Starter lige med at sende en venlig hilsen og god vind til alle der deltager her på Amino.dk tror ikke det er en overdrivelse at sige at herinde hjælpes der med at skabe bedre nattesøvne !!!! Det ældste spørgsmål indenfor iværksættere er vel hva ka vi få for vores produkt, men jeg tillader mig alligevel at stille det gyldne spørgsmål dog ikke for at få et svar på min pris men mere for at få en responce på en pris.
Jeg er i øjeblikket ved at udvikle min fastlagte ide om egen forsørgelse ved udbud af EDB-Service, og vil gerne høre om nogen meninger omkring min ydelse og pris. Som vi alle ved er der et kæmpe marked for hardware og software service af private på dette område i storbyerne her tænker jeg ikke på de store rep... men mere på ydelser som netværks opsæ... opgraderinger osv. normalt er prisen jo rimelig høj for disse ydelser og ligger normalt service uden hardware fra 500 -1000 kr. men ventetiden spænder alt fra 5- dage og så frem i de fleste dage fra indlevering. I mit lokale område som er min kundeflade er der en større butik med rimelige høje priser grundet deres ringe konkurence. Her er det naturligt at jeg selvfølgelig ikke skal ligge mig ud som en truende konkurence, så jeg har begrænset mit område til kun at dækkee service og ikke at dække hardware eller software salg uden service ydelser. Min kunde dækning er meget begrænset da jeg ønsker at udbyde en dag til dag service og kan derfor kun dække maks 5-8 kunder om dagen, med service og normalt ca. to opsætninger i et hjem. Med mine nuværende udregninger af gennemsnitlige priser på 256 arbejdsdage om året for at producerer et lille overskud på 3500 om mdr. er ca. 75 kr ex. moms. med alle forudselige udgifter dækket.
Mit spårgsmål går på om i som den private forbruger tager dette som en eksklusiv v.i.p. service som bør koste derefter eller om det er en uopfordret gennemsnitlig markeds pris sætning fra konkurence og markeds analyserne der skal til. For ikke at få knækket nakken af konkurenter.
KM_SM |
Hej, og velkommen til Amino!
Først og fremmest mener jeg ikke at du skal undlade at bevæge dig ind på et forretningsområde blot fordi der er en konkurrent i området! Selvom manden kan være flink, så har man sjældent råd til at tage hensyn til konkurrenter som iværksætter og forretningsdrivende. Der må du være hård, og satse på det du er god til, uanset om der er konkurrence eller ej. Knæk nakken på dine konkurrenter hvis nødvendigt. Er der kun plads til én udbyder, skal du komme ud som vinder. Men der er som regel plads til flere udbydere af samme vare/service...
Jeg har nok mine betænkeligheder ved servicering af private, for de vil generelt ikke betale noget som helst for PC hjælp. Du skal minimum have 300 kr. i timen hvis du skal have det til at løbe rundt, og der er alt for mange der kender en eller anden Kloge Åge de kan lokke til at hjælpe dem gratis. Det er ihvertfald min erfaring.
Problemet med mange iværksættere er, at de ikke kan få sig selv til at tage den pris deres service er værd. Jeg glemmer aldrig da jeg sendte min første faktura. Jeg skar nogle timer af, fordi jeg syntes ikke at jeg kunne få mig selv til at forlange så mange penge for det jeg havde lavet til kunden. I dag kan jeg godt se at det i forvejen var peanuts for kunden, og at de i forvejen fik fuld valuta for pengene.
mvh Carsten