Jeg startede op som selvstændig fotograf i august måned, inden min opstart havde jeg allerede indkøb en masse forskelligt fotoudstyr. På det tidspunkt snakkede jeg med SKAT og de fortalte mig at hvis jeg skrev værdien op for udstyret (den værdig det havde da jeg startede min virksomhed) så vil jeg kunne fradrage dette, blot så længe jeg huskede at have dokumentation for udstyrets værdi.
Mit store spørgsmål er så: Hvordan skal man angive dette på ens selvangivelse??
i det store hele har jeg følgende:
Alm udgifter i virksomheden. Udgifter til telefon og internet i virksomheden Kørsel i virksomheden Overdragelse af udstyr
Indtægt i virksomheden
Skal jeg "blot" regne alle udgifterne sammen og så trække fra indtægten og anføre dette i rubrik 111??
Skal jeg "blot" regne alle udgifterne sammen og så trække fra indtægten og anføre dette i rubrik 111??
Bemærk i øvrigt, at dette ikke nødvendigvis giver det rigtige skattemæssige resultat. Afhængig af hvilke udgifter du har, så er der nogen som kan fradrages fuldt ud, mens andre kun kan fradrages delvist.
Udgifter til anskaffelse af udstyr kan dog fradrages fuldt ud.