|
Der er ik noget værre end medieskabte holdninger, som baseres på oppustede problemstillinger... Du nævner et par eksempler, og stempler derefter hele folkefærd! Danskere er ik en skid bedre selv. Eneste forskel er ofte, at "udlændinge/indvandre" stjæler fysiske varer/pordukter, imens danskere svindler med skattekroner, skattemidler eller offentlige midler! http://www.comon.dk/nyheder/skat-finder-svindel-med-nethandel-1.250400.html
|
Lemme:Jeg syntes efterhånden det er svært at se fordelene i åbne grænser. Jeg går normalt meget ind for bevægelsesfrihed, går ind for muligheder og ikke begrænsninger, men det skal give flere plus'er end minus.
Inden min post kommer til at lyde diskrimenerende, eller at jeg ser for generelt på tingene, så er det ment ud fra et rent samfunds- og økonomisk synspunkt.
Min kammerat kører lastbil ned igennem Tyskland, han kører mest om natten. Han nævner at de eneste biler han ser om natten, er små varevogne med udenlandske nummerplader, mange er selvfølgelig legale.
Den er en meget enkel måde løse dette problem på = miljø afgift på transport af en seriøs størrelse, så forsvinder en stor det at disse problem og samfundsøkonomien får det meget bedre.
Bliv gratis medlem