Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA eller `?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg vil anbefale dig at tage to fuldtidsjob i et par måneder, opsige din lejlighed og sælge din bil ... og vel og mærke fortsætte med de to deltidsjob. Når du har holdt til det i et halvt års tid, så har du fået en forsmag på hvordan det er at være selvstændig .. hvis du kan lide det / holde til det ... så fortsæt :-)

Hvis du vælger at fortsætte så tager du alle de penge du har sparet på det halve år, og stifter dig et ApS, og så går du igang ! :-D

Med andre ord ... jeg kan bestemt ikke anbefale enkeltmandsvirksomheder, andre er nok uenige men jeg stifter aldrig et selskab igen uden det er med begrænset ansvar :)

Nu skal du da ikke skræmme ham! Det KAN godt være, at overstående er en mulighed for at skaffe 80000kr som det kræver at stifte et ApS, men det er jo ikke nødvendigvis den eneste mulighed ;-)

"så har du fået en forsmag på hvordan det er at være selvstændig", det er jo noget crap at sige! Man kan SAGTENS have et liv, og være selvstændig/erhvervsdrivende, uden at arbejde sig selv i ihjel! Går helt an på hvad man laver..

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 12:32

MIt råd er også fyr den af, se at komme igang, tænk dig om, gør ikke noget uovervejet, stift ikke mere gæld en du kan magte.

Så kan det ikke gå helt galt.

Som en kendt person (Martin T) herfra en gang skrev i et indlæg: "kend worst case, fyr den af, og kig dig ikke tilbage" måske lettere fortolket men meningen er der. 

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra århus
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:36

altså vi er faktisk 2 eller nærmere 3.

men den engelsk mulighed lød da ikke helt dumt?

men er der meget extra arbejde i og have sin virksomhed i England og have forretningen i Danmark.

Mvh Anders Bertelsen

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:17

Anders Bertelsen:

men er der meget extra arbejde i og have sin virksomhed i England og have forretningen i Danmark.

Nej, det synes jeg ikke.

"Ekstraarbejdet" består i at 1) du skal have en adresse i England, 2) du skal have en sekretær i England, 3) du skal årligt indlevere 0-regnskab til de engelske skattemyndigheder, 4) du skal årligt indlevere regnskab til de engelske selskabsmyndigheder, som Erhvervs- og Selskabsstyrelsen skal have en kopi af.

Vi tilbyder alle 4 serviceses for 4.000 DKK om året (altså 1 års adresse, 1 års sekretær, 0-regnskab + regnskab til House of Companies og EogS). Der er ikke nogen kvalitetssikring i ovenstående, så I skal selv sørge for at levere en korrekt saldobalance til mig.

I skal selv lave moms- og skatteregnskab, men det skal I jo også, hvis I har et dansk selskab eller driver virksomhed i et I/S eller et SMBA.

I kan altid ringe, hvis I skal have flere oplysninger.

Jens Baagøe Thomsen, Advokat (L).

Professionel oprettelse og administration af engelske selskaber med forretningsadresse i Danmark.

Telefon: +45 51 99 20 10.             www.maare-advokater.dk

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)