Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor have åbne grænser?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ik noget værre end medieskabte holdninger, som baseres på oppustede problemstillinger...

Du nævner et par eksempler, og stempler derefter hele folkefærd! Danskere er ik en skid bedre selv. Eneste forskel er ofte, at "udlændinge/indvandre" stjæler fysiske varer/pordukter, imens danskere svindler med skattekroner, skattemidler eller offentlige midler!

http://www.comon.dk/nyheder/skat-finder-svindel-med-nethandel-1.250400.html

http://www.erhvervsbladet.dk/virksomheder/saadan-jagter-skat-snyd-og-svindel-paa-festivaler-og-markeder

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:04

Jeg kan se jeg er i stærk modvind i samtlige post, lad os bare lade mit naive indput stoppe her.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 14:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lemme:

Jeg kan se jeg er i stærk modvind i samtlige post, lad os bare lade mit naive indput stoppe her.

hej.

Ved ikke om det just kan kaldes modvind, men dine argumenter for lukkede grænser er simpelthen for tynde og subjektive.

"Din ven kører lastbil om natten i Tyskland........ etc etc." 

Nu er det jo normalt erhvervsmæssige transporter, der foregår om natten, og Hr og Fru Tyskland ligger og sover sødt. Det er ikke et bevis at bruge i en seriøs diskussion. Tværtimod.

I det hele taget er du useriøs i dit forsøg på at argumentere imod Schengenaftalen.

Det er klart at ujævnheden i velfærd /levestandard mellem EU-landene kan medføre et skævt forhold i kriminalstatestikken på den korte bane, men dette vil udjævnes med årene.

Så er der lige et faktum der bør nævnes:

Østeuropæiske tyvebander kommer på forsiden når de blever snuppet og dømt, og fred være med det (overskrifterne er bare ofte større end hvis det var pæredanske Per eller Poul ikke forstået sådan at de fysisk er skrevet i en federe skift, men i vores underbevisthed. Tyveknægte er jo nogen vi helst ikke ved kendes ved, så de må meget gerne være fra fremmede himmelstrøg.

Samtidig har vi et ret stort antal uopklarede tyverier i DK, noget der skældes meget ud over i andre sammenhænge, og disse uopklarede tyverier kommer så i folkemunde og hos medierne til al lyde som; "sikkert" udført af østeuropæere eller som man skriver: "det kan ikke udelukkes at tyvekosterne er ført ud af landet." 

Kan du ikke se komikken?

Vi kan faktisk godt selv finde ud af at stjæle. Hvor mange stofmisbrugere har vi ? Hvor mange penge skal denne gruppe bruge dagligt og hvor kommer pengene fra ?

Blot et enkelt eksempel, og hvorfor køre ALLE tyvekoster til udlandet, når vi danskere elsker hælervarer og skrothandleren ikke stiller ret mange spørgsmål når vi vil sælge "metalaffald".

Jeg er enig med F.S. at denne "stemning" ( alle tyve kommer østfra) er medieskabt. (og vi elsker den holdning)

Jeg tror du skal hæve en diskussion om "frie grænser"/ Schengenaftalen op på et andet plan, hvis du vil have en seriøs reaktion herfra.

bedste hilsner Sören

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 20:07

Lemme:

Jeg syntes efterhånden det er svært at se fordelene i åbne grænser. Jeg går normalt meget ind for bevægelsesfrihed, går ind for muligheder og ikke begrænsninger, men det skal give flere plus'er end minus. 

Inden min post kommer til at lyde diskrimenerende, eller at jeg ser for generelt på tingene, så er det ment ud fra et rent samfunds- og økonomisk synspunkt. 

Min kammerat kører lastbil ned igennem Tyskland, han kører mest om natten. Han nævner at de eneste biler han ser om natten, er små varevogne med udenlandske nummerplader, mange er selvfølgelig legale.

Den er en meget enkel måde løse dette problem på = miljø afgift på transport af en seriøs størrelse, så forsvinder en stor det at disse problem og samfundsøkonomien får det meget bedre.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)