Det gør mig ondt at du har fået en spambesked - men det er godt du ikke tager det så tungt, at det går ud over dit dejlige humør. Men et eller andet sted, synes jeg det er lidt underligt at, bare fordi at man udsender en masse rigtige breve, så er det ikke spam - men sender man en bunke emails afsted, så er det spam, og kriminelt. Det burde være lige omvendt, efter min mening. Prøv lige og tænk alt den transport energi der skal bruges på at sende et brev, trykningen af dette, og så lige fælde et træ mens vi er i gang. Jeg ved ikke om dette her er gjort før, men kunne man ikke sende en spambesked, og så fortælle offret at han blot skal skrive sit kontonummer, så indsætter man 10 kroner ind på vedkommens konto. De 10 kroners udgift, er så det beløb som man ellers skulle have betalt for at købe kuvert, papir, print og frimærker. Ville dette egentligt også være imod loven? I dette tænkte tilfælde, beviser jeg jo at det ikke har noget at gøre med at spare penge ( få en økonomisk fordel af min kriminalitet ) - medmindre man kan tale om ren spekulation om at det nok er de færreste der gider at bruge tid på videre sende deres kontonummer, bare for at tjene en 10´er.
|
Wow - spam-bøder er høje!
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?