Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem bruger lagerhotel?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg læser ofte om alle fordelene ved at bruge et lagerhotel.

Men hvem bruger det og hvilke fordele ser I ved at benytte lagerhotel.

Hvad betaler I og hvordan lever lagerhotellerne op til jeres krav/forventninger.

Er her nogen som har brugt lagerhotel og har dårlige oplevelser.

Kan det betale sig?

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvem bruger det og hvilke fordele ser I ved at benytte lagerhotel.

Hvis du køber 30 paller et eller andet fra udlandet og ikke selv har lagerkapacitet

kan du bruge et lagerhotel.

De kan styre dit gods og distribuere det til dine kunder.

Jeg har benyttet DSV for nogle år tilbage, og det virkede upåklageligt.

Du afregner pr palle, pr dag den er oplagret.

 

vh Jan

 

 

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagerhotel kan også være meget godt for dig der køre en webshop ene mand. Det giver en utrolig frihed at du ikke skal kunne sende pakker hver dag.

Jeg har fået lavet en aftale med en amino kollega om at jeg kan leje mig ind på hans lager og så står han for forsendelse af mine pakker. Han logger selv ind på min webshop og ændre status på ordren når den er sendt, vedhæfter track and trace kode, og jeg kan tilmeld viderestille lager og leverings relaterede kundespørgsmål til ham og så tager han sig af at svare dem.

Så der er lagerhotel til akutte pladsproblemer og så er der lagerhotel med pick and pack fokus.

Med hensyn til prisen for min løsning, så er den så billig så jeg ikke engang er sikker på at jeg må skrive det her. Men jeg har en VIRKELIG god pris og får en rigtig god service.


Men jeg tror virkelig man skal passe på med hvilke lagerhotel man vælger. Har en kollega som er ved at flytte lagerhotel for 2 gang inden for kort tid. Nu har jeg fået ham overtalt til at flytte til mit lagerhotel

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan>Det er mere lagerhoteller med Pick and Pack, som jeg har i tankerne.

 

Birkelund>Godt at høre, at du har fundet et sted, hvor tingene virker. Mine tanker går på lagerhotel med Pick and Pack.

Min opfattelse af markedet er, at der er få profesionelle lagerhoteller med Pick and Pack og så findes der nogle, som har det som en del af en anden virksomhed. Er det korrekt?

Er her nogen som har lavet en kalkulation på hvad det koster selv at stå for lager, pakning og forsendelse kontra at outsource det hele?

Pick and Pack lagerhoteller har vel bedre priser på porto af pakker fordi de sender større volumer og det kommer vel kunderne til gode, eller hvad?

Hvilke krav skal man stille til sit lagerhotel med Pick and Pack?

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad betaler man for et lagerhotel med Pick and Pack?

Hvad koster det at få pakket en ordre og hvad betaler man i husleje, for at have sine varer stående?

Er der andre omkostninger, som man skal have med i regnestykket?

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Det er svært at skrive præcis hvad det koster, da det er forskelligt fra lagerhotel til lagerhotel. Derudover kan der være rabatter for hvor stort engagement du har med dem. F.eks. lavere pris på håndtering pr. palle, hvis de skal modtage hele vognlæs istedet for enkelt-paller.

Min erfaring siger mig at du betaler for følgende:

Varemodtagelse og lokationslægning f.eks. kr. 35 pr. palle

Lagerleje: ca. kr. 3,- pr. dag pr. palle

Pluk/pak. Disse kan være all-inclusive eller med priser for pluk, emballage, pakkefyld m.v. og variere hvis du selv leverer disse. Prisen svinger fra ca. kr. 18 til kr. 40,- pr. ordre, igen alt efter antal ordrelinier, tidsforbrug m.v.

(Kære med-Aminoer, disse tal er estimerede og baserede på mine erfaringer, så undlad venligst at hænge mig op i det der er nærmest jorden når jeg sidder på hug, hvis de ikke afspejler jeres prissætning eller erfaring.)

Forsendelse, igen en usikker størrelse.

Andre services: opdatering af din lagerbeholdning i dit system, tilbagemelding af webshop-ordrer , mail- eller sms-kontakt til dine kunder med info om deres ordre o.s.v.

Det du skal holde prisen for et pick & pack lagerhotel op imod er, hvad vil det koste dig hvis du selv skal leje de nødvendige kvadratmeter, skaffe reoler, emballage mv. og ansætte en person til at klare opgaverne.

Prøv at estimere dine behov og så spørg dig frem hos forskellige lagerhoteller. Så har du noget at sammenligne med.

Jeg synes også at hvis der er andre Aminoer som har positive erfaringer med deres lagerhotel, så lad os få navnet på virksomheden. På den måde hjælper vi hinanden og sikrer at de gode virksomheder bliver større.

Håber du finder den rette samarbejdspartner.

 

Venlig hilsen

OptiPartner

 

Bent Jensen

Optimeringskonsulent

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Tak for din feedback.

Der er stor fokus på portopriserne nu og det må være interessant at gå flere sammen på en portoaftale, for dermed at kunne presse prisen ned.

Det må man jo kunne gøre når man vælger et større lagerhotel, som har forhandlet en god aftale på plads. Eller er det sådan at lagerhotellet scorer den fortjeneste og at den indgår i deres samlede kalkulation.

Hvad koster det at have en lagermedarbejder ansat? Har du en standard pris, som du regner med?

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Det er ikke min erfaring, at lagerhotellerne giver deres besparelser videre i forhold 1:1. Selvom du benytter et stort lagerhotel med mange daglige forsendelser og stor volumen, er det din værdi som kunde hos lagerhotellet og din volumen som giver udslag i bedre priser, også på forsendelserne.

Med hensyn til værdien af en lagermedarbejder arbejder jeg med en pris på ca. kr. 35.000,- pr. måned. Det er selvfølgelig mere end hvad medarbejderen skal have i nettoløn, men beløbet indeholder udgifter til forsikringer, arbejdstøj/sikkerhedsudstyr, feriepenge, sygedage, lønadministration m.v.

Beløbet skal du bruge til at beregne, hvornår det vil være en fordel for dig at få din egen lagermand. Husk at medregne huslejeomkostninger, lagerindretning m.v.

Du er velkommen til at kontakte mig på mail: bent (a) optipartner.dk så kan vi gå lidt mere i detaljer om hvordan du finder den bedste lagerløsning for din virksomhed.

Håber det hjælper dig lidt videre.

Venlig hilsen

OptiPartner

 

Bent Jensen

Optimeringskonsulent

Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv clglogistics.dk - gode priser og kostpris på forsendelserne.

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 03:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er udemærket klar over dette er en gammel debat - MEN er der ingen der bruger tyske lagerhoteller? I mit hoved må det da være langt billigere, derudover er min opfattelse at det tyske postvæsen er mindst ligeså effektiv som det danske.

Mvh

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)