Jeg har længe gået med en ide til et produkt. Mine tanker om et godt produkt er kort: Skab noget som ikke findes i dag. At produktet samtidig skaber et behov som ikke var der før, hos køberen, er også godt. Sørg for at det ikke er for kompliceret/dyrt at gå igang med. Min ide rammer plet på alle punkter men jeg ved bare ikke hvordan jeg kommer videre... 1: Er det normalt at man laver en markedsundersøgelse for at se om der muligheder for salg? (Hvordan gør man dette?) 2: Hvad koster dette? 3: Ideen er i rengøringsafdelingen, og hvis jeg skulle have hjælp til direkte at blande kemikalierne m.m. for at finde frem til produktet, stjæler det firma som fremstiller rengøringsmidler i forvejen ikke bare ideen hvis de kan lide den? 4: Kan man, hvis et firma går med på ideen, lave en slags kontrakt der gør at man får en del af firmaets indtjening for ideen eller sælger man den blot for et fast beløb. (Hvis man ikke selv uden hjælp laver sit produkt og sælger) Det ville jo være bedst selv at fremstille ideen og så sælge den videre men hvordan finder man folk/partner som er inde i den kemiskesammensætning i rengøringsmidler som kan hjælpe med det tekniske? Ny uddannede kemikere m.m.? Hvis du kan besvare et eller flere punkter behøver du ikke at svare på de ting som ikke lige ligger inden for dit område. Bare sæt tal foran inden du svarer. Jeg søger naturligvis også folk som kan det der med kemi samt folk som kan, hvis ideen når så langt, skyde kapital ind, for at få projektet i gang. Jeg er villig til at få en eller flere partnerne, blot skal vi supplere hinanden på de rigtigt punkter. Jeg er selv forsikringsmand idag, så salg er min boldgade. Til sidst lidt om mit produkt som skal udvikles: Det er til brug på badeværelset. Det er højest sansynligt i pulverform. Det er nok ikke så dyrt at fremstille. Kunden er den almindelige dansker og skulle sælges i supermarkeder m.m. Det skal fremstilles, puttes på dåse og sælges. Lyder dette interessandt for dig hører jeg gerne fra dig enten her eller i en PM. Mvh. Michael |
Hej Miccem
Jeg har læst lidt om din ide, men jeg kan forstå at du kmangler hjælp til at få tingene struktureret og sat i gang.
Jeg er en lille investor som invistere i forskellige ting, der ud over har jeg en rimelig solid markedsføringsuddannelse, og mener selv at være god til at se muligheder i et produkt.
Uanset om denne henvendelse fører til et samarbejde eller ej, vil din henvendelse blive behandlet som fortroligt.
Med venlig hilsen
Hans-Henrik Steffensen
E.mail henrik@steff.nu tlf. 20482061
Dato: 21-02-2007 17:04:35 Forfatter:MiccimJeg har længe gået med en ide til et produkt.Mine tanker om et godt produkt er kort:Skab noget som ikke findes i dag.At produktet samtidig skaber et behov som ikke var der før, hos køberen, er også godt.Sørg for at det ikke er for kompliceret/dyrt at gå igang med.Min ide rammer plet på alle punkter men jeg ved bare ikke hvordan jeg kommer videre... 1: Er det normalt at man laver en markedsundersøgelse for at se om der muligheder for salg? (Hvordan gør man dette?)2: Hvad koster dette?3: Ideen er i rengøringsafdelingen, og hvis jeg skulle have hjælp til direkte at blande kemikalierne m.m. for at finde frem til produktet, stjæler det firma som fremstiller rengøringsmidler i forvejen ikke bare ideen hvis de kan lide den?4: Kan man, hvis et firma går med på ideen, lave en slags kontrakt der gør at man får en del af firmaets indtjening for ideen eller sælger man den blot for et fast beløb. (Hvis man ikke selv uden hjælp laver sit produkt og sælger)Det ville jo være bedst selv at fremstille ideen og så sælge den videre men hvordan finder man folk/partner som er inde i den kemiskesammensætning i rengøringsmidler som kan hjælpe med det tekniske? Ny uddannede kemikere m.m.?Hvis du kan besvare et eller flere punkter behøver du ikke at svare på de ting som ikke lige ligger inden for dit område. Bare sæt tal foran inden du svarer.Jeg søger naturligvis også folk som kan det der med kemi samt folk som kan, hvis ideen når så langt, skyde kapital ind, for at få projektet i gang. Jeg er villig til at få en eller flere partnerne, blot skal vi supplere hinanden på de rigtigt punkter. Jeg er selv forsikringsmand idag, så salg er min boldgade.Til sidst lidt om mit produkt som skal udvikles:Det er til brug på badeværelset.Det er højest sansynligt i pulverform.Det er nok ikke så dyrt at fremstille.Kunden er den almindelige dansker og skulle sælges i supermarkeder m.m.Det skal fremstilles, puttes på dåse og sælges.Lyder dette interessandt for dig hører jeg gerne fra dig enten her eller i en PM. Mvh. Michael