Min kone og jeg har ved flere lejligheder de sidste 5-7 år snakket om, at vi føler behov for at prøve at leve nogle år i USA. Vi er begge selvstændige og vores arbejde er primært online så vi kan, i princippet, køre det hele fra en laptop. Altså en billig, mobil løsning der ikke kræver en masse investeringer. Nu har vi fået børn, er begge 35-40 år og jeg kan mærke at det presser sig mere på nu, end tidligere. Men - det forekommer mig at det er overordentligt mange regler og besvær man skal igennem fordi USA ikke vil have hvem som helst "rendende" - hvordan foregår det rent praktisk og er det overhovedet muligt at planlægge et sådan skifte?
|
Spørgsmål om at åbne forretning som dansker i USA
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!
|
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Jeg har boet og arbejdet i Silicon Valley (Californien) siden 2009, og har lidt erfaring med processen. Jeg blev ansat af en virksomhed herovre, og de sponsorerer mit arbejdsvisum. Saa min vej til USA var lidt nemmere end den vej du nok skal gaa. Jeg kender en advokat gennem en dansk-amerikansk forening, som har speciale i at hjaelpe danske virksomheder ind i USA. Se info om advokatfirmaet paa www.usa-eurolaw.com. Du kan ogsaa proeve at kontakte Innovation Center Denmark, hvilket er Udenrigsministeriets Sillicon Valley kontor som ogsaa bygger bro mellem USA og DK. Se mere paa www.innovationcenterdenmark.com. Haaber det hjaelper dig videre... Mvh Carsten |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)