Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning ved salg af opfindelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan bliver det betragtet skattemæssigt hvis jeg sælger en opfindelse til et firma ?

Jeg er ikke momsregistreret så det er vel egentlig som privatperson jeg sælger den ?

Men bliver det betragtet som et stykke arbejde som jeg dermed skal betale skat af ? Eller er det en ting jeg sælger ligesom hvis jeg havde solgt en kommode i den blå avis ?

Hvis det har nogen betydning så er det ikke noget jeg har lagt en stor indsats i med forsøg, prototyper osv. Det er blot en idé jeg fik en nat jeg ikke kunne sove ...

Venlig hilsen

Per Hansen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09
Jeg ved godt det er en gammel tråd jeg tager op, men jeg sidder netop og overvejer lige netop dette spørgsmål, og hvorfor ikke anvende denne tråd, så slipper jer for at skrive en ny. Mit svar vil jo være, at man selvfølgelig bliver beskatte, hvis man fx sælger en hjemmeside man har udviklet, og det uanset om man har haft en cvr-nr. eller ej. Tager jeg fejl? Er der noget jeg har overset?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

:
Mit svar vil jo være, at man selvfølgelig bliver beskatte, hvis man fx sælger en hjemmeside man har udviklet, og det uanset om man har haft en cvr-nr. eller ej. Tager jeg fejl? Er der noget jeg har overset?
Ja man skal opgive fortjenesten til skat uanset privat eller virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)