Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Upartisk MLM statistik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er på udkig efter noget upartisk statistik omkring MLM. Umiddelbart har jeg brug for at vide nogle få ting:
 
- Hvor mange MLM forretninger fandtes der i år XX (gerne så nye tal som muligt)
- Hvad er gennemsnitslevealderen for et MLM selskab
- En liste over de 10 ældste (stadig eksisterende) MLM selskaber
 
Jeg har naturligvis søgt rundt på nettet men der ligger så meget skrammel omkring MLM, så jeg mistede tålmodigheden

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

Jeg er næsten sikker på at Amway er det ældste firma, firmaet blev stiftet i 1959, firmaet startede op i Danmark i 1999. . yderlig information omkring Amway kan findes på www.amway.dk
 
 
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
 
The oldest MLM Company we can track is Watchers that started in 1934 at the bottom of the depression. Nutrilite took off in 1945 during the economic decline after WWII. Shackley and Neo-Life faired well in the post Korean War slump. Amway got a good start building with the slump in 1958. Mary Kay started with the downturn in 1963-64.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Jeg ved ikke om du selv har samlet trådene. Men Nutrilite udviklede sig jo til Amway - eller blev en del af Amway. Amway er jo egentlig sammenslutningen af flere firmaer; blandt andre Nutrilite.
 
Men det var Nutrilite der skabte MLM metoden og det varede ikke længe før dette gav inspiration til de første pyramidespil. Pyramidespillede blev jo inspireret fra denne "nye" ide og til dels via de såkaldte ponzi schemes, der vist nok florerede omkr. 30''erne.
 
Det drejede sig selvfølgelig om, at man skulle følge nogle etiske regelsæt sat fra firmaets side (der var jo ingen lovgivning om dette dengang). Dette var der som nævnt på en anden tråd nogen der ikke ville affinde sig med. Men de havde dog spottet effekten af MLM og med det sagt, så siger det jo sig selv at pyramidespil og MLM har visse fællestræk, - men dog også nogle helt fundamentale forskelle.
 
Men anyway.
På stående fod kan jeg ikke give dig nogle konkrete svar på de spørgsmål du søger. Men da jeg selv har en interesse i branchen, så hjælper jeg gerne til med at lede svarene frem.
 
Men den med gennemsnitslevealderen på et MLM selskab er ret tricky...
Det svarer lidt til at ville finde gennemsnitslevealderen på f.eks. en skoforretning... Det vil kræve et ret omfattende stykke arbejde i hvert fald.
 
Må man spørge ind til hvad du skal bruge dette til? Giver som sagt gerne en hånd med og jeg går et eller andet sted ikke ud fra, at det bare er for sjov at du vil undersøge disse ting.
 
Mvh.
 
James
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James,

Den tvist om at det hele var blevet smidt ind i Amway vidste jeg ikke, så tak for det.
 
Baggrunden for mine spørgsmål er at jeg gerne vil kende fakta. Personligt er jeg Herbalife forhandler og i den forbindelse er det altid rart at kende lidt statistik om konkurrenterne og markedet generelt.
 
  • Et tal om hvor mange MLM forretninger der findes er en god ting at kunne slynge ud når man ønsker at visualisere "mulighederne". Man kan naturligvis altid sige "prøv at søge på MLM på Google", men det giver bare ikke et billede af antallet af selskaber. Jeg ved godt at der hele tiden kommer nye til og falder nogen fra, men jeg er også mere interesseret i overordnede tal. MLM omsætter i dag for $100 mia., så betydningen af denne forretningsmetode burde være nok til at der er lave noget fornuftig statistik på området.
  • Gennemsnitslevealderen udspringer sig faktisk at noget jeg har læst på et tidspunkt. Jeg mener at det var en af Richard Poe''s bøger, men kan ikke lige huske hvilken. Jeg mener at kunne huske at der var tale om ca. 2 år i snit og hvis dette er sandt, så er det jo en rar pointe at kunne slynge ud, hvis man selv er i et firma der har overlevet denne "kritiske" periode.
  • Listen over de ældste selskaber er egentlig lidt til samme brug som ovenstående.

Jeg vil se frem til at høre hvad du (eller andre) evt. kan bidrage med af saglig information. Ikke et ondt ord om ting folk mener de har hørt eller læst eller tror, men jeg er KUN på udkig efter fakta i denne omgang

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Har fundet lidt info i junglen der måske kan bruges.
Øverste link er en portal til en del info. :)
 

http://www.mlmlegal.com/index.html

http://www.npros.com/directory_alpha.asp?id=c

http://www.best-mlm-opportunities.com/#Best_MLM_Opportunities_List

 
 
Håber det kan bruges... jeg leder stadig videre... Det var i hvert fald "from the top of my head."
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Man kan hente en del statistik på hjemmesiderne fra sammenslutningen af verdens direkte-salgs firmaer:
 
World Federation of Direct Selling Associations:
 
Medlemmerne af WFDSA er bl.a. alle de ''gamle'' NM-firmaer, dvs. at man skal sikkert have eksisteret mere end 2 år for at blive optaget som medlem, - så medlemmerne af WFDSA er helt sikkert blevet gennem-kontrolleret fra top til tå, så man kan godt regne med, at det alle er seriøse NM-firmaer.
 
Den europæiske udgave er:
Federation of European Direct Selling Associations:
 
Og den danske udgave er:
Direkte Salgs Foreningen:
 
Ikke dermed sagt at der ikke findes seriøse NM-firmaer (med mere end 2 år på bagen), som ikke er at finde som medlemmer af ovenstående sammenslutninger.
 
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/11/2005 8:58:46 AM Forfatter:Mikael Rieck

Hej alle.

Jeg er på udkig efter noget upartisk statistik omkring MLM. Umiddelbart har jeg brug for at vide nogle få ting:
- Hvor mange MLM forretninger fandtes der i år XX (gerne så nye tal som muligt)
- Hvad er gennemsnitslevealderen for et MLM selskab
- En liste over de 10 ældste (stadig eksisterende) MLM selskaber
Jeg har naturligvis søgt rundt på nettet men der ligger så meget skrammel omkring MLM, så jeg mistede tålmodigheden

 
Hej Mikael,
 
En af de bedste analyser af MLM-brancen jeg kender til er denne grundige tyske gennemgang af branchen som helhed. Oplysningerne er ikke specifikt dem du søger men det er tankevækkende læsning alligevel...
 
http://www.transgallaxys.com/~beo/index.htm
 
MVH Jeronimus 
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle links. Den tyske del er ikke lige min stærke side, men ikke desto mindre er det stadig ikke lykkedes mig at finde svar på det jeg søger. På en eller anden måde er det jo også tankevækkende, da det er rimelig simple spørgsmål

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikael
 
Da du synes det er tankevækkende at man ikke kan finde de oplysninger, så vil jeg da gerne høre om du kan finde oplysningerne på:
- Hvor mange aktieselskaber der fandtes der i år XX (gerne så nye tal som muligt)
- Hvad er gennemsnitslevealderen for et aktieselskab
- En liste over de 10 ældste (stadig eksisterende) aktieselskaber
 
Gerne på verdensplan, men ellers bare i DK
 
mvh.
Thomas
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)