Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røvrendt af kunde / kammerat.. hvad gør jeg nu?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle aminoer.

Jeg står i den situation, at jeg har / havde en kunde i min virksomhed, som har haft nogle problemer i sit eget firma, som har gjort at han havde problemer med at betale.. I den forbindelse forklarede han mig hvad det hele drejede sig om, og jeg tilbød ham udsættelse af betaling.. Gang på gang overholdte han ikke betalingsfristen, men eftersom at han havde fortalt at det var ved at gå udover hans og konens bolig, og at de måske skulle sætte det til salg, valgte jeg at hjælpe dem igennem, så godt som jeg formåede. Dette indebar at vedkommende fik for flere tusind kroner børnetøj til deres lille nye knægt, samt gentagne gange udsættelse af faktura.

 

Nu står jeg så i den situation at jeg ikke kan få fat på ham. han svare ikke sin mobil når jeg ringer, heller ej på e-mail og heller ikke sms.

Her til aften finder jeg så ud af at han har hyret et andet firma til at lave hans hjemmeside.. hvilket i og for sig er helt okay. Men syns da selvfølgelig ikke at det er okay, når han skylder mig en masse penge.

 

Hvad gør jeg i denne situation...? Må han overhoved hyre folk til arbejde, som han åbenbart ikke kan betale?

Det skal siges at første faktura havde forfald i sep 2010, så det er længe han har fået udsættelse på.

 

Jeg håber der er nogle af jer der har nogle gode råd..!

Til sidst håber jeg der er nogle der kan forklare mig, hvorfor andre mennesker opfører sig på sådan en svinsk måde, overfor folk der har gjort hvad de formåede for at hjælpe. jeg har virkelig svært ved at forstå folk der er sådan.

 

Mvh. Caroline Overgaard Laustsen

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Caroline :

Godaften alle aminoer.

Jeg står i den situation, at jeg har / havde en kunde i min virksomhed, som har haft nogle problemer i sit eget firma, som har gjort at han havde problemer med at betale.. I den forbindelse forklarede han mig hvad det hele drejede sig om, og jeg tilbød ham udsættelse af betaling.. Gang på gang overholdte han ikke betalingsfristen, men eftersom at han havde fortalt at det var ved at gå udover hans og konens bolig, og at de måske skulle sætte det til salg, valgte jeg at hjælpe dem igennem, så godt som jeg formåede. Dette indebar at vedkommende fik for flere tusind kroner børnetøj til deres lille nye knægt, samt gentagne gange udsættelse af faktura.

 

Nu står jeg så i den situation at jeg ikke kan få fat på ham. han svare ikke sin mobil når jeg ringer, heller ej på e-mail og heller ikke sms.

Her til aften finder jeg så ud af at han har hyret et andet firma til at lave hans hjemmeside.. hvilket i og for sig er helt okay. Men syns da selvfølgelig ikke at det er okay, når han skylder mig en masse penge.

 

Hvad gør jeg i denne situation...? Må han overhoved hyre folk til arbejde, som han åbenbart ikke kan betale?

Det skal siges at første faktura havde forfald i sep 2010, så det er længe han har fået udsættelse på.

 

Jeg håber der er nogle af jer der har nogle gode råd..!

Til sidst håber jeg der er nogle der kan forklare mig, hvorfor andre mennesker opfører sig på sådan en svinsk måde, overfor folk der har gjort hvad de formåede for at hjælpe. jeg har virkelig svært ved at forstå folk der er sådan.

 

Mvh. Caroline Overgaard Laustsen

Nogle gange er det bedst bare at komme videre, og fokuserer på sin forretning, og tjene endnu flere penge - selv om det er hårdt at lade folk slippe af sted med den slags, men ta´ det som en dyr lærestreg, det ville jeg nok gøre.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor mange penge er der tale om?

Har du sendt rykkere med betalingsfrister på?

Hvad synes du selv, skal han til inkasso eller er du villig til at tage tabet?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Det er en trist historie som vi desværre høre gang på gang, jeg har selv prøvet at hjælpe andre og så få "en sviner igen"

Som Per skriver skal du nok overveje beløbets størrelse og om det er det værd, din godhed får du ikke retfærdighed for desværre ....

Caroline :
Må han overhoved hyre folk til arbejde, som han åbenbart ikke kan betale?

Jeg er ikke Jurist men jeg ved af erfaring at man som udgangspunkt ikke mås bestille en vare hvis man på forhånd ved man ikke kan betale.

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv, hvor er det surt, Caroline. Jeg føler med dig. Det er demoraliserende at ville hjælpe af godt hjerte, og så blive skuffet.

Michael foreslår at komme videre, mens Per er inde på inkasso.

Hvis du er godt knotten, synes jeg, at du skal starte med inkasso, om ikke andet så for at komme af med eventuelle indestængte aggressioner. Men vær parat til at sige stop, hvis du kan se, at det kommer til at koste endnu mere. I den sidste ende skal du alligevel være parat til at give slip og komme videre.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja har før prøvet at venter 3-6 mdr på at pengene kommer hjem, og kun en enkelt har sluppet afsted med det. Jeg plejer at skrive et par sure rykkere, og opgøre rente på rykkerne.. Derudover skriver jeg altid i rykkerne, at jeg opfordre dem til at starte afbetalingen, ligegyldigt om de kun kan starte med 10/100/1.000 kr, så er det en start.

Men ellers er det korrekt, bid i det sure æble og forkusere på at vækste i stedet.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Poul Madsen:

Øv, hvor er det surt, Caroline. Jeg føler med dig. Det er demoraliserende at ville hjælpe af godt hjerte, og så blive skuffet.


Michael foreslår at komme videre, mens Per er inde på inkasso.


Hvis du er godt knotten, synes jeg, at du skal starte med inkasso, om ikke andet så for at komme af med eventuelle indestængte aggressioner. Men vær parat til at sige stop, hvis du kan se, at det kommer til at koste endnu mere. I den sidste ende skal du alligevel være parat til at give slip og komme videre.


 


Start og afvikling af inkasso kan gøres for ganske få penge, RKI har et tilbud:

http://www.inkassoonline.dk/default.asp?sessionid=563584677&cb=6

Bemærk - du må ikke true med RKI medmindre du har indgået en aftale med RKI.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline

Ja, det er sgu ærgerligt når man sådan bliver røvrendt af en man stoler på.

Jeg kender det desværre alt for godt selv. Jeg har, af min privatøkonomi, lagt nogle penge ud for en god veninde, men det er desværre frygteligt svært at få de penge igen.                          På trods af jeg gentagne gange har fortalt hende hvor dårlig vores økonomi er, kommer pengene ikke. Jeg ved hun står i en svær tid lige nu, men det er måneder siden jeg lagde de penge ud.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lovligt at optage nye lån, såfremt vedkommende ved, at denne ikke er i stand til at tilbagebetale fordringen hos den pågældende kreditor, eller i øvrigt til skade for andre kreditorer.

Jeg mener, at situationen kan sidestilles med ovenstående. Send vedkommende en samlet faktura med det skyldige beløb samt en ny betalingsfrist på 14 dage. Overholdes den ikke, da sender du ham 3 rykkere.

Sidste skridt er at indlede inkasso. 

Du nævner selv, at vedkommende har modtaget tøj adskillelige tusinder af kroner, hvorfor jeg vil gøre et forsøg på at få indkrævet pengene.

Du kan i dine rykkerskrivelser give vedkommende mulighed for frivilligt forlig, hvor vedkommende frivilligt kan vælge en afdragsordning. 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)