Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

minkpels avlere tilbud se her!

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej John.

Ja selvfølgelig har han det. Er der nogen der har påstået andet?

John Nielsen:

Søren, lad os lige slå fast, at Anders har lige så meget lov til at ytre sig på Amino med egne holdninger, som alle andre.

Aminos regler gælder også moderatorer.

Føler du, at et givent indlæg er fornærmende, injurierende eller på anden måde overtræder reglerne i Aminos debatforum, er du velkommen til at anmelde det pågældende indlæg via Anmeld funktionen - naturligvis med angivelse af dine bevæggrunde for anmeldelsen.

problemet er jo ikke selve det at ytre sig, men måden man ytrer sig på, der er det afgørende, det må en moderator da vide.

Følgende var de første to linier i A.K. `s  svar i tråden.

"Når du er færdig med at råbe af en af de bedste eksportbrancher i Danmark, kan du så ikke omdele en flyer imod omdeling af flyere?"

Der er tale om, at trådstarter gerne vil formidle et budskab. 

AK´s svar behøver faktisk ikke yderligere kommentarer. De fleste med bare en smule sans for sprog og sprogbrug/kommunikation  kan få øje på den nedladende tone.

Hvis Amino helt officielt mener at der er her er tale om "god tone", så var det da interessant!

Ganske enkelt. I øvrigt undrer det mig at en medmoderator føler at det er nødvendigt at kommentere.

Var det undertegnede der var trådstarter havde jeg helt bestemt anmeldt.

mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:28

Man tager nogle rovdyr, og propper dem i et bur sammen. Derefter forventer man, at dyr med skarpe tænder og jagt instinkt ik påføre hinanden skader...
Det er vel værd at bemærke, at disse dyr KUN lever pga produktion. Ellers ville de aldrig være bragt i verden. De er på niveau med malkekoen, slagtesvinet, burhønen, kornet på marken osv... En produktionsvarer hvis eneste funktion er salg!

Desuden undre det mig, at så få mennesker ik stiller spørgsmålstegn ved optagelserne? Er det nu lovligt at begå indbrud, fordi man er imod noget?
Hvor er beviserne på, at de omtalte mink overhovedet stammer fra besætningerne?
Og hvorfor er der ingen, som opvejer antallet af skadede mink med total besætningen? Prøv at lave en procentielsats, så vil problemet pludselig være meget lille...
Det sjove i den omtalte sag er jo, at der findes langt større dyreproblemer, som slet ik får fokus, fordi problemerne er for uoverskuelige for Hr. & Fru Danmark, hvorfor det er nemmere at tage en simpel sag, og pusten den op i et niveau, som langt overstiger problematikken... Det kaldes mig bekendt sladderblads historier...

Dem som mener, at de omtalte mink er blevet mishandlet, og påråber en masse ting, det er vel mennesker, som selv er 100% perfekte? Der aldrig laver fejl på nogen måder, og som aldrig overser noget...

Rovdyr er rovdyr, om man holder dem fanget i bure, eller om de lever i naturen. Og de gør uforudsete ting til tider. Det vil alle med en smule forstand på dyreadfærd kunne bekræfte...

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Desuden undre det mig, at så få mennesker ik stiller spørgsmålstegn ved optagelserne? Er det nu lovligt at begå indbrud, fordi man er imod noget?
Hvor er beviserne på, at de omtalte mink overhovedet stammer fra besætningerne?
Og hvorfor er der ingen, som opvejer antallet af skadede mink med total besætningen? Prøv at lave en procentielsats, så vil problemet pludselig være meget lille...
Det sjove i den omtalte sag er jo, at der findes langt større dyreproblemer, som slet ik får fokus, fordi problemerne er for uoverskuelige for Hr. & Fru Danmark, hvorfor det er nemmere at tage en simpel sag, og pusten den op i et niveau, som langt overstiger problematikken... Det kaldes mig bekendt sladderblads historier...

Dem som mener, at de omtalte mink er blevet mishandlet, og påråber en masse ting, det er vel mennesker, som selv er 100% perfekte? Der aldrig laver fejl på nogen måder, og som aldrig overser noget...

Nej det er selvfölgelig ikke lovligt at begå indbrud.

Der er ingen beviser.

Ja, der findes ( desvärre ) större problemer.

Ja, det er oftest "nemmere" at tage en enkelt sag.

Disse konstateringer gör jo hverken fra eller til. Det ändrer jo sådan set ikke noget ved at nogle mennesker önsker at tage aktiv del i debatten eller retten til det.

Denne tråd handlede om at finde ligesindede der eventuelt ville stötte et tiltag gående ud på bedre dyrevelfärd.

Skal man selv väre 100 % perfekt for at se det forkerte omkring visse forhold. Hvis det er tilfäldet blev der utvivlsomt meget stille rundt omkring.

At der er problemer med forholdende omkring dyrehold, dyrehold som du selv nävner kun tjener det formål at blive slagtet på et tidspunkt, er ingen hemmelighed. Det ved vi, det er blot et spörgsmål om, hvad vi hver isär mener kan tolereres, og det er også en personlig sag om man vil protestere, men retten til at protestere har vi altså.

Hvorledes ville det se ud hvis vi ikke havde Födevarekontrollen eller Dyrenes Beskyttelse? Er det slet ikke nödvendigt at have disse?

her er et gammelt udklip:

15. januar 2010

Målrettet kontrol og uddannelse vej til minkavlere

Overtrædelser af dyreværnsloven og indskærpelser hos cirka to ud af tre af de kontrollerede minkbesætninger er resultatet af  veterinærrejseholdets ekstra kontrol i 2009. Det får nu fødevareministeren til at skærpe kravene til landets minkavlere.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Nyheder/2010/maalrettet_kontrol_og_uddannelse_paa_vej_til_minkavlere.htm

Her er ikke tale om en kontrol som kan påstås at väre fake. Dette var et faktum.Läg märke til at der er fra 2009

Personligt synes jeg det er upassende at argumentere imod folk/os der önsker bedre velfärd for dyr.

Netop fordi dyrene udelukkende lever for at opfylde vores (os menneskers) behov må vi jo anständigvis forsöge at behandle dem så godt som muligt, og jeg tror, desvärre kan man sige, at det er nödvendigt at råbe op engang imellem.

Det er umuligt for mig at afgöre om der er manipuleret med billedmaterialet, men der vises billeder af dyr uanset hvor de måtte befinde sig. Er der nogen der har fantasi til at tro at dyreaktivisterne selv har opfostret dyrene, derefter mishandlet dem for senere at placere dem på de respektive farme?

Lige til sidst. Dyrevärnsloven er en lov på lige fod med alle andre. Overträdes den er der tale om en kriminel handling.

Venlig hilsen

Sören

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

hej alle

vi skal støtte det gode velfærd, ingen siger at vi skal lukke minkavlere, jeg skriver igen og igen at de skla blot behandle dyrene godt give dem store bure og på den måde kan de evt forhøje priser på mink pels.

Hvis ingen kæmpede for noget ingen kæmpede for dyrrettinheder, for personlig frihed vil verden være et trist sted at leve i.

Vi kan sammenligne med det der sker i arabiske lande. Se , ingen har kæmpet for mennesker rettigheder, korruption og religion/fanatikere har fået lov til at overtage arabiske lande. Frihed forsvand..... men nu tager egypterne initiativ , mod en uretfærdig samfund, det koster sine ofre, men ... de vinder deres kamp.

Derfor hvis vi alle tager hånd om det vi synes er lidt uretfærdigt har vi i fælleskab mulighed at skabe noget smukt.

Og Anders tag det roligt med dine kommentarer og udtallelser

Søren: tag det også roligt Anders er et godt menneske men hans udtallelser er af og til knap så positive, men de er begyndt at blive bedre.

Lad os kæmpe for høns, orme, hunde, vores eget liv.... men i dette indlæg kæmper vi for mink.....jeg har tilbudt (efter Amaris anbefalling )at omdele gratis flyers for anima.dk , hvis i har nogle flere ideer havd vi kunne mere gøre for disse dyr så skriv.

K.h Lina

Lokaldistribution.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:31

sören :

Disse konstateringer gör jo hverken fra eller til. Det ändrer jo sådan set ikke noget ved at nogle mennesker önsker at tage aktiv del i debatten eller retten til det.

Denne tråd handlede om at finde ligesindede der eventuelt ville stötte et tiltag gående ud på bedre dyrevelfärd.

Personligt synes jeg det er upassende at argumentere imod folk/os der önsker bedre velfärd for dyr.

Nu skrev jeg bare, at det omtalte problem ik var særlig stort, og at der var større problemer, som havde indflydelse på os alle!

Om nogen så ønsker at kæmpe disse dyrs sag, det er helt op til dem, og det har jeg slet ik kommenteret!

Men alt andet lige, så har mink det godt, hvis man evt sammenligner med en udlicitering af produktionen til Østeuropa eller Asien. Så kæmp lige dyrenes sag 100% med alle forbehold, og ik kun fra et meget kortsigtet synspunkt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:33

lokaldistribution.dk:

vi skal støtte det gode velfærd, ingen siger at vi skal lukke minkavlere, jeg skriver igen og igen at de skla blot behandle dyrene godt give dem store bure og på den måde kan de evt forhøje priser på mink pels.

Hvis verden bare var så sort/hvid, så var der virkelig ingen problemer! Men kæmp nu dyrenes sag på længere sigt, og lad vær med at fokusere på den kortebane, da minkene risikere at blive de største tabere sammen med DK så!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Altså - jeg synes alt for tit jeg hører den der... at fordi man har en holdning til noget (det kunne eks være at man købte økologisk eller ikke køber pelsvarer), så er man perfekt i alle henseender - eller forsøger at lyde sådan. Det synes jeg da er noget værre pjat. Folk er ikke nødvendigvis frelste blot fordi der er nogle områder de har en holdning til - og gerne efterlever.

Synes godt det kan sammenlignes med at man sagtens kan have en holdning til at ville leve sundt - men alligevel snupper noget rødvin og chips lørdag aften. Fordi man synder ind i mellem, kan man sagtens have en ideologi om hvordan man gerne vil leve det meste af tiden.

Tilbage til de her minkdyr: Det er forfærdentligt at se hvordan de har det - ligesom det er frygteligt at se en burhøne ikke kan stå på benene. Det skal der da gøres noget ved. Der skal mere kontrol til - og så synes jeg i øvrigt at bøder er det mest latterlige generelt. Hvis der er store problemer med mishandling af mink (eller andre dyr) - og der er beviser - så skal de da bare have fjernet retten til at have et cvr nummer. Og det synes jeg i øvrigt gælder på mange områder: snyder man bevidst i skat, yder man psykisk terror på ansatte gang på gang, overholder man ikke forbrugerlovgivningen gang på gang - osv. - så er det da bare væk med retten til at drive firma. Synes vi er alt for sløset herhjemme på mange af disse områder.

Det var så aftenens sure opstød herfra ;·)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

hej Helle

så længe vi kæmper for den god sag så er det ikke en sur opstød:)

og til alle andre der mener at man skal se fremrettet og kæmpe på længere sign så det er fint at i snakker men, jeg ved det ikke hvordan man gør det på længere sigt, jeg gør det HER OG NU. Ja jeg er en kvinde og som regel fokuserer kvinder på problemet her og nu.

Lina

Lokaldistribution.dk

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 23:10

Fashion-Seller:

Hvis verden bare var så sort/hvid, så var der virkelig ingen problemer! Men kæmp nu dyrenes sag på længere sigt, og lad vær med at fokusere på den kortebane, da minkene risikere at blive de største tabere sammen med DK så!

hej.

Jeg tror faktisk at vi ved at "råbe op" tjener både dyrenes og Danmarks sag, også på den korte bane.

Jeg vil vædde en bondegård på, at de fleste minkavlere i Danmark ville ønske at deres kolleger var bedre til selvkontrol. Der er i denne tråd gjort opmærksom på hvor stort et erhverv pelsavl er i DK, og jeg er overbevist om at branchen har råd til at leve op til høje krav omkring dyrevelfærd.

Lad os tage " Fair Trade" som et eksempel, selv om det først og fremmest handler om menneskers forhold. Fair trade sælger.

Jeg vil påstå at et højt dyrevelfærd gavner branchen og pelsavlerne gerne så dette som et varemærke for dansk pelsavl.

Jeg tror også at pelsavlerne og medlemmer af dyrenes beskyttelse ville blive lige henrykte hvis der ikke kunne fremvises misrøgt.

Det er sandt at det ikke kan undgås at rovdyr slås, men man skal huske at vi holder dyrene i et unaturligt miljø. Det har man i lovgivningen været nød til at tage højde for, og gjort det til lov at syge dyr skal isoleres i en "sygeafdeling".  Der er altså levnet avlerne de bedste chancer for at afhjælpe problemerne. 

Det skal de så bare leve op til.

mvh sören

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27

Ja rovdyr slås men de lever i 50 cm gange 50 cm bure 2 dyr!

det er nok lidt svært ikke at slås om pladsen. Tænk hvis man låste mig og min kæreste i et lille 1gange 1 meters rum-det ville nok ende med drab.---:)

Så vi er nøde til at være konstruktive og se om vi skal forbedre dyrenes vilkår og hvordan.

Jeg har tilbudt stopmisbrugafdyr.dk eller lign gratis flyers omdeling, men indtil videre har de ikke taget imod det... vi må håbe at nogle reagerer snart for ellers bliver jeg meget meget mistænksom på disse aktivister, om deres formål er at støtte dyr ...eller tjenne penge?

Lina

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)