Jeg har efterhånden en god idé om hvad jeg gerne vil lave, men så kommer mit problem.
Jeg vil gerne ha lavet mig en hjemmeside, men hvilken pakke skal man vælge? Jeg aner ikke en bjæle om, hvad en hjemmeside fylder i MB. Jeg ved godt at det kommer an på så mange ting. Bl.a. Hvor mange sider der skal regnes med, hvor meget tekst er der, og ikke mindst, hvor mange billeder og animationer kører der på siden...
Jeg tænker bare.... Hos One kan man starte med 3000 MB, hvilket lyder af rigeligt i mine øre, men det er den mindste pakke?!
Håber at der er et par stykker herinde der ved lidt om det :)
Men kan sige at på min webshop (Tekanden) benytter jeg 100 MB plads i filer, inklusiv produkt billeder. og 10 i database.
Enig med Kim. 100 MB er rigeligt, hvis det er til en præsentations-hjemmeside.
En af mine hjemmesider er en børneside med masser af fotos af rejsende bamser, og den fylder omkring 200 MB. Grafik fylder altid meget. Har du mange produktfotos, bør du nok gå op på 500 MB.
Har du 3-5 sites på samme hotel med administrationsmoduler, databaser og produktfotos, så nærmer det sig 1000 MB.
Jeg har efterhånden en god idé om hvad jeg gerne vil lave, men så kommer mit problem.
Jeg vil gerne ha lavet mig en hjemmeside, men hvilken pakke skal man vælge? Jeg aner ikke en bjæle om, hvad en hjemmeside fylder i MB. Jeg ved godt at det kommer an på så mange ting. Bl.a. Hvor mange sider der skal regnes med, hvor meget tekst er der, og ikke mindst, hvor mange billeder og animationer kører der på siden...
Jeg tænker bare.... Hos One kan man starte med 3000 MB, hvilket lyder af rigeligt i mine øre, men det er den mindste pakke?!
Håber at der er et par stykker herinde der ved lidt om det :)
På forhånd TAK :)
Hej Miltoft,
Nu nævner du ikke hvad slags hjemmeside det er. Så antager det måske er en lille firma hjemmeside.
Har en kunde som sælger LED-lys til det professionelle marked, hans side er bygget op omkring Wordpress og fylder samlet set 16 MB (inkl. 56 produktfoto, de er så også kun 75x75 i størrelse) og databasen fylder i alt 1 MB.
Skal du derimod bygge et forum som Amino, hvor folk også uploader Avatars m.v. jamen så vokser data forbruget meget kraftigt.
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
En af mine hjemmesider er en børneside med masser af fotos af rejsende bamser, og den fylder omkring 200 MB. Grafik fylder altid meget. Har du mange produktfotos, bør du nok gå op på 500 MB.
Man kan jo optimere billeder så de ikke fylder så meget, tit når "normale" menneske ligger billeder op, smider de bare billederne op direkte uden at behandle dem. Et billede kan ubehandlet fylde 1mb + men hvis nu vi siger din grafik fylder 200 mb, det er så 200 billeder, optimere man sine billeder kan du uden problemer få disse ned i 100kb uden dette kan ses ... så kan man immervæk have 2000 af dem i stedet for 200.
Man kan jo optimere billeder så de ikke fylder så meget, tit når "normale" menneske ligger billeder op, smider de bare billederne op direkte uden at behandle dem.
Hov, ja, Allan, det er jeg helt enig i! Jeg laver et skærmsprint af alle fotos, så hvert foto kommer til at fylde mellem 80 og 200 KB, inkl. den tilhørende thumbnail. Nogle enkelte fotos er valgt ud til Wallpaper, men selv her, hvis et foto fylder 2,35 MB, reducerer jeg størrelsen til 1 MB eller derunder. På siden er der ca. 50 sider med historier og 10-12 fotos i snit + thumbnails. Dertil kommer så 20 stk. Wallpapers og andet. Gad egentlig vide, hvad "andet" er, siden det hele løber op nær 200 MB...
Jeg vil gerne ha lavet mig en hjemmeside, men hvilken pakke skal man vælge? Jeg aner ikke en bjæle om, hvad en hjemmeside fylder i MB.
Men for at vende tilbage til Daniels egentlig spørgsmål: Hvilken pakke?
Jeg får hosted hos cliche.dk. Hvis du går ind der, er der på forsiden 5 pakker rækkende fra 100 MB over 500 og 1000 MB op til 3000 MB.
Det lyder, som om den mindste pakke er stor nok, men... der kommer hurtigt andre aspekter ind i billedet, som gør, at du vælger en lidt større pakke.
Det er typisk antallet af emails, eller at du ønsker at oprette en database til "kontakt os", og at der skal være et felt, hvor man indtaster en grafisk security code. Det hjælper nemlig med til at undgå spambots. I så fald får du brug for fx PHP og MySQL, og så er pakken på 500 MB helt fin.