Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlign faktura i Summasummarum

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan udligner jeg flere fakturaer på den sammen betaling på kassekreditten. Jeg kan normalt kun fælge en faktura, men jeg modtager ofte betaling fra flere fakturaer på een gang fra mine kreditorer.

vh

Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:46

lige  for  at være helt  sikker  Du modtager   eeen stor betaling  der  skal  dække flere fakturaer???   (du  skriver  FRA  dine  kreditorer  ....   du  mener  vel  det  modsatte, hvis  det  er  indkomne  betalinger!!!). Men  skidt   princippet  er det  samme

du  skriver  beløbet   Vælg  den 1.   udgave  af kassekladden   med udgangspkt i afstemningskonto  og  kun  een  kolonne  til  beløb.   Her  skriver  du  det  samlede beløb  f.eks.  som import  fra  kontoudskrift  fra  netbank i positive tal  (de indgår på  din bankkonto).  Hvis  du  har  Debet/Kredit kolonner  -  så  skal  beløbet  stå  i  Debet-kolonnen  uden  fortegnsangivelse.

Så  siger du  indsæt  ekstra linie  lige under  den  foran stående linie  .-    samme dato  -  ingen  bankkonto   -   og  så  hopper du  hen  til  FAKTURA  kolonnen  yderst til  højre  i  kassekladden.   Herinde  vælger du  de   fakturaer  een  for een  og  klikker  ok  -   måske  2-3 eller  mange  fakturaer   indtil  at  det  passer  med  det  indbetalte  beløb.  På disse  linier  skal  du  så  IKKE  vælge  bank (thi  det  står  jo ovenfor). 

Er  der  for  lidt   så   anfører  du  kun  restbeløbet  på  den  sidste  faktura  -  og  lader  den  så  bogføre   med  et  muligt  resttilgodehavende i  din favør.

så  vil  de her  kassekladdelinier  betragtet  under  eet   - tilsammen  udgøre  indbetalingen  og  lukningen  af  det  antal  fakturarer   som  der  måtte  være  penge til

Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:23

Ja undskyld jeg modtager ikke betalingen - jeg skal betale en samlet Leverandør Service som dækker over flere fakturer.

Men jeg når opretter en ekstra linie og vælger faktura - kan jeg kun vælge een faktura. Skal jeg lave en linie for hver faktura. Det er da bøvlet.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det kan virke bøvlet, men det er den eneste måde at gøre det på, hvis du vil have fakturaerne registreret som "udlignet". Alternativt kan du bogføre beløbet, der er indbetalt, direkte på debtorens konto (højreklik i "konto" i kassekladden), og så vil beløbet passe - men fakturaerne vil stadig stå som ubetalte.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 14:15

jah....   mrn  sådan  er  det  desværre  .....   men  dog  til  at  leve  med  trods alt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)