.

Jeg må nok hellere have fat i en speditør i forbindelse med importen så. Smile

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:28

Du kan prøve Scan global logistics. Ved de laver en del import/eksport på syd afrika.

Jeg skal faktisk også selv til at have nogle vare hjem fra sydafrika. Så kunne jo være vi skulle gå sammen og tage en 20' container. 

Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej der

Er du stadig i gang med import fra sydafrika? 

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 13:38

Hej Dysnæs,

Importere ikke selv mere - men jeg er speditør så kan lave en pris til dig hvis du har et cvr. nr.

Hvad skal du ha' hjem hvis man må være så fræk Big Smile

Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:20

Jeg har CVR nummer.

Jeg skal have nogle specielle telte hjem hvis handle går i orden.

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 17:04

Smid en prisforspørgsel på nire@scangl.com så sørger jeg for at du havner ved den rigtige.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)