Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min webshop værd?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

x 10 er ganske rigtigt en tommelfingerregel, som man kan arbejde ud fra, men det er altså overskud efter løn for den tid, som der skal bruges til den daglige administration af shoppen.

På den måde kan køber få 10% af sin investering retur pr. år.

Men den reelle faktor kommer an på branche, den aktuelle situation etc. etc.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 15:26

Jesper Ekmann:
Hm..hvad nu hvis man omsætter for 100.000, men ikke rigtig har noget overskud? Så kan man vel ikke bruge en høj omsætning til noget? Bare en tanke : )

Mit personlige udgangspunkt, hvis jeg skulle købe din webshop, ville være at kigge på hvordan jeg kunne få min investering forrentet.

Dette kan jeg vurdere ud fra 2 kriterier:

- Hvad skaber webshoppen af overskud?

- Hvad tror jeg potentialet er i webshoppen?

Ud fra din beskrivelse af webshoppen, samt de oplysninger du er kommet med, vil jeg ikke umiddelbart vurdere værdien til at være særlig høj (min egen personlige vurdering).

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 15:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Overskud (2010) x 10 = salgspris

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:37
Det er nu ikke mig der ønsker svar, men jeg er helt enig med jer - man skal se på nettotallene!

Men det lyder til at de to parametre er på vej i den rigtige retning. Hvis det er fordi du står og vil sælge din virksomhed, kunne det måske være en ide at vente til opgangen kan læses i dit regnskab..måske lave et kanon halvårsregnskab til sommer?
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:43

Hej alle

Tak for hjælpen i forbindelse med min webshop

Jeg er kommet lidt videre, og har besluttet mig for at sælge shoppen.

Hovedårsagen til at jeg sælger er, at jeg ikke har tid til at passe den pga nyt job - derfor haster det en smule. Jeg har overvejet en salgs-metode hvor jeg "out-sourcer" salget af shoppen. Jeg vil så her fastsætte en minimumpris som jeg skal have for virksomheden, og alt der kan indbringes derudover, tilfalder sælger.

Er der nogen der har erfaring, med denne metoder - alternativt andre?

Min salgspris er relativt lav, da jeg pga nyt job, bliver nødt til at komme videre hurtigt

Tak for hjælpen

Mvh

Remmertime

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:40

Du kan godt få en anden til at stå for salget af din webshop, men det kommer jo også lidt an på hvor meget indtjening der er mulighed for. Hvad er din minimumspris for webshoppen?

Det er vigtigt, at du får sat en realistisk pris på webshoppen. Jeg har kigget på ufatteligt mange webshops på bl.a. virksomhedsbørsen og der er én ting der går igen - folk har en urealistisk forventning om prisen på deres "barn". Der er 2 vigtige ting, som du skal kigge på når du skal fastsætte prisen - og det er overskuddet efter løn + markedsføringsomkostningerne. Det er vigtigt, at man både kan få løn for de timer man bruger på webshoppen + et overskud, som kan forrente den investering som er foretaget. 

Markedsføringen er vigtig at kigge på, da man i mange tilfælde kan starte en ny webshop op for få kroner - og bare smide pengene i markedsføring. Så er man billigere igang end at købe en webshop.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 19:19

Et godt råd: kik på alle dine omkostninger - giver Adwords reelt indtægter ifht. prisen?

Hvad med SEO i stedet for Adwords? Da du ranker godt kunne du måske forlade dig mere på organiske resultater. Vi www.eneret.dk, som rådgiver om patenter er bevidst på mange fora i stil med Amino, og det er derfra vi får kundehenvendelser.

Endeligt optimer din shop så den giver et overskud i 2011:

Hvilke varer er ikke prisfølsomme ?  - hæv prisen på dem

Hvilke varer sælger ikke godt, da de er prisfølsomme ?  - sænk prisen på dem

Når du beviser et overskud i din shop har du en meget bedre business case - og din salgspris er nemmere at forhandle.

Personligt ville jeg ikke investere i et selskab med underskud

hvis du alligevel vil sælge nu så lav kurver og oversigter, der beviser en positivt gående trend mod et overskud for at overbevise evt. investorer.

Held og lykke  - iværksætter Mogens Ludvigsen, www.eneret.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)