Jeg er selvfølgeligt klar over, at udenlandsk moms ikke kan modregnet i dansk, så jeg taler kun drift.
Her mener jeg at udenlandsk moms generelt trækkes fra som en helt almindelig driftsomk - korrekt?
Hotel moms betalt for hotel i udlandet, mener jeg ikke kan fratrækkes som driftsomkostning overhovedet, er det korrekt?
Repræsentation i udlandet: Helt som i Danmark, og ret enkelt, her kan kun 25% fratrækkes i driften (og moms indgår jo dermed som 25% i driften) Korrekt?
Nu kender jeg ikke samtlige hjørner i momsloven, men du har ret i, at udenlandsk moms ikke kan fratrækkes i den danske moms - drift eller ej!
Moms på udgifter afholdt i udlandet kan kun godtgøres via momsrefusion. Og omfanget af en evt. momsrefusion afhænger af det enkelte lands momsregler. Dvs. hvad der fx er momsfradrag på i DK, gælder muligvis ikke i andre lande.
Hvad dækker over repræsentation? Hvis jeg forstår det korrekt, kan det fx være en adresse i udlandet med kontor o.lign. Hvis det er tilfældet kan der ikke søges refusion af moms i det pågældende land, hvor der repræsentation.