Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til internetvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, en kammerat og jeg går med tanker om at oprette en internetvirksomhed/hjemmeside, hvor der her bl.a. vil blive solgt nogle internet"features", medlemskaber osv.

Mine spørgsmål er nu følgende:

- Hvilken virksomhedsform er bedst til vores formål? Vi tænker I/S, da vi gerne vil køre det som en sideløbende hobby uden nogen stor startkapital

- Hvilke forpligtelser har vi efterfølgende mht SKAT etc?

- Efter at have læst om moms og lønsumafgift er vi enormt forvirrede. Er disse nødvendige for salg, når omsætningen er langt under henholdsvis 50.000 og 80.000?

Jeg håber I kan hjælpe, da vi efter en masse læsning på virk.dk, skat.dk, eos.dk og startvaekst.dk kun er blevet mere forvirrede.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 22:51

Ja, I/S er helt sikkert den nemme måde at komme igang. Og hvis der ikke er den store risiko involveret med jeres projekt, så er det bare at komme igang med I/S'et.

Mht. indtægterne, så skal i fordele dem imellem jer, og så angiver i bare hvor meget i hver især har tjent i firmaet, sammen med virksomhedens samlede indtægter på selvangivelsen. Så får i en opkrævning fra SKAT på det i skal betale i restskat. Men beregn det gerne selv sådan ca., og indbetal det selv inden 31/12, så sparer i renter.

Hvis i omsætter for under 50.000 kr., så skal i ikke bøvle med moms. Se hellere at komme igang, og når i så nærmer jer de 50.000 kr., så stift I/S'et og begynd at fakturere og indberette moms. Og når i når dertil, så er der også massere af hjælp at få fra iværksætter-miljø'er, som plejer at give gratis rådgivning omkring dette (og meget andet).

Glem lønsumafgift... hvis der er noget der skal betales, så skal SKAT nok minde jer om det når i indberetter jeres indtægt på selvangivelsen.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:05

Umiddelbart lyder det som om, at alle de produkter I ønsker at sælge er momspligtige, og dermed skal I overhovedet ikke tænke på lønsumsafgift.

Derudover kan jeg kun tilslutte mig, at I skal huske at lade jer momsregistrere inden I når de 50.000 kr. (indenfor 12 måneder). Hvis I primært sælger b2b bør I dog overveje, at lade jer frivilligt momsregistrere fra starten, men hvis jeres kunder primært er private, bør I vente.

mvh
Michael

Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:51

Tusind tak til jer begge for jeres hurtige svar!

Fra starten er målet private kunder, så jeg tror, at vi venter med momsregistreringen.

Jeg er lige faldet over et problem, (eller et muligt problem), da jeg kiggede startblanketten igennem.

Der står "virksomhedens adresse". Når der er tale om en hjemmeside, der drives fra hjemmet, vil der så være noget problem med at notere min private bolig? Jeg har kigget i lejekontrakten, men kan ikke se noget, der kan hjælpe mig her.

Og vil dette evt. ændre sig, hvis vi begynder at sælge fysiske produkter via hjemmesiden. (uden dog at bruge boligen til andet end hjemmesiden selv)?

Igen mange tak for jeres svar.

Mvh,

René

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)