Heysan, Er der nogen der har et lidt dybere kendskab til det filter som Google har på nogle "generiske" søgetermer. Prøver selv at optimere lidt mod "vin-ord" - men ligger stadig ca. nr. 320 på Google på ordet vin - mens jeg ligger i top 10 på både MSN og Yahoo. Tror I sådan et filter på ordet vin varer 3, 6 eller 12 mdr. mvh DL Vin |
Har Google filter på nogle søgeord?
|
Hej Christoffer, Har ikke hørt om at der er filter på Trademarks i.f.m. "organisk søgemaskineoptimering" - kun på PPC-delen? mvh Johs
|
|
Hej Mikkel, Tak for dit svar. Jeg er helt med at mit site måske ikke er værdig til en top-10 placering på Google på ordet "vin" (men jeg har såmen mange fine placeringer på andre vin-ord)...... Kan et af Googles relevans kriterier ikke være domænets alder eller indholdets alder? Når domænet nu kun lige har rundet en alder på 3 mdr. - kan det så ikke have en betydning i.f.m. meget generiske ord (som "vin"). Ellers givert det jo ikke helt nogen mening da mange af de sites der er placeret fra nr. 50 til 300 umiddelbart virker "tyndere" end mit... mvh Johs |
|
Tak for jeres svar...... Har stadig en formodning om at der sker et eller andet nu her, hvor domænets alder har rundet de 3 mdr ![]() ![]() Christian - du mener min titel er "overoptimeret"? - prøver at følge dit råd...... mvh Johs |
Har du sørget for at få sider der linker til dig med ordet "vin" i? :) |
Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube
Der er mange bud paa hvordan Google''s algoritme virker. Et af dem er, at sites der bruger de mest populaere soegeord er laengere tid om at blive indekseret end de mindre brugte. Vores sites laa i en lang periode hoejere paa MSN og Yahoo end paa Google, men forskellen er nu jaevnet ud. Vh Rune |