Jeg har lige haft mine gamle LP'er nede fra loftet og blev helt nostalgisk over al det fede musik, som bare ligger deroppe og samler støv. I den forbindelse dannede jeg hurtigt en top 10 i hovedet og tænkte om det kunne være en sjov indgangsvinkel til en hjemmeside. Der skal selvfølgelig for brugerne, som bidrager, være nogle kategorier på, enten årstal eller genre eller begge dele. Siden tiltaler mig meget, men den skulle da gerne kaste lidt moneter af sig. Har du derfor et godt input til mig om dette, vil jeg sætte stor pris på det.
Jeg har lige haft mine gamle LP'er nede fra loftet og blev helt nostalgisk over al det fede musik, som bare ligger deroppe og samler støv. I den forbindelse dannede jeg hurtigt en top 10 i hovedet og tænkte om det kunne være en sjov indgangsvinkel til en hjemmeside. Der skal selvfølgelig for brugerne, som bidrager, være nogle kategorier på, enten årstal eller genre eller begge dele. Siden tiltaler mig meget, men den skulle da gerne kaste lidt moneter af sig. Har du derfor et godt input til mig om dette, vil jeg sætte stor pris på det.
Pft.
Michael
Hej Michael
Jeg synes bestemt, at det er et interessant koncept. Jeg kan ikke umiddelbart mindes, at jeg har set noget lignende på nogle danske sider. Amazon-brugerne laver indimellem lister med deres personlige Top 10 eller Top 20, men det er jo bare en lille del af et stort website. Hvis du tilføjer bannere og linker fra alle sange på diverse lister (til iTunes og CDON.COM), så skulle det nok være muligt at tjene nogle penge med tiden. Som med så meget andet gælder det naturligvis om at få så mange besøgende på siden som muligt.
Hvis man skal sige noget negativt, så kunne det måske være, at der vil være mange gentagelser fra Top 10 til Top 10. Men smag er jo meget forskellig, så der vil helt sikkert også komme mange anderledes og interessante Top 10'er!
Dbh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Jeg vil umiddelbart tro at et af de store affiliate firmaer har PPC annoncer for musikindustrien?
Det kunne være: partner-ads.dk eller euroads.dk osv. De har flere hundrede annoncer og mener at have set for forskellige musikforhandlere.
Det er nok den største mulighed for indtjening som jeg ser det ved første øjekast. Dine brugere vil på den måde også klikke videre til musikshoppen hvis de følger sig inspireret til køb.
Udmærket ide..men der er en risiko for at det bliver lidt snævert, og at folk vil tabe interessen efter deres første top-ti..
Der skal være en konstant nyhedsværdi..battles mellem forskellige numre, hvor brugerne kan stemme, konkurrencer hvor man kan vinde downloads på dine annoncørers sider, top ti lister inden for forskellige genrer o.l.
Men helt sikkert en god ide, hvis den bliver udført ordentligt!
Konceptet kunne muligvis udvikle sig til et debatforum for musikelskere. Udfordringen må være at få besøgende men det kunne da være sjovt at skabe en lille niche på nettet vedr. musik. Jeg har nemlig heller ikke set noget lignende. Måske listerne kunne generere en Overall hitliste...
Affiliate vedr. CDON kunne bestemt være interessant.
Udmærket ide..men der er en risiko for at det bliver lidt snævert, og at folk vil tabe interessen efter deres første top-ti..
Der skal være en konstant nyhedsværdi..battles mellem forskellige numre, hvor brugerne kan stemme, konkurrencer hvor man kan vinde downloads på dine annoncørers sider, top ti lister inden for forskellige genrer o.l.
Men helt sikkert en god ide, hvis den bliver udført ordentligt!
Takker, Jesper. Nyhedsværdi er uden tvivl nødvendigt. Kunne være en sjov gimmick at få en kendt hver uge til at komme med en liste?
He he, Jimmi. God idé med en radio, men aner ikke en dyt om det. Måske man skulle skaffe sig en sponsor, enten CDON eller en netradio, der allerede eksisterer?
Ja, det kunne være en mulighed, men ved ikke lige hvad guleroden skulle være for den kendte person..men helt sikkert du kunne jo spørge rundt..det værste du kan få er jo et ellers tak!