Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Kasseapparat"

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine kunder har spurgt mig, om jeg kan levere et moderne kasseapparat, altså baseret på en pc med enten touchscreen eller specielt/forenklet tastatur.

Jeg har kigget mig lidt omkring og er blevt rystet over priserne. En sådan løsning ender hurtigt på den forkerte side af de 20.000 - og hvad skal man så sammenligne det med? Jeg aner intet om priser på deciderede kasseapparater og det er vel nødvendigt for at kunne drage en sammenligning.

Der findes faktisk en del share-/freeware programmer til den slags, men der skal stadigvæk inversteres en hel del i hardware...

Er der nogen af jer der har erfaringer med den slags kasseløsninger?
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 07:26

Hej Ellegaard

Jeg vedr www.winkas.dk har nogle færdige løsninger. Om det er dyrt ved jeg ikke. kr. 24.900

1 pc
1 Touchskærm
1 scaner
1 bon printer
1 kasseskuffe
1. Økonomisystem

Skal man have dankort skal man ligge 5.000 kr mere.

Jeg synes man skal tænke over hvad skal man bruge det til. Er det fordi man intregrere det i økonomisystemmet. Hvis det er fordi det ser smart ud så er det dyrt.

Jeg har set at man har fået installeret det fineste system, men slut resultat er stadig en kasseafstemning sidst på dagen på papir. Og så synes jeg ikke der er så mange fordele ved det.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:56
Dato: 11/11/2005 7:26:21 AM Forfatter: Lars Pedersen
Jeg vedr www.winkas.dk har nogle færdige løsninger. Om det er dyrt ved jeg ikke. kr. 24.900
Om det er dyrt? Det ved jeg ikke, men det er godt nok mange penge. Hvis man ser helt nøgternt på det, så skal indførelsen af det pc-baserede kasseapparat kunne tjene sig selv ind - og så skal der altså enten spares meget tid, eller langes mere over disken fordi det ser smart ud...

Der er endnu ingen systemer, der kan gøre kassen op for dig. Kontanterne skal tælles. Men det kan altså i mange tilfælde gøres i kasse-programmet og dermed gøres en del lettere, samtidig med at man mindsker risikoen for regnefejl. (der var endnu en fordel)

Men hvad koster et almindeligt kasseapparat
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:24

Google: Kasseapparat pris

Der fås nogle fra FisherPrice, som ikke er så dyre, men jeg forestiller mig heller ikke, at de lever op til din kundes krav.

Derudover, starter de tilsyneladende ved et par kilo: http://www.gp.dk/kasseapparat.htm

mvh Hans
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:36

Hej ellegaard,

Mine naboer her i kontorfællesskabet sælger WinKas løsninger, og jeg synes altså at kunne huske priser der ligger et pænt stykke fra 25K på en totalløsning. Hvis du er interesseret i deres mailadresse/telefonnummer kan du lige sende mig en PM...

mvh Carsten

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 11:23

Hej Carsten

Hvis de er blivet billiger end de 25k så er de faldet i pris siden iværksætter messen i Forum.

Jeg ville inføje en lille note hvis man skal ud og købe nyt kassesystem skal man tage sin bogholder eller revisor med på råd. Da det i sidste ende ville spare bogholderen eller revisoren for en del arbejde, hvis der bliver valgt det rigtige, og der med spare dig penge.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:27

Jeg tør ikke garanterer at det er billigere, men jeg mener bestemt at det firma jeg kender kan levere det billigere. De køber softwaren af WinKas, og sammensætter vist selv en hardware pakke. Forskellen kan jo ligge i hvilket hardware der anvendes...

mvh Carsten

Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:23

Hej Ellegaard

Selv om det er en halvgammel streng denne her, må jeg lige give mit besyv med: jeg har allerede fra opstarten af min forretning budgetteret med et kassesystem á la det du taler om (nogenlunde samme pakkeløsning som Lars beskriver). Folk der så og vurderede mit opstartbudget rystede da også lidt på hovedet af den prioritering. Mit system er fra firmaet TMO, og prisen ligger nogenlunde på det Lars beskriver.
Jeg kan kun sige at det giver mig rigtig mange fordele i hverdagen at have gjort den investering. Udover at der jo selvfølgelig er mindre mulighed for fejlindtastning priserne tager hver ekspedition kortere tid. Men det er nok til at leve med, når man har en lille forretning.
Dér hvor jeg kan se en fordel ved at investere i et kassesystem som det du snakker om, er hvis man har rigtig mange varenumre. Med det system jeg har, har jeg mulighed for at bestille varerne ved at scanne på varens stregkode med en opladelig trådløs håndscanner (eller scanne på en hyldeforkant med stregkode). Når jeg har gået hele forretningen igennem for varer der skal bestilles, printer jeg listen ud og faxer til leverandøren eller sender den online til de af leverandørerne jeg er online med via TMO-systemet.  Med dette system bruger jeg max 1 time ugentligt på at bestille varer. Jeg ved erfaringsmæssigt at man bruger op mod 8 timer ugentligt (eller mere) i forretninger af min slags, på at bestille varer på gammeldags manér, fordi der ofte skal bestille en af dem og en af dem og to af dem.. hver af varern e skal registreres på en liste med varenummer og type og antal før den faxes til leverandøren.
Herudover kan jeg bruge mit system til lagerstyring og aller vigtigst for mig som ny butik: jeg kan lave statistik på alt: salg, dækningsbidrag, varegrupper, bedst solgt i måneden, i året, personale salg, dækningsbidrag pr vare, og pr. varegruppe osv. osv.  -så udover at det kan bruges i forbindelse med vurdering på hvilke varegrupper jeg skal satse, er det også meget tidsbesparende for mig (og tid er jo ikke det vi har mest af, os iværksættere) og sidst men ikke mindst, er det også enormt hyggeligt, hvis man er lidt af en statistik-freak (men det argument tæller vist ikke med nogen steder )
Venligst fra Dorte
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:26
Jeg valgte også en avanceret løsning da jeg i 1994 startede butikken CyberCom. Og vi fortrød det heller aldrig. Vi har havde meget bedre styr på vores lager end konkurrenterne og vi vidste altid om vi skulle købe et brugt spil af en kunde, fordi vi med det samme kunne se hvor mange vi havde på lager. Og da min makker der stadigvæk har butikken udvidede med en webshop var det jo et must.

Dbh Martin
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:36
Hej

Postallo sælger hardware til kasseløsninger helt ned til 6000 kr mener jeg, hvor computer, fladskærm og trykskærm er integreret..

Held og lykke

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)