|
jeg aner ikke om jeg er på den rigtig side eller hvad jeg skal gøre for at komme igang på den fede måde. jeg er 29 år er lige startet op på en uddannelse som nlp og hypno terapeut, men vil så frygtlig gerne holde foredrag på den fede måde. jeg har så mange emner ideer i mit hoved at jeg ikke aner hvordan jeg skal komme i gang da det bare ikke må gå hen og virke useriøs og rodet, da det jo også handler om min fremtid for om 4 år skulle jeg gerne stå som psykoterapeut og have min egen klinik, så dette er bare alt for mig. jeg vil gerne ind og fortælle hvad det gør ved en når man ikke tages seriøs både som barn og som voksen, eller fortælle noget om børns signaler, eller komme ind under huden på folk så de tør tage ansvaret som voksne mennesker i stedet for at lukke øjnene omkring det der forgår inde ved naboen ;) eller måske komme i kontakt med unge der har det svært og vise dem at man kan godt komme igennem livet og ud på den anden side hvis man kæmper selv for det... jeg har selv haft et livsforløb der ikke er til at prale af men det har båret mig her hen og nu skal jeg bare finde ud af at komme videre og det er her jeg går i stå. jeg vil jo så sindsyg gerne i gang på den helt rigtig måde for det er måske også her jeg skaber kontakten til fremtidige klienter. jeg tog chancen og skrev det her for i virker alle som om i virkelig er benhård til det med foredrag osv. håber virkelig at høre fra jer.... venlig hilsen chenette nonbo |
Når du lige er startet på uddannelsen skal du jo ikke ud og holde foredrag som ekspert, - men måske har du en hel konkret oplevelse/traume fra dit eget liv som du kan bruge.
Hvis du har et emne omkring et problem du har haft, og en måde du er kommet videre på i livet som andre i samme situation ville kunne få glæde af, - så skal du naturligvis finde din målgruppe og holde foredrag om netop det hvor målgruppen befinder sig.
Har du oplevet at have haft et problem som ingen har taget alvorligt, og du gerne vil åbne øjnene hos de mennesker som overser signalerne, - så finder du enten deres faggruppe eller benytter aftenskolemulighederne.
Det er vigtigt at du laver en strategi der indeholder både det personlige og det kommende faglige, - men at du lægger blødt ud med det personlige. Du vil i din uddannelse få nogle værktøjer du kan arbejde med, og derfor er det vigtigt at du ikke tager "forskud på glæderne" fordi du allerede nu gennem din interesse har en vis viden.
Det gør du klogt i at vente lidt med.
Bliv gratis medlem