Jeg har mulighed for at overtage et aps med oprindeligt indskudt kapital på 125.000 kr. Mit spørgsmål er nu kan den nuværende ejer få differencen på 45.000 kr. ud af selskabet uden skat eller andre mærkelige påfund fra det offentlige (læs: skatteUvæsen). Hvis de 125.000 stadigt er pålydende kan jeg så få splittet det til et holding selskab med et 100 % ejet datterselskab, samt et 50 % ejet datterselskab ? Jeg har brug for et driftselskab jeg kontrollerer 100 % og dernæst starte et andet selskab hvor jeg ejer 50 %. ELLER hvis tidligere ejer får de 45.000 ud og kapitalen derefter kun er 80.000, kan selskabet så umiddelbart bare splittes til et holding og drift-selskab. derefter må jeg løse problemet med det 50 % ejede firma, f.eks. ved at indføre 40.000 i kapital i holdingselskabet og så købe de 50 % Håber mit spørgsmål giver mening og nogen kan give et godt råd... (og nej, selskabet har ingen lig i lasten eller skattegæld og lign, selskabet ejes pt. af nær familie) Med venlig hilsen Søren |
pinger lige en gang