Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

minkpels avlere tilbud se her!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John.

Ja selvfølgelig har han det. Er der nogen der har påstået andet?

John Nielsen:

Søren, lad os lige slå fast, at Anders har lige så meget lov til at ytre sig på Amino med egne holdninger, som alle andre.

Aminos regler gælder også moderatorer.

Føler du, at et givent indlæg er fornærmende, injurierende eller på anden måde overtræder reglerne i Aminos debatforum, er du velkommen til at anmelde det pågældende indlæg via Anmeld funktionen - naturligvis med angivelse af dine bevæggrunde for anmeldelsen.

problemet er jo ikke selve det at ytre sig, men måden man ytrer sig på, der er det afgørende, det må en moderator da vide.

Følgende var de første to linier i A.K. `s  svar i tråden.

"Når du er færdig med at råbe af en af de bedste eksportbrancher i Danmark, kan du så ikke omdele en flyer imod omdeling af flyere?"

Der er tale om, at trådstarter gerne vil formidle et budskab. 

AK´s svar behøver faktisk ikke yderligere kommentarer. De fleste med bare en smule sans for sprog og sprogbrug/kommunikation  kan få øje på den nedladende tone.

Hvis Amino helt officielt mener at der er her er tale om "god tone", så var det da interessant!

Ganske enkelt. I øvrigt undrer det mig at en medmoderator føler at det er nødvendigt at kommentere.

Var det undertegnede der var trådstarter havde jeg helt bestemt anmeldt.

mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:28

Man tager nogle rovdyr, og propper dem i et bur sammen. Derefter forventer man, at dyr med skarpe tænder og jagt instinkt ik påføre hinanden skader...
Det er vel værd at bemærke, at disse dyr KUN lever pga produktion. Ellers ville de aldrig være bragt i verden. De er på niveau med malkekoen, slagtesvinet, burhønen, kornet på marken osv... En produktionsvarer hvis eneste funktion er salg!

Desuden undre det mig, at så få mennesker ik stiller spørgsmålstegn ved optagelserne? Er det nu lovligt at begå indbrud, fordi man er imod noget?
Hvor er beviserne på, at de omtalte mink overhovedet stammer fra besætningerne?
Og hvorfor er der ingen, som opvejer antallet af skadede mink med total besætningen? Prøv at lave en procentielsats, så vil problemet pludselig være meget lille...
Det sjove i den omtalte sag er jo, at der findes langt større dyreproblemer, som slet ik får fokus, fordi problemerne er for uoverskuelige for Hr. & Fru Danmark, hvorfor det er nemmere at tage en simpel sag, og pusten den op i et niveau, som langt overstiger problematikken... Det kaldes mig bekendt sladderblads historier...

Dem som mener, at de omtalte mink er blevet mishandlet, og påråber en masse ting, det er vel mennesker, som selv er 100% perfekte? Der aldrig laver fejl på nogen måder, og som aldrig overser noget...

Rovdyr er rovdyr, om man holder dem fanget i bure, eller om de lever i naturen. Og de gør uforudsete ting til tider. Det vil alle med en smule forstand på dyreadfærd kunne bekræfte...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:31

sören :

Disse konstateringer gör jo hverken fra eller til. Det ändrer jo sådan set ikke noget ved at nogle mennesker önsker at tage aktiv del i debatten eller retten til det.

Denne tråd handlede om at finde ligesindede der eventuelt ville stötte et tiltag gående ud på bedre dyrevelfärd.

Personligt synes jeg det er upassende at argumentere imod folk/os der önsker bedre velfärd for dyr.

Nu skrev jeg bare, at det omtalte problem ik var særlig stort, og at der var større problemer, som havde indflydelse på os alle!

Om nogen så ønsker at kæmpe disse dyrs sag, det er helt op til dem, og det har jeg slet ik kommenteret!

Men alt andet lige, så har mink det godt, hvis man evt sammenligner med en udlicitering af produktionen til Østeuropa eller Asien. Så kæmp lige dyrenes sag 100% med alle forbehold, og ik kun fra et meget kortsigtet synspunkt!

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:33

lokaldistribution.dk:

vi skal støtte det gode velfærd, ingen siger at vi skal lukke minkavlere, jeg skriver igen og igen at de skla blot behandle dyrene godt give dem store bure og på den måde kan de evt forhøje priser på mink pels.

Hvis verden bare var så sort/hvid, så var der virkelig ingen problemer! Men kæmp nu dyrenes sag på længere sigt, og lad vær med at fokusere på den kortebane, da minkene risikere at blive de største tabere sammen med DK så!

Fra Hadsten
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 07:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jeg synes godt nok at det er en mærkelig overskrift du har valgt til denne tråd!

www.haventa.dk - Håndværkerbutik i Hadsten og på nettet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:29

Helle - houseofkids.dk:

Tilbage til de her minkdyr: Det er forfærdentligt at se hvordan de har det - ligesom det er frygteligt at se en burhøne ikke kan stå på benene. Det skal der da gøres noget ved. Der skal mere kontrol til - og så synes jeg i øvrigt at bøder er det mest latterlige generelt. Hvis der er store problemer med mishandling af mink (eller andre dyr) - og der er beviser - så skal de da bare have fjernet retten til at have et cvr nummer. Og det synes jeg i øvrigt gælder på mange områder: snyder man bevidst i skat, yder man psykisk terror på ansatte gang på gang, overholder man ikke forbrugerlovgivningen gang på gang - osv. - så er det da bare væk med retten til at drive firma. Synes vi er alt for sløset herhjemme på mange af disse områder.

Problemet er jo ik minkfarmene eller burhønsefarmene, men forbrugeren!!! Når forbrugeren forventer MEGET billigere kyllinger, jamen så er der kun en måde at opnå det på, og det er ved at spare alle steder i systemet!
Så produktionen af disse dyr afspejler jo efterspørgslen i markedet! Når de fleste mennesker fokusere på pris fremfor kvalitet, så giver det en skævvridning, som alle produktioner af slagtdyr afspejler...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:33

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/02/25/142306.htm

Med sådan et forbud, så taber dyrene jo bare igen... Produktionen vil bare finde sted i andre lande!

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/MidtVest/2011/02/16/184203.htm&regional

Myndighederne gør det åbenbart heller ik nemmere, at forbedre forholdene med henhold til udvidelse mm...

http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2011/2/25/VideoTVjournalistbesoegerminkavler.htm

Og så vil jeg give minkavleren ret i dette interview!
Hvis man via en masse kontrolbesøg intet finder, men at aktivister gang på gang på gang kan finde sårede mink, så begynder sagen altså at lugte dårligt!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)