Hvordan udligner jeg flere fakturaer på den sammen betaling på kassekreditten. Jeg kan normalt kun fælge en faktura, men jeg modtager ofte betaling fra flere fakturaer på een gang fra mine kreditorer.
vh Lars |
lige for at være helt sikker Du modtager eeen stor betaling der skal dække flere fakturaer??? (du skriver FRA dine kreditorer .... du mener vel det modsatte, hvis det er indkomne betalinger!!!). Men skidt princippet er det samme
du skriver beløbet Vælg den 1. udgave af kassekladden med udgangspkt i afstemningskonto og kun een kolonne til beløb. Her skriver du det samlede beløb f.eks. som import fra kontoudskrift fra netbank i positive tal (de indgår på din bankkonto). Hvis du har Debet/Kredit kolonner - så skal beløbet stå i Debet-kolonnen uden fortegnsangivelse.
Så siger du indsæt ekstra linie lige under den foran stående linie .- samme dato - ingen bankkonto - og så hopper du hen til FAKTURA kolonnen yderst til højre i kassekladden. Herinde vælger du de fakturaer een for een og klikker ok - måske 2-3 eller mange fakturaer indtil at det passer med det indbetalte beløb. På disse linier skal du så IKKE vælge bank (thi det står jo ovenfor).
Er der for lidt så anfører du kun restbeløbet på den sidste faktura - og lader den så bogføre med et muligt resttilgodehavende i din favør.
så vil de her kassekladdelinier betragtet under eet - tilsammen udgøre indbetalingen og lukningen af det antal fakturarer som der måtte være penge til