Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har ideen, mangler forbindelser m.m.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har længe gået med en ide til et produkt.

Mine tanker om et godt produkt er kort:

Skab noget som ikke findes i dag.

At produktet samtidig skaber et behov som ikke var der før, hos køberen, er også godt.

Sørg for at det ikke er for kompliceret/dyrt at gå igang med.

Min ide rammer plet på alle punkter men jeg ved bare ikke hvordan jeg kommer videre... 

1: Er det normalt at man laver en markedsundersøgelse for at se om der muligheder for salg? (Hvordan gør man dette?)

2: Hvad koster dette?

3: Ideen er i rengøringsafdelingen, og hvis jeg skulle have hjælp til direkte at blande kemikalierne m.m. for at finde frem til produktet, stjæler det firma som fremstiller rengøringsmidler i forvejen ikke bare ideen hvis de kan lide den?

4: Kan man, hvis et firma går med på ideen, lave en slags kontrakt der gør at man får en del af firmaets indtjening for ideen eller sælger man den blot for et fast beløb. (Hvis man ikke selv uden hjælp laver sit produkt og sælger)

Det ville jo være bedst selv at fremstille ideen og så sælge den videre men hvordan finder man folk/partner som er inde i den kemiskesammensætning i rengøringsmidler som kan hjælpe med det tekniske?  Ny uddannede kemikere m.m.?

Hvis du kan besvare et eller flere punkter behøver du ikke at svare på de ting som ikke lige ligger inden for dit område. Bare sæt tal foran inden du svarer.

Jeg søger naturligvis også folk som kan det der med kemi samt folk som kan, hvis ideen når så langt, skyde kapital ind, for at få projektet i gang. Jeg er villig til at få en eller flere partnerne, blot skal vi supplere hinanden på de rigtigt punkter. Jeg er selv forsikringsmand idag, så salg er min boldgade.

Til sidst lidt om mit produkt som skal udvikles:

Det er til brug på badeværelset.

Det er højest sansynligt i pulverform.

Det er nok ikke så dyrt at fremstille.

Kunden er den almindelige dansker og skulle sælges i supermarkeder m.m.

Det skal fremstilles, puttes på dåse og sælges.

Lyder dette interessandt for dig hører jeg gerne fra dig enten her eller i en PM.

Mvh. Michael

Tilmeldt 28. Feb 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:26
Hej Miccem

Jeg har læst lidt om din ide, men jeg kan forstå at du kmangler hjælp til at få tingene struktureret og sat i gang.

Jeg er en lille investor som invistere i forskellige ting, der ud over har jeg en rimelig solid markedsføringsuddannelse, og mener selv at være god til at se muligheder i et produkt.

Uanset om denne henvendelse fører til et samarbejde eller ej, vil din henvendelse blive behandlet som fortroligt.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Steffensen

E.mail henrik@steff.nu tlf. 20482061
Dato: 21-02-2007 17:04:35 Forfatter:Miccim
Jeg har længe gået med en ide til et produkt.

Mine tanker om et godt produkt er kort:

Skab noget som ikke findes i dag.

At produktet samtidig skaber et behov som ikke var der før, hos køberen, er også godt.

Sørg for at det ikke er for kompliceret/dyrt at gå igang med.

Min ide rammer plet på alle punkter men jeg ved bare ikke hvordan jeg kommer videre... 

1: Er det normalt at man laver en markedsundersøgelse for at se om der muligheder for salg? (Hvordan gør man dette?)

2: Hvad koster dette?

3: Ideen er i rengøringsafdelingen, og hvis jeg skulle have hjælp til direkte at blande kemikalierne m.m. for at finde frem til produktet, stjæler det firma som fremstiller rengøringsmidler i forvejen ikke bare ideen hvis de kan lide den?

4: Kan man, hvis et firma går med på ideen, lave en slags kontrakt der gør at man får en del af firmaets indtjening for ideen eller sælger man den blot for et fast beløb. (Hvis man ikke selv uden hjælp laver sit produkt og sælger)

Det ville jo være bedst selv at fremstille ideen og så sælge den videre men hvordan finder man folk/partner som er inde i den kemiskesammensætning i rengøringsmidler som kan hjælpe med det tekniske?  Ny uddannede kemikere m.m.?

Hvis du kan besvare et eller flere punkter behøver du ikke at svare på de ting som ikke lige ligger inden for dit område. Bare sæt tal foran inden du svarer.

Jeg søger naturligvis også folk som kan det der med kemi samt folk som kan, hvis ideen når så langt, skyde kapital ind, for at få projektet i gang. Jeg er villig til at få en eller flere partnerne, blot skal vi supplere hinanden på de rigtigt punkter. Jeg er selv forsikringsmand idag, så salg er min boldgade.

Til sidst lidt om mit produkt som skal udvikles:

Det er til brug på badeværelset.

Det er højest sansynligt i pulverform.

Det er nok ikke så dyrt at fremstille.

Kunden er den almindelige dansker og skulle sælges i supermarkeder m.m.

Det skal fremstilles, puttes på dåse og sælges.

Lyder dette interessandt for dig hører jeg gerne fra dig enten her eller i en PM.

Mvh. Michael

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 01:45
Hej Michael.

Så vidt jeg husker var Fysik/kemi ikke et af de stærkeste fag hos mig, så jeg holder mig til den del af dit spørgsmål, der omhandler markedsundersøgelse.

Hvad du helt konkret vil have ud af undersøgelsen afgører omfanget af denne. Du kan selv lave en rundspørge for at danne dig et billede, eller du kan få lavet en prof. - som vi f.eks. kan lave.

En markedsundersøgelse der viser et reelt potentiale vil være en MEGET stor støvle, du kan sætte på den fod du bruger til at sparke døre ind  med til investorer.

Ang. prisen ja så er det jo meget svingende. Afhænger af flere ting. Hvis du kan sende mig noget info om hvad og hvem du vil undersøge, kan jeg komme med et løsningsforslag og et overslag.

Husk i øvrigt hvis du ikke er registreret endnu, så kan du trække en markedsundersøgelser fra i regnskabet der foretages et halvt år før du bliver registreret.

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 10. Mar 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:05
Hej

Din ide kan jo sagtens bære, men som du selv siger, så er der stor risiko for at den blive stjålet undervejs. Der findes forskellige laboratorier rundt om i verden, der har kapacitet til at gennemføre testproduktioner til en rimelig penge. Men det springende punkt er, at penge afgør det for dig. Du kan, som jeg ser det, gøre en af følgende:

1. Lave aftale med nogen der i forvejen producerer nogte tilsvarende, hvorved du enten sælger dit koncept helt eller laver en slags royalty aftale.

2. Du får beskrevet din ide, sammenfatter en hemmeligholdelseserklæring og så går på jagt efter penge.

Uanset hvad skal du have papir på - med vidner - når du fortæller andre om din ide. Der er ikke noget i denne verden der hedder "gentlemans agreement". Folk stjæler med arme og ben.

En anden mulighed er jo også at du forsøger at beskytte din ide via patent, procespatent eller noget tilsvarende, problemet er dog at det jo også koster, og at det koster meget at lave beskyttelsen for flere lande.

Hvad jeg kan fornemme er, at med penge kommer du videre - uden så går det ikke! DU skal jo have testet produktet.

Problemet med markedsundersøgelser er, at du jo på den måde bliver nød til på et eller andet tidspunkt at spørge om noget, som kan give input til andre om hvad det er du går og laver. Altså at folk kan gætte sig frem.

Min erfaring med nystartede projekter er, at de der finder pengene og de rette advokater har større succes med at få deres helt specielle produkt til at blive en succes. Selvfølgelig er det meningsløst at gøre en stor indsats, hvis det viser sig, at dette produkt findes - men at du bare ikke ved det. Så start der - altså sikre dig at det ikke findes.

Det var en lang smøre - håber det hjælper.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:59
Hvad med at kontakte Naturvidenskabeligt fakultet på dit lokale universitet, og få kemikerne til at blande kemikalier til det virker? Der er jo en del fremme om at universiteterne skal være bedre til at hjælpe danske virksomheder.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)