Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flotte visitkort hvor teksten ligesom ligger ”ovenpå kortet”

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der kender de her super flotte visitkort hvor teksten ligesom ligger ”ovenpå kortet” (Ja; nu ikke grine.. ) Nej.. de her kort hvor printet eller farven i trykket ligesom ligger lidt forhøjet på det tykke karton kort. Vi har set det i Asien, men ikke her. Nogle der kender til hvem der kan leverer nogle sådan?

Og hvis ikke, er der så en marketingsperson der kender til ”hvad trykformen/printform hedder” så vi kan komme lidt videre den vej eventuelt.

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 16:19
Den metode, som du er ude efter, hedder "Embossing" og gøres ved at trykke kortene og bagefter lægge et fint pulver ud over. Ved varmepåvirkning bobler pulveret op, hvor der er tryk, så du kan mærke trykket.

Det er ikke en trykmetode, vi klarer inhouse hos os, hvorfor det nok bliver uforholdsmæssigt dyrt at få os til at klare det. Til gengæld kan vi lave andre og meget spændende visitkortløsninger, hvor du får et kort med kombineret tryk og farvet folie, så eksempelvis dit logo står fremhævet eller "forsænket". Ring eventuelt til os for at høre mere om dette: 24 21 1234.

Vh

Mads

Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 16:29
Hej Mads!

Du skal have mange tak for dir svar. Så metoden/arbejdsformen er: "Embossing"! Det er det vi er på jagt efter, ikke blot til vort projekt men flere af de virksomheder der sponsorerer projektet er på jagt efter det.

Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 16:30
PS! En af vore sponsorer har spurgt om vi kender nogen der kan lave "prægning i pspir" alla man med et metal stempel marker papiret" det er jo nok en stempelmaskine man skal finde eller?

Mads ved du noget om det?

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 18:21
Det, som du leder efter, kaldes "blindprægning" og kan udføres ved at lasergravere eller fræse en kliché i både han og hun. Derefter monteres klichéen i en Heidelberg Vinge eller i en tromlemaskine som presser med stor vægt på papiret.

MediaMouse kan sikkert hjælpe dig.

Vh

Mads

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:52
  Som Mads skriver, så hedder det rigtigt nok blindprægning.

Og ja, det er noget vi kan hjælpe dig med i MediaMouse. Jeg vil dog lige påpege at det ikke er helt billigt.
Der ligger flere grunde til dette - først og fremmest skal der laves en han- og en hun-part af en prægekliche. Dette gør vi ved laserskæring - alternativt med en 3D-PVC -hærdning. Det er lidt afhængigt af detaljerne i motivet som skal præges.
Prægning af denne art kan kun lade sig gøre på offsettrykte tryksager, da prægningen sker med et tryk på omkring 20 tons. Pulverbaseret digitaltryk som ligger oven på mediet flækker i trykket ved prægningen, hvilket offsettryk ikke gør da der er flydende farve som går lidt ned i overfladen.

Rækkefølgen er så at man først trykker de fysiske kort med det ønskede motiv og skærer dem til så de har en passe størrelse så griberne kan få fat i kanterne. Dernæst præges motivt ind i kortene og til sidst renskæres kortene helt.

Hvis du er interesseret i nogle priser og eventuelt nogle prøver, så er du meget velkommen til at kontakte mig enten på emailen jesper snabelA mediamouse.dk eller give mig et ring på 22 72 66 72.

Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:33
Prægning er ikke så dyrt...
En "kliché" koster ca. 650 kr. + moms.

Om det skal laves på visitkort, brevpapir eller billetter (kopieringssikring), det er samme pris.
Jeg vil skyde på at det koster 5-600 kr. + moms og få "kørt" prægningen på 2000 stk. brevpapir.

Hvis det er aktuelt, så kan jeg lige forhøre mig i trykkeriet, vi laver nemlig den slags i stor stil.
Jeg er "kun" selv grafiker, så jeg kender kun de priser der kommer forbi mit øre. 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:54
  Prisen på klichen er meget varierende afhængig af størrelse og detaljer. Men det er da rigtig nok at en kliche typisk starter omkring 600 kr. Og dit skud på 5-600 kr. for prægning af 2.000 tryksager er heller ikke helt forkert. Vi plejer at lande på en 800-1200 kr. ekstra hvis vi skal præge i et visitkort.

Men det er altså også en ret høj ekstraomkostning, hvis kunden kommer og spørger til ét eller to sæt visitkort på 250 kort....

Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 20:11
Tænk vi fandt selv en tanke print2people kan. Fin kvalitet og hurtig levering er signalerne.
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:57
Hej Absorbia,

Jeg har fået lavet det på et tidspunkt, jeg kan desværre ikke huske metodens navn (ikke det som de andre har nævnt et eller andet med thermo...), som de andre skriver så er det en form  tryk hvor de bruger vamre? til at trykke det ovenpå liggende truk som du kan føle. Og ja det er pisse dyrt. Vi betalte ca 3500 inkl moms for 200 kort. Og det efter vi havde fået tilbud fra flere forskellige trykkerier...

//whatever

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)