Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Edb priser

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Starter lige med at sende en venlig hilsen og god vind til alle der deltager her på Amino.dk tror ikke det er en overdrivelse at sige at herinde hjælpes der med at skabe bedre nattesøvne !!!!

 
Det ældste spørgsmål indenfor iværksættere er vel hva ka vi få for vores produkt, men jeg tillader mig alligevel at stille det gyldne spørgsmål dog ikke for at få et svar på min pris men mere for at få en responce på en pris.
 
Jeg er i øjeblikket ved at udvikle min fastlagte ide om egen forsørgelse ved udbud af EDB-Service, og vil gerne høre om nogen meninger omkring min ydelse og pris. Som vi alle ved er der et kæmpe marked for hardware og software service af private på dette område i storbyerne her tænker jeg ikke på de store rep... men mere på ydelser som netværks opsæ... opgraderinger osv. normalt er prisen jo rimelig høj for disse ydelser og ligger normalt service uden hardware fra 500 -1000 kr. men ventetiden spænder alt fra 5- dage og så frem i de fleste dage fra indlevering. I mit lokale område som er min kundeflade er der en større butik med rimelige høje priser grundet deres ringe konkurence. Her er det naturligt at jeg selvfølgelig ikke skal ligge mig ud som en truende konkurence, så jeg har begrænset mit område til kun at dækkee service og ikke at dække hardware eller software salg uden service ydelser. Min kunde dækning er meget begrænset da jeg ønsker at udbyde en dag til dag service og kan derfor kun dække maks 5-8 kunder om dagen, med service og normalt ca. to opsætninger i et hjem. Med mine nuværende udregninger af gennemsnitlige priser på 256 arbejdsdage om året for at producerer et lille overskud på 3500 om mdr. er ca. 75 kr ex. moms. med alle forudselige udgifter dækket.
 
Mit spårgsmål går på om i som den private forbruger tager dette som en eksklusiv v.i.p. service som bør koste derefter eller om det er en uopfordret gennemsnitlig markeds pris sætning fra konkurence og markeds analyserne der skal til. For ikke at få knækket nakken af konkurenter.
 
KM_SM
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og velkommen til Amino!

Først og fremmest mener jeg ikke at du skal undlade at bevæge dig ind på et forretningsområde blot fordi der er en konkurrent i området! Selvom manden kan være flink, så har man sjældent råd til at tage hensyn til konkurrenter som iværksætter og forretningsdrivende. Der må du være hård, og satse på det du er god til, uanset om der er konkurrence eller ej. Knæk nakken på dine konkurrenter hvis nødvendigt. Er der kun plads til én udbyder, skal du komme ud som vinder. Men der er som regel plads til flere udbydere af samme vare/service...
 
Jeg har nok mine betænkeligheder ved servicering af private, for de vil generelt ikke betale noget som helst for PC hjælp. Du skal minimum have 300 kr. i timen hvis du skal have det til at løbe rundt, og der er alt for mange der kender en eller anden Kloge Åge de kan lokke til at hjælpe dem gratis. Det er ihvertfald min erfaring.
 
Problemet med mange iværksættere er, at de ikke kan få sig selv til at tage den pris deres service er værd. Jeg glemmer aldrig da jeg sendte min første faktura. Jeg skar nogle timer af, fordi jeg syntes ikke at jeg kunne få mig selv til at forlange så mange penge for det jeg havde lavet til kunden. I dag kan jeg godt se at det i forvejen var peanuts for kunden, og at de i forvejen fik fuld valuta for pengene.
 
mvh Carsten
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at skabe konkurrence for mig selv, må jeg sige at jeg bestemt ikke er enig!

Jeg har en pæn stor kundekreds med en timepris på 400 og det er en pæn blanding af private og erhverv. Der er faktisk en del af det grå guld, der gerne vil betale for at få en ordentlig vejledning, få computeren installeret eller få den renset for utøj. De har nemlig ofte erfaringer med Kloge-Åger, der skulle tage navneforandring, edberfarne børn de ser alt for sjældent - eller også kan de bare ikke 'få sig til at spørge igen'.
 
Det kan godt lade sig gøre at leve af den slags, men det tager tid at bygge kundekredsen op. Og du kan ikke regne med at lægge så mange timer hos private. Jeg kombinere det med meget andet, bla. salg. Det er bestemt ikke mit hovedområde da jeg helst er fri for garantiforpligtelserne, men mange af mine kunder vil hellere betale lidt mere hos mig, da de føler sig trygge ved min vejledning.
 
(Som en lille sidebemærkning kan jeg fortælle om en kunde i dag, der havde fået kig på et tilbud ved Dell men godt lige ville høre min kommentar til pris/ydelse. Det valgte tilbud så meget fornuftigt ud, både med hensyn til pris og kundens behov. Men da han havde forsøgt at ringe til Dell for at høre om deres mening, havde de i stedet insisteret på at sende ham tilbud på et 'meget mere passende system' - som samtidig var 4000 kr dyrere! Jeg rådede ham til at købe det første system, da det passede til ham og var til en pris, jeg ikke på nogen måde kunne komme i nærheden af.
 Og han ringer så når kasserne kommer, hvorefter jeg klargør, installerer og i det hele taget pusler om det...)
 
 
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 05:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal måske lige tilføje at min oprindelige pris på ydelse var sat til ca. 350.-, og at jeg selvfølgelig ikke er et sekund i tvivl om det er det rette marked for det er det. Din kundekreds er selvfølgelig også et spørgsmål om hvor stor den aktuelle kundeflade er rent indbygger mæssig.
 
Jeg siger tusind tak for jeres indlæg, lad dem bare komme i lind strøm.
 
 
Mvh
Km-sm
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/10/2005 6:24:23 PM Forfatter:Ka_man-ska _man
for at producerer et lille overskud på 3500 om mdr. er ca. 75 kr ex. moms. med alle forudselige udgifter dækket.
 
Du mener da forhåbentlig ikke 75kr. + moms i timen??? Så skal du ihverfald tilbage til tegnebrættet
 
Hvis en privat kunde skal bevæge sig ned til den lokale hardware pusher koster det aboslut min. kr. 500,- i timen....
Jeg kan huske i tidernes morgen, da jeg skulle have rep. en ibm ved datagården..vi snakker 1995-1996.....der tog de 550 i timen...og det er sikkert ikke faldet
 
Ved erhvervskunder, (alt efter opgave, varighed og dine kompetencer), kan du tage kr. 1.000 - 2.500 i timen.....
pc-opgaver og lign. er i den nedre del, og specialist-viden i den øvre del...

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej 75 kr ex moms (det er ikke en timeløn - men ydelses pris) det er selvfølgelig ikke den pris jeg vil tage men det er den mindste pris for at tingene kan løbe rundt.
 
Men vil i opfatte det som en V.I.P. ydelse at få den igen samme dag......
 
Min service er ikke timelønnet på de fleste produkter, da  det er bedre for mig at køre fast pris pr ydelse da jeg kender service tiden på de ydelser jeg vil tilbyde.
 
Lad os sige jeg ville tage 600 kr for at få installeret f.eks et lydkort uden materialer(lydkort). Kunden afleverere om morgen og får computerern leveret og opsat igen om eftermiddagen/aften.
 
Km-Sm
Keep the faith, to open the gate.
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror, at de fleste private gladeligt venter et par dage, hvis det betyder, at prisen er billigere.

Derudover vil jeg mene, at der er mange penge at hente ved private, hvis du vel at mærke leverer varen første gang. F.eks. kunne du jo råde dem til at bruge Firefox i stedet for IE og derved slippe for en masse problemer. Men du skal selvfølgelig installere flash, java m.m., når du smider Firefox på maskinen, så de ikke føler, de går et trin ned. Brugeren får et bedre program og endda gratis. Du bør samtidig dokumentere, hvad du laver, så du lige kan smide dem en mail om, at "nu er det tid til at opdatere. Jeg har vedhæftet opdateringen. Dobbeltklik på den og klik installer.". Det ville jeg selv synes, var god service.

I øvrigt bør du ikke basere din konkurrence på pris alene. Der vil altid komme én, der kan gøre det billigere end dig. Du bør have noget andet som USP (Unique Selling Point). Bedre eller hurtigere service kunne jo være din USP.

Jeg vil heller ikke skele til, at der er andre konkurrenter. Hvis dit produkt er bedre, hvorfor så ikke udbyde det til kunderner?

Jeg ønsker dig held og lykke med det. Der er hårdt brug for det ude i landet.
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for ideen !!!

Min USP vil selvfølgelig gå på blandt andet hurtigere og mere personlig service, og firefox ideen vil bestemt blive lagt i ide kassen til senere brug. Grundet at en stor del af min kundeflade er baseret på blandt andet folk der ikke rigtigt tør selv (Ma... Pyra...), men jeg har derimod et kontakt modul på mit site der gerne skulle hjælpe lidt til der ved bla. tidsbestilling osv.
 
Mvh
Km-sm
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, smid bare "firefox" på og for den sags skyld også Mozilla Thunderbird .... så skal der nok komme gang i forretningen når kunderne ringer og vil have support / hjælp til det.

Ingen tvivl om at det er gode programmer, til gengæld er der rigtig mange sider som ikke "ser forkerte" ud i Firefox og så opstår problemerne og spørgsmålene.
Ja, så kan man argumentere at siderne er bygget forkert op osv ... men det ved brugeren ikke.

Smid endelig standard programmer på så kunderne ikke ender i en ødesløs diskution med venner og familie om hvorfor de ikke kan eller bruge en side/ program rigtigt.

Skal de have noget der umuligt kan "F... up" så giv dem en MAC ;-)

Gamle

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vil lige smide min mening ind, jeg har da også lavet en del computere for venner og bekendte igennem tiden.

Jeg er ikke i tvivl om der er et marked for disse ting, selvom der er de mange hjemme klyttere. Tror dog den primære målgruppe er de lidt ældre brugere også erhvervskunder. Disse vil bare have det virker og er klar til at betale for det.

Ang. firefox vil jeg også være varsom med at gå rundt og instalere det hos folk, netop pga. support og de problemer der stadig er i programmet. Jeg er selv tilfreds bruger af det, men er jo også interesseret i det og ved noget om det.

Uerfarne brugere kan komme i klemme, selvom integreringen af Firefox og andre browsere går stærkt og mængden af sider der ikke kan læses bliver meget mindre. Jeg mp dog stadig tyde til IE med jævne mellemrum :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)