Jeg har "smugkigget" her på hjemmesiden i lang tid, og har fået mange rigtig gode tips!
Jeg har startet et byggefirma, Colorado Loghomes, med flotte amerikanske bjælkehuse, og selvfølgelig oprettet en hjemmeside.
GIDER I at smutte forbi www.coloradologhomes.dk og fortælle jeres uforbeholdne mening om siden? Thank U. Så skal jeg nok sønderlemme jeres hjemmeside en anden dag!
Jeg er selvfølgelig enormt interesseret i at vide noget om overskuelighed og designet.
Især vil jeg gerne vide om det står fuldstændigt klart for DIG hvad det egentligt er jeg sælger, og hvilke valgmuligheder du har.
Jeg kan næsten dufte træ´et - flot og brugervenlig site.
Dine billeder (amerikanske) er meget flotte og de fleste knivskarpe og du har forstået ide`en med sort streg omkring dine billeder, som lige giver det sidste!
Din forside virker dog noget tom i venstre side, under billedet, ligesom forside billedet er uskarpt, du må kunne finde et bedre- og det gør ikke noget, at samme billed bruges 2 gange.
Har du ingen danske billeder og referencer, som du kunne bruges på sitet - det vil virkelig sælge.
Selvom du jo nok har adskillige konkurrenter og de "kloge" mener, at et træhus ikke er sundere end et normalt murstenshus, så tror jeg klart på at der er en fremtid i sådanne træhuse - der er vel også knaster i det
Det oser af det, det skal: Kvalitet og seriøsitet!
PB har helt ret i, at din venstre side er lidt for tom. Og da du selv spørger, om man egentlig finder ud af, hvad du sælger, så kunne du jo evt. bruge venstresiden til, at lave en meget forkortet punktvisning af dit menupunkt "Købsprocessen", som jeg lige har sat ind nedenfor:
"Vi beskriver her kort købsprocessen:
* Dit design besluttes. Du har enten fået lavet et design ved en tegnestue, fundet et vore designs du ønsker, eller benyttet dig af vores Design Service som hjælper dig videre med dine egne skitser * Du vælger entrepriser. Sammen med os vil du kunne afgøre hvilke dele af projektet du selv vil kunne klare. De dele du gerne vil have os til, laver vi en detaljeret aftale om. Du kan bruge vores byggebudget til dette. * Du modtager et tilbud. Vi udregner en fast pris baseret på aftalen. * Du opretter en bankgaranti. Som sikkerhed behøver vi din banks deltagelse før vi kan sætte produktionen igang. * En kontrakt indgås. Når disse ting er i orden, kan den endelige kontrakt underskrives. Her beskrives de gensidige forpligtelser vi påtager os. Ved kontraktens indgåelse betales 10% af den endelige købesum. 20 % af købesummen betales ved forsendelse fra byggepladsen. Resten betales efter aftale."
Hvis du gør det på en oplysende og "ikke-sælger-agtig" facon, så har den potentielle køber fra første sekund overblik over, hvad I tilbyder, og hvordan man får fat i det.
Prøv samtidig at få renset lidt ud i tekstmængden på forsiden. Det er som nævnt det rigtige signal du sender, men hvis du vælger at benytte min idé med "Købsprocessens" tidslinie i venstre side - så skal der være lidt mere luft på resten af forsiden.
Men et fint site synes jeg og et lækkert kvalitetskoncept!
Jeg er desværre ikke helt enige med de andre på alle områder.
1. Jeg synes at det øverste billede på forsiden er lidt uskarpt 2. Som de andre synes jeg også at ventre side af forsiden er meget tom. 3. Jeg bruger mozilla firefox, og på siden "vores håndlavede huse" går den sorte ramme ikke hele vejen rundt om billedet øverst på siden (mangler lige øverst i højre side) 4. Der er rigtig meget tekst på forsiden, hvilket ikke nødvendigvis er dårligt - men jeg savner lidt mere afstand mellem linjerne, samt en mere let-læselig skrifttype - og måske lige margener på din tekst for at give det sidste. 5. Under siden "modeller" savner jeg nogle billeder som "lokker" mig ind og se de forskellige modeller 6. Under træsorter mangler jeg også billeder af hvordan disse ser ud "in real life" ;-)
Generelt en meget flot hjemmeside. Designet passer ganske udemærket til det du sælger. Men er meget lidt vild med den skrifttype du har valgt. Det ligner maskinskrift og er meget anstrængende at læse. Og så er den nok en lille smule for lille.
Det er en super flot side, du har fået lavet dig der!
Man da du har valgt at centrere siden, så bliver det et problem, når indholdet bliver for langt, og der kommer en scrollbar frem - kontra de sider, hvor den ikke er der. Så hopper siden frem og tilbage. Få evt. scrollbaren til altid at være der.
Under "Håndlavede" er der en hvid streg hele vejen ned gennem dit design - det ødelægger det. (Set på Firefox på Mac). Glæder faktisk også maskinlavede, modeller og træsorterne.
På forsiden synes jeg der er for meget tekst. Giv hellere en kort beskrivelse af firmaet - og så giv mig nogle muligheder for at læse mere om de forskellige emner. :)