Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP: Hvorfor gik du freelance eller blev selvstændig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder i øjeblikket på en tekst. I den forbindelse brug for at hører, hvad der har motiveret jer til at blive selvstændige.

Hvad var der ved fastansættelsen, som ikke fungeret så i valgte at blive selvstændige?
Hvad glæder i jer over ved at være selvstændige i dag?

Håber meget I har lyst, til at dele jeres historie.

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:16
Hvad var der ved fastansættelsen, som ikke fungeret så i valgte at blive selvstændige?

Hvad glæder i jer over ved at være selvstændige i dag?

Jeg stiftede firmaet i februar 1997 fordi jeg var så heldig at få betalende kunder. Det var motivationen :)

Og jeg droppede den trygge lønmodtagertilværelse i efteråret (altså ''06) fordi jeg fik chancen for at gå freelance på en længerevarende kontrakt. Det var noget jeg havde haft lyst til et et par år, mest pga. pengene og den større variation i opgaver, men det hjalp selvfølgelig heller ikke at jeg var dødtræt af mit job og min arbejdsplads.

Jeg glæder mig umiddelbart mest over at jeg kan nøjes med at arbejde 32-35 timer om ugen og stadig tjene langt mere end jeg gjorde som lønmodtager. Så den ekstra fritid, samt at jeg føler jeg endelig bliver betalt hvad jeg er værd, muligheden for de varierende opgaver, og den frihed (og samtidig usikkerhed) i freelancetilværelsen der gør at man uden for kontrakt eksempelvis kan tage en måneds ferie eller to.. det er nok hovedpunkterne.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Hedehusene
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:58

Tak for dit indlæg

Besøg kunstbutikken her: Kunstkort fra Habsø

Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:46
mit firma er fra 91, vi begyndte som to kolleger der var fulde af idder, vi løb over noget der lignede en større ordre til det tidligere østtyskland, ideen og produktionen var hjemme, så i løbet af få dage var vi klar og havde et momsnummer med mere. ideen løb ud i sandet, da vi skulde lave modkøb som en del af betalingen, det turde vi simpelthen ikke.

jeg holdt momsnummeret i live som bibeskæftigelse i en årrække, men behovet for at være "herre i eget hus" voksede. i 2000 sagde jeg mit job op, på en ide om at lave nok til en lille løn, og så at hente ungerne tidligt i børnehaven, den ide holdt bare ikke.

nu er vi ved at omstrukturere få en partner med og udvide.

det er enormt arbejdskrævende, har indtil nu ikke kastet en formue fra sig, men.

- jeg gør en forskel

- jeg kan ummidelbart sætte ideer og tanker i værk, som jeg tror på.

- jeg arbejder med det jeg kan lide - ganske vist både sure og søde sider

- jeg kan tro på at det lykkes at lave en bedre fremtid for mig, konen og ungerne

- jeg kan tro på at den ide jeg arbejder med vil være med til at skabe en bedre verden

som fastansat, Offentligt, kan man

-tro på sin ide, og så smide den væk

- leve med at laveste fællesnævner er den bestemmende

- leve med politiske strømninger som bestemmende for ens gode humør

behøver jeg at sige mere

MBC
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)