Kender ikke et system som gør det helt automatisk, men I Saldi kan du del-automatisere processen ved at sætte en frist op for, hvor meget betalingsfristen må overskrides, før der rykkes. Når fristen nås får du en besked om at der skal rykkes.
Så er det blot at gå i åbne poster, klik [ryk alle] og udskrive.
Eksisterende rykkere som ikke er udlignet, bliver automatisk oprykket til næste niveau og tillagt renter og gebyr.
Er heller ikke sikker på at det er så god en idé trods alt. Der kan være forhold der gør, at visse kunder skal rykkes på en mere kundevenlig måde, som f.eks. en telefonopringning eller en e-mail.
Syndes det var noget med at man også kunne sende faktura direkte med mobilen.
Det er bare det at pt er der en der ikke rigtig har lyst til at betale. Selv om vi har det på kontrakt. Jeg kan ikke rigtig gøre noget ved det. Så det kunne være meget fedt hvis jeg kunne sige: " det er ikke mig der sender dig rykkerene og truer dig med inkasso."
Det er faktisk ret morsomt, for det er min egne revisor. Som er statsautoriseret. Han lærte mig i sin tid at hvis man er usikker på om kunden vil betale så skal man: have pengene på forskud, bankgaranti, eller lade hver med at tage opgaven.
Men jeg har generelt lært at dem der har flest penge har sværest ved at betale.