Hej alle Aminoer. Jeg har længe gået og tænkt over denne tråd da jeg er lidt i tvivl om omsætning contra besøgende på en af vores shops. Jeg har læst en del om diverse faldgrupper vedr. webshops og hvad der kan få en kunde til at springe fra, hvilke jo er mange. Salgsprocenten afhænger sansynligvis af hvad man sælger, men som overskriften siger, hvornår er den god? For en af vores shops ligger den direkte salgsprocenten på 11,3%, herudover vender 2,9% tilbage og afslutter en handel indenfor 30 dage (hvor cookie kan spores) Ser man lidt på tallene er salgsprocenten ca. 14%, hvilket betyder at ud af 1000 besøgende køber de 140 en vare eller flere. Er det så godt eller skidt, tjooo 90% salg ville selvfølgelig være bedre, men urealistisk da mange besøgende ikke køber af flere grunde, men i hvilket salgsleje mener i man skal ligge før man kan tale om noget der er godt? Er 5% godt eller skidt ? er 20% middel eller godt, eller noget helt andet ? Grunden til jeg spørger er selvfølgelig at gøre vores salg så stort så muligt, men er grænsen feks. nået er der jo ingen grunt til ændring på shoppen, så skal penge bruges andre steder. Til oplysning drejer det sig om vores site: www.notebookonline.dk Håber at nogle kan bringe noget lys over dette emne. |
Hvornår er en salgsprocent god?
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
* hvordan rangerer du i søgemaskiner? * på hvilke søgeord? * hvilke produkter sælger du? * Hvordan markedsfører du dig iøvrigt? * Hvor seriøs/tillidsvækkende er din hjemmeside? * Gør du noget for at få tilbagevendende kunder? * Gør du noget for at øge interessen for førstegangskøberen? * Hvor længe har du været online? * Kender du nogen, der kender nogen? Etc. Generelt sagt, så vil målrettet markedsføring generere en højere konverteringsprocent. Men en høj konverteringsprocent er måske ikke så meget værd, hvis du på den bekostning mister besøgende. Lad os antage følgende: Du har 1000 besøgende om måneden. Heraf køber 10% en ydelse. Altså har du 100 købende kunder om måneden Nu begynder du en målrettet markedsføringskampagne og tilsidesætter din øvrige markedsføring med målet at vise din hjemmeside udelukkende for interesserede købere. Scenariet ændrer sig: Du har nu kun 200 besøgende om måneden, og 50% køber din ydelse. Altså har du ikke opnået en forbedring - set med snævre og kortsigtede briller på. Din konvertering er blevet bedre, men antallet af besøgende er droppet. Jeg håber, at du kan se min pointe. Jeg tror at du skal fokusere på at se på, hvorfor folk IKKE køber ved et besøg, og undersøge om der er mulighed for enten at lave dem om til købere eller at "erstatte" deres besøg med besøgende, der køber. Gav det mening? Jeg vil mene at en konverteringsprocent på 100 er god :-P Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Dato: 25-02-2007 21:46:38 Forfatter:Bærbar.com Hej alle Aminoer. Jeg har længe gået og tænkt over denne tråd da jeg er lidt i tvivl om omsætning contra besøgende på en af vores shops. Jeg har læst en del om diverse faldgrupper vedr. webshops og hvad der kan få en kunde til at springe fra, hvilke jo er mange. Salgsprocenten afhænger sansynligvis af hvad man sælger, men som overskriften siger, hvornår er den god? For en af vores shops ligger den direkte salgsprocenten på 11,3%, herudover vender 2,9% tilbage og afslutter en handel indenfor 30 dage (hvor cookie kan spores) Ser man lidt på tallene er salgsprocenten ca. 14%, hvilket betyder at ud af 1000 besøgende køber de 140 en vare eller flere. Er det så godt eller skidt, tjooo 90% salg ville selvfølgelig være bedre, men urealistisk da mange besøgende ikke køber af flere grunde, men i hvilket salgsleje mener i man skal ligge før man kan tale om noget der er godt? Er 5% godt eller skidt ? er 20% middel eller godt, eller noget helt andet ? Grunden til jeg spørger er selvfølgelig at gøre vores salg så stort så muligt, men er grænsen feks. nået er der jo ingen grunt til ændring på shoppen, så skal penge bruges andre steder. Til oplysning drejer det sig om vores site: www.notebookonline.dk Håber at nogle kan bringe noget lys over dette emne. Ja jeg syntes jo det er fantastisk godt, selv ligger vi med en konvatering på 0,35 % hvilket jeg ikke syntes er ret imponerende, hvilket betyder at ud af 1000 besøgende køber de 3,5 personer en vare. Nu sælger vi jo heller ikke samme type vare, men det kunne være dejligt bare at komme op 1 % det ville virkelig gøre en forskel omsætningsmæssigt, og 14% aaa.. så ville jeg hurtigt kunne trække mig tilbage som mange millionær ![]() |
Ja, det blev sku for kedeligt at sidde og nyde udsigten over middelhavet fra luksusyacten efter en måned, og de tre sportsvogne var da også meget sjove i starten. ![]() Det er fedt når arbejdet er noget man kan savne ![]() |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Hej Michael. Jeg synes, at det er et rigtig flot reultat, du har præsteret. For at få den endnu højere op, er det tid at split-teste i kombination med kreative indslag: F.eks. kunne du skrive "Varekurv" i dit javascript i stedet for "Gå til kassen" som slet ikke findes.... og så se hvad så lille en ting det betyder for din konverteringsprocent ![]() Så kunne du fortsætte med at lægge noget mere lækkert grafik i banneret og se, om det ændrer på din konverteringsprocent. Så ville jeg prøve at finde ud af de 3 største bekymringer, som folk har, der er inde på dit website; addressere dem klart og tydeligt og se, hvad det gør for din konverteringsprocent osv osv. Mvh, Christian |
|
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
Hej Michael. Ja, men det er det da. Jeg tager 600/timen for denne type opgaver. Send venligst en PM, hvis du vil høre mere. Mvh, Christian |
Det er et rigtig godt spørgsmål du stiller, jeg har selv over de sidste måneder købt en del materiale der netop behandler det spørgsmål. Og jeg skal spare dig for timers gennemgang, for jo mere jeg har set, læst eller lyttet til jo mere har jeg opdaget at kun en ting er de såkaldte ”guruer” enige om og det er at de er uenige. En en ting er sikker dine tal lyder helt fantastiske. Ikke en af de ovennævnte eksperter nævner tal der bare kommer i nærheden af dine. Dvs. kun med undtagelse af at dine kunder allerede har tjekke varen, besluttet sig for at købe og kun kommer til dit site for at afslutte handlen. Det jeg tænker på er f.eks. at de har besøgt edbpriser.dk og lavet en søgning på pris, lager status eller lignende og så klikker på din side for at handle. I det tilfælde vil du naturligvis have en salgsprocent de er langt højere end normalt. Når men for at kunne analysere mere vil det være nødvendig at vide hvor dine kunder kommer fra. Adwords, banner, søgemaskiner, offline, prisportaler eller har du en helt anden kilde. Hvis du vil dele det med os, kunne det være vildt spændende at analysere videre på. Mvh Rasmus ”al magt te di or blinne” |
Hvor vores kunder kommer fra er ingen hemmelighed så den får du her: 18% kommer fra edbpriser.dk 31% kommer fra google eller sider herunder 15% er kommuner 12% kommer 'diverse' steder fra 4% kommer fra andre af vores sider. 7% kommer i forbindelse med vores serviceværksted. 13% er kald direkte til et af vores domæner der peger på www.notebookonline.dk Vores tal er baseret på at vi ikke kører konkurrencer , når vi gør det feks. via edbpriser falder salgsprocenten extremt. Nu kører vi udelukkende også kun disse konkurrencer for at lave trafik og få trukket kunder ind på vores side, hvor vores statistikker viser at en del af disse kommer tilbage på et senere tidspunkt og lavet et køb. |