Hej Majbritt, Ja, det kan sagtens være rigtigt. Nu har du dog ikke en uddannelse indenfor fotografering, men udelukkende erfaring med fotografering, som så har bragt dig op på et vist niveau. Om du kan få fradrag for at vedligeholde dette niveau kan jeg ikke give dig et entydigt svar på, da du ligger i en gråzone. Jeg kan anbefale dig, at spørge hos SKAT, og betale for at få et bindende svar fra SKAT. Det koster kun 300 kr., og vil afklare, om du er på den lyse eller mørke side i gråzonen... Netop for ejere af virksomheden er der skrappe krav for kurser, så det kan godt tænkes at du vil få nej, mens en ansat i samme situation ville få ja.
|
Som tilføjelse kan jeg sige, at hvis der er tale om kurser, som er nødvendige for at opretholde dit salg i din virksomhed, så er der ingen tvivl om, at du godt kan få fradrag.
Det kan være ny viden om ny software og nye kameratyper.
Derimod vil du ikke kunne fratrække indlæring af viden om for dig nye teknikker og anden viden, som har været kendt af fotografer i mange år, da det vil være at bringe dig op på et højere niveau som fotograf.