Jeg har på min side et bookingsystem hvor jeg gerne vil prøve at blive lidt klogere på antallet af konverteringer = brugere der booker tid + betaler online.
Bookingsystemet bliver hostet eksternt og hentet på min side via iFrame - hvilket betyder at den url en bruger ender på efter succesfuld betaling, ikke er hostet hos mig heller...
- i hele processen er brugeren altså på samme url på min side!
Mit spørgsmål er så; 1. Kan jeg angive den præcise url som brugeren lander på ved succesfuld booking / betaling som mål side, selvom siden ikke har noget med mit site at gøre. (Altså vil man kunne registrere at en bruger har fået siden vist selvom det er via iFrame) ?
2. Eller er jeg nødt til at lave en side på mit website med egen url som jeg så sørger for at brugerne bliver sendt til istedet for at kunne måle noget som helst...
Håber der er en venlig sjæl med indsigt der kan hjælpe...
Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Selvom booking system og dermed betalingsprocedure hentes via iFrame - afvikles koden og besøges den eksterne "check out" url selvfølgelig alligevel... - så måske er det ok at angive den eksterne url som mål adresse?
Nå, håber at der er én der kan gennemskue hovedpinen...
Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Det handler i korte træk om hvorvidt du kan aktivere kode når den pågældende side vises. Hvis du kan sørge for at en speciel Google Analytics kode køres når bekræftelsessiden, så har du mulighed for at spore lige præcis det du har lyst til. Der skal måske laves lidt justeringer undervejs også, men det er lidt svært at sige præcis når jeg ikke kender sitet, hvor framen kommer fra osv.