Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Edb priser

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Smid endelig standard programmer på så kunderne ikke ender i en ødesløs diskution med venner og familie om hvorfor de ikke kan eller bruge en side/ program rigtigt.

Det er lige præcis sådan en holdning vi skal have elimineret for at Firefox skal opnå den udbredelse den har fortjent.

At bringe support op som et issue synes jeg er lidt "for nemt", da det eneste nye man skal lære at bruge er fanebladene - og de kommer alligevel i den nye IE.

Hvis jeg skulle udbyde sådan en service ville jeg som det første installere Firefox og samtidig fjerne alle de mest almindelige genveje til IE. Jeg er alt andet end enig i at der er problemer med Firefox - men det er vist en helt anden diskussion. Til gengæld mener jeg at Outlook (den rigtige, ikke Express) er bedre end Thunderbird :)

Hmm, kom lidt off topic her, så jeg må vist hellere stoppe.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:06
Jeg siger tak for alle indlæggende !!!

Lad os lige afslutte Firefox og andre alternative Browsere, det er helt klart at der så småt er kommet nogle gode alternativer til IE. Problemet er dog at vi mennesker er utrolig svære at overtale til at bruge noget nyt  hvis det vi bruger allerede virker efter vores hensigt. Det gælder specielt den store masse som vi kalder kunder, og jeg kan lige forestille mig et sammenfald af begivenheder hvor en kunde har installeret f.eks. firefox og noget andet ryger i konflikt. Som nævnt tidligerere så er installation af alternative browsere her i starten er helt udelukket, jeg takker for de mange for og imod men den debat kan vi tage i et andet rum. Herinde vil jeg godt køre lidt videre med mit originale spørgsmål til debat

Er det at kunne hente sin pc same dag efter endt service,
en eksklusiv service eller ej. Og hvilket prisleje Det er pr ydelse ex moms.og ikke timeløn!!!

1. (350-450 kr)        2. (500-600kr)         3. (650-750kr)         4. (800- og derover)

Jeg siger på forhånd tak i for alle indlæg der er kommet,
tak skal i have alle i Aminoer der deltager i debatten....

Keep the faith, it opens the gate.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:10

Dato: 11/11/2005 7:59:12 PM Forfatter: Gamle Ja, smid bare ''firefox'' på og for den sags skyld også Mozilla Thunderbird .... så skal der nok komme gang i forretningen når kunderne ringer og vil have support / hjælp til det. Ingen tvivl om at det er gode programmer, til gengæld er der rigtig mange sider som ikke ''ser forkerte'' ud i Firefox og så opstår problemerne og spørgsmålene. 

Kunne ikke være mere enig...og den nye Internet Explorer 7.0 kommer alligevel til at indeholde det meste af den nye funktionalitet fra de andre browsere....

Alt om både i Danmark

Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:40

Jeg vil ikke gå i detaljer omkring Firefox og lign. men blot et par generalle råd.

Hver gang brugeren/kunden oplever et problem - er det samtidig dit problem.
Et problem er at naboen "bare trykker på en blå ikon for at hente mail, og den kan jeg ikke finde", eller hjemmesiden ser mærkelig ud, så er det aldeles ligegyldigt om du har installeret verdens bedste mail-program eller internet browser.
Jeg har opgraderet pc''er i hele familien, og efterfølgende fået på puklen fordi en given hjemmeside kører langsom - det gør den så ganske vist også på alle andre pc''er men det er trods alt en større maskine og derfor bør den kører hurtigere!!
Du kommer ud i problemer du ikke kan forestille dig på forhånd, men som du er nødt til at håndtere for at beholde din kundekreds.
Vi har også alle hørt den med supporteren der modtager et opkald om en pc der ikke vil starte, og da supporteren spørger om noget på fronten af computeren må kunden sige at det er svært at se noget da alt lyset er gået i huset.......

Du kan ikke tage ekstra pris for de små ting du må hjælpe til med - de skal være dækket ind i prisen.

En anden ting som også er nævnt er prisen.
Hvis du starter for lavt, vil folk betragte det som useriøst. Og får du gode kontakter vil folk gerne betale mere for god service.
Overvej istedet et start-tilbud. f.eks. 25% rabat - osv. Så har du en seriøs timepris, men du får et kundegrundlag baseret på lavere timepris.

Det var blot en tanke der endelig blev nedfældet....
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Overvågning, diagnosticering og optimering af dine Microsoft produkter
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:19
Kan ikke være mere enig Rene, men problemet er så at du bagefter skal til at sætte prisen 25 % op men man kunne selvfølgelig sprede rabatterne lidt ud og så stille og roligt splitte produktet op i to prisklasser og dermed holde prisen på det billige og lave et mere eksklusiv for de mere krævende.

Takkker:
bare lad flere af dem komme med Aminoer.

Mvh
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:21
Dato: 11/12/2005 8:05:52 AM Forfatter: Ka_man-ska _man

Er det at kunne hente sin pc same dag efter endt service,

Som erhvervskunde er det et krav at PCen kører 116% perfekt i minuttet efter, at jeg har ringet til dig. Det er ikke eksklusivt, med dag-til-dag-service. Det er forventet, og jeg ved at det koster noget hos dig, ligesom det gør hos andre. Hvis jeg bruger dig, er det fordi du allerede én gang har vist, at du kan leve op til dette. Hvis jeg vælger dig første gang, er det sandsynligvis efter at have mødt dig, hvor du har gjort indtryk på mig.

Som privatkunde vil jeg muligvis godt betale ekstra for dag-til-dag-service. Du fortæller mig sandsynligvis, at prisen for privatkunder er y, med en uges levering, men at NETOP JEG kan få det på erhvervskunde-vilkår. Så er der dag-til-dag-service, men så koster det altså også y+ kr.

mvh Hans
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 16:31
Hold da op... Firefox gav da liv til den her debat, hva''? Jeg har ikke brugt min IE de sidste to år med mindre det var for at teste, hvordan min CSS så ud i IE. Det er korrekt, at enkelte sider ser underlige ud i Firefox, men sådan er det jo. Når du kører Porsche Boxster kan du heller ikke nyde udsigten så godt, som hvis du kører et ordentlig svin af en lastbil.

Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad I browser med, men jeg har nægtet at fjerne adware/spyware/hijackers/al malware fra mine venners maskiner, hvis de kører IE.

Er man virkelig så bange for Firefox, kan du jo tilbyde at installere AdAware og IE privacy keeper i stedet... Så pleaser du jo folk som Gamle (og forstokkede )

I øvrigt tror I da ikke selv på, at alle problemer er løst med den nye IE??... Der kommer til at gå få dage, før de første svagheder viser sig.

Som bonus-info kan jeg afsløre, at jeg efter mit skifte fra Outlook til Thunderbird gik fra 30 daglige spam-mails til max. 2, så TBs spam-filter må være bedre (og så bliver det konstant bedre).

For at komme tilbage på sporet, så ville jeg passe på med at gøre timepriserne for komplicerede og uigennemskuelige. Tag en fast timepris og så kræv ekstra for dag til dag levering. -Og så held og lykke med det. Firefox eller ikke Firefox.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:50

Ja, det er godt nok off topic, men jeg har også lige en kommentar til Firefox.

Jeg har brugt Mozilla/Firefox på Unix før den blev tilgængelig til Windows, og jeg har altid være tilfreds med den. På Windows har jeg også installeret Firefox og Thunderbird, og det har altid virket upåklagelig. Jeg forstå ikke rigtig de negative kommentarer mht. supportbehov på Firefox/Thunderbird, for jeg har aldrig været ude for problemer af nogen art. Bevares, ikke alle sider vises helt som i IE, men det skyldes primært at Firefox holder sig mere til HTML standarden end IE - og alle er blevet vant til at udvikle til IE.

Men selvom jeg er tilhænger af Open Source generelt, så må jeg tilstå at jeg er blevet positivt overrasket over mange af de produkter jeg har installeret fra Microsoft. Outlook 2003 er et rigtigt godt mail-værktøj, og jeg synes også at Office 2003 Pro er rigtig god. Men langt de fleste hjemmebrugere vil leve et problemløst liv med Firefox/Thunderbird+OpenOffice.

Open Source programmerne giver PC forhandlere mulighed for at tilbyde sine kunder en komplet løsning forberedt til Internettet, og med komplet Office pakke til en meget god pris. Men den mulighed bliver sjældent udnyttet, måske forhandlere ikke kender nok til OS, har for mange fordomme, tjener godt på MS Office - hvad ved jeg...

Men personligt har jeg aldrig oplevet problemer. Programmerne er blot installeret, og har fungeret siden...

mvh Carsten
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)