Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding? ApS? Og info ang. ivaerksaetterkonto/etableringskonto.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

foerst vil jeg sige hvor imponerende er at nogle mennesker hjaelpe saa meget aendre herind. 

Nu forklarer jeg min situation og stiler mine spoergsmaal:

jeg vil etablere en holding som vil have 3 ApS:

En for at investere i restauration branchen.

Jeg er i gang med at handle prisen for at blive medejer af en cafe. 

1. Spoergmaal: Hvad vil der vaere bedst, at etablere en ivaerksaetterkonto eller etableringskonto?

50% af forretningen vil koste mig ca. 300.000 DKK, hvis jeg saetter pengene nu i kontoen, kan jeg saa faa beloebet som fradrag i skat for 2010 inkomstaaret?

En anden for at investere i ejendom udlejning.

2. Spoergsmaal: Jeg ejer en lejlighed som jeg allerede lejer ud og faa en paen rimelig fortjeneste. Kunne det vaere en god ide at saelge boligen til denne ApS? Hvordan kunne jeg goere det og hvilken skattemaesige effekter vil der komme?

En anden for at investere i aktier/bonds.

3. Jeg handler privat med aktier (isaer spanske aktier). Kunne jeg skabe en ApS som faa en del af mine opsparinger fra ivaerksaetter konto (kan jeg traekke det fra skat?) og invester i aktier og bonds derfra?

Hvad synes I om ideerne?

Jeg har brug for en revisor for at skabe alt det her, har I en ide om hvor meget kan det koste? Kan I anbefale nogen?

Paa forhaand tusind tak,

P.A.E.S. 

Fra Mårslet
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:00

Hej P.A.E.S

Jeg kan desværre ikke besvare dine skatte tekniske spørgsmål, men vil tillade mig at komme med følgende kommentarer.

Som udgangspunkt er det en god idé at have et ApS til hvert område for at isolere evt. risiko. Et holdingselskab er basalt set også et ApS. Du vil altså skulle oprette 4 ApS'er. Det koster vel ca. 3-5.000 kr. pr. stk. at oprette, hvis du skal have en revisor til det. Derudover skal du være klar over at der hvert år skal laves individuelle regnskaber for hvert ApS. Det kan hurtigt koste 5-15.000 pr. regnskab. Jeg vil gætte på at Café regnskabet er noget dyrere pga. mange bilag.

Men helt sikkert en god idé at få en revisor til at hjælpe dig igang.

Held og lykke med projekterne.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej P.A.E.S,

Ad 1)
Det er for sent at indskyde kapital på en iværksætterkonto for 2010. Det skulle have været sket inden 31. december 2010.

Du kan derfor ikke opnå skattefradrag for 2010, men først fra 2011, og derfor først hvis du etablerer virksomhed efter 2011.

Ad 2)
Det skal en større beregning til, for at finde ud af om det er en god idé.

Generelt, hvis du har optaget lån i ejendommen, så har du 100% rentefradrag i virksomheden, mens du kun har 33% rentefradrag som privatperson.

Derudover er der fast skat på 25% af fortjeneste i selskabet, mens du privat sandsynligvis vil være beskattet mere end 25%.

Men om det er en god idé kræver en bedre analyse af din situation, end hvad du kan få ud af et iværksætterforum. Du bør derfor få en revisor til at lave en konkret beregning for dig.

Ad 3)
Der er fra 2010 blevet indført nye regler, så det ikke længere er en fordel at handle aktier igennem selskab. Du opnår altså ikke nødvendigvis en fordel ved at flytte dine handler til et selskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Følgende kommentarer:

Ad 1: Ikke korrekt indskud 2010 til den 13/5/2011!!

Der er kommet nye regler.

Se evt. her:  http://www.ap.dk/Default.aspx?ID=9&M=News&PID=44&NewsID=249

Ad 2: Overvej evt. kapitalafkast/virksomhedordning i personlig ejet regi.

Ad 3: Der skal regnes på det. Muligvis en dårlig ide.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)