Jeg kan blot konstatere at på trods af at vi hverken ligger godt eller har opdateret hjemmesiden det sidste år. Så er det aldrig gået bedre. Vi kan ikke forsvare lige nu at bruge vores tid på vores egen side. Så skal vi hyre nogen til at gøre det:-) måske dem der ligger top tre har tid. Jeg må spørge dem:-) Men som sagt inden for alle fag er placering og lokaler m.v. ikke ensbetydende med ens ekspertise. Mvh. Jesper |
At have en god placering på søgeordet "søgemaskineoptimering" eller "SEO" betyder selvfølgelig, at ens evner rækker længere end en masse andre virksomheder i branchen. Men der er langt derfra, og så til at sige at man er en af de absolut bedste i branchen.
Lad mig give et eksempel: Når en kunde henvender sig til at prof. firma, der skal lave deres søgemaskineoptimering, har de sikkert allerede ét søgeord i tankerne, som de ønsker at komme til tops på. Kunden skænker i denne forbindelse ikke andre søgeord en tanke. Søgeordet er ofte meget konkurrencepræget, og kræver derfor at der bruges meget tid på at opnå placeringen (tid = penge).
Kunden har selvfølgelig altid ret, men personen der står og skal til at udføre optimeringen, gør klogt i at undersøge hvilke andre muligheder der eksistere i kundens branche. Er der eksempelvis en masse ikke-udnyttede huller i branchen, kan der skabes mere trafik (og ofte mere relevant trafik, der konverterer bedre) inden for kundens budget, ved at optimere hen i mod disse ikke så konkurrenceprægede søgeord, end det ene konkurrenceprægede ord.
Det samme gælder SEO-firmaer. Det kan ofte være en bedre forretning, at bruge det samme timeantal som en topplacering på søgeordene "SEO" eller "søgemaskineoptimering" ville tage at optimere hen imod, på en række andre søgeord.
/ Emil