Hej,hvor er det rart at se hvor mange der deltager i debatten positiv som negativ,jeg vil her prøve at sætte lidt tal og mer info på hvon det står til i det danske land med hensyn til Drugrape. i 2003 var der 18 tilfælde 2004 - - 41 tilfælde 2005 - - 51 tilfæde altså en stigning på hele 183 % og disse taler er kun for København (centre for voldtægt),de sidste tal jeg har fået ind der viser det sig ,at samlede anmeldte voldtægter i danmark så tegner drugrape sig for 20 %,det svarer til, at der er ca. to personer der blir voldtaget hver weekend.Ud af disse regner man med ,at det kun er en ud af hver 10 der melder disse overgreb da bevisbyrden er svær at placere samt mistillid fra myndigheder,venner og familie.Kan endvidere oplyse af ud af de 20 procent er de 17 % mænd som er blevet voldtaget.Drugrape er stærkt stigende ikke så meget endnu i danmark men i england var der sidste år over 6000 anmeldte sager,og vi ved jo alle, at det der er i england kommer også til lille danmark.I england er man gået over til ,at kun drikke fra flaske hvor de nye designer drinks (Breezzer,Ice,ect.) tegner sig for ca 70 % ude på nat klubber og pubber,grunden hertil er en smart lille plastik prop som sættes ind i flasken og hvor der derefter kun er plads til et sugerør,gå ind og se den på www.drugrape.dk (undskylder lige her da jeg er distrubutør for proppen i DK).Samme prop blir brugt i Holland,Spanien og Australien .Der blev alene sidste år solgt over 10 Millioner i UK alene.Drugrape er ikke noget der skal spøges med,det forekommer og jo der er frygt ,spørg forældrene de er vildt bange for ,at deres børn bliver udsat for dette fænomen.Det sidste er ,at der er blevet sat en stor pose penge af til forskning inden for drugrape og man har fået bevilget teknik så man kan spore rester af div.drugs i ofrets hår. Per |
Note: Det er de færreste gå-i-byen steder i DK, der serverer flasker for kunderne grundet faren for, at de bliver brugt som våben. Men markedet er selvfølgelig ikke begrænset til Danmark. Held og lykke med projektet! Det virker lovende.
Tilføjelse: Måske det var en ide at putte hver "Spikey" i en lille pose a la dem man får ørepropper etc. i? Både af hygiejniske årsager og som ekstra sikkerhed.
2. EDIT: Beklager, jeg fik ikke læst indlægget ordentligt igennem. Jeg troede det var et produkt, du havde udviklet. Ovenstående forslag duer nok ikke, når du "blot" er distributør af dem, men forslaget kan selvfølgelig gives videre.
Tilføjelse: Måske det var en ide at putte hver "Spikey" i en lille pose a la dem man får ørepropper etc. i? Både af hygiejniske årsager og som ekstra sikkerhed.
2. EDIT: Beklager, jeg fik ikke læst indlægget ordentligt igennem. Jeg troede det var et produkt, du havde udviklet. Ovenstående forslag duer nok ikke, når du "blot" er distributør af dem, men forslaget kan selvfølgelig gives videre.