Hvad skal optimeres på hjemmesiden?
For det første, er det rigtig vigtigt med noget mere tekst. Dine konkurrenter har jo som minimum nogle korte produktbeskrivelser, så medmindre du har det samme eller mere, er du jo allerede et skridt bagud. Både i forhold til søgemaskineoptimering og konvertering.
Tag f.eks. et kig på BD-Store. Det er en af Danmarks bedste søgemaskineoptimerings-eksperter, der står for siden, så hvis du analyserer lidt på hans interne linking, brug af titler og produkttekster, osv., så er du nok på rette vej.
Jeg eksperimenterer selv en lille smule med on-site SEO for tiden, og såvidt som jeg kan forstå på det hele, er intern linking temmelig undervurderet. Jeg har for sjov prøvet at lave en blog med tilbud på forskelligt teenage-tøj. Nu har jeg f.eks. en side, som jeg gerne vil have til at ranke på billige humör bukser. For at ranke højt på et specifikt mærke, har jeg derfor oprettet kategori-sider, der samler udtræk af alle mine indlæg der er markeret i kategorien Humör og Jeans og bukser. På den måde vil mit indlæg også få juice fra to kategori-sider der er automatisk bliver fyldt med indhold om henholdsvis mærket Humör og om Jeans og bukser. Jeg ville spørge en med mere forstand på emnet end mig til råds før du implementerede dette, men hvis man skulle overføre det, skulle du jo vise et lille snippet af dine fremtidige produktekster på f.eks. din side om mus, for på den måde at få links fra en side, der har meget om mus til dine specifikke produktsider om de forskellige mus.
Kan godt se at det blev lidt mere forvirrende end jeg forestillede mig, men hvis du finder noget af det interessant, må du jo endelig spørge ind til det :-)