Hej
Jegvil lige indskyde nogle bemærkninger til denne tråd !
Først forstår jeg ikke hvorfor der bliver nævnt hvordan trådstarteren har sit program - det rager sådan set ikke os ! Og diskutionen flytter focus fra emnet total og bliver til en mudderkastning mellem to andre debatmedlemmer - mener det er forkert !
For det andet : Der er forskellige trykke metoder - som også der bliver forklaret i tråden - meget fint- og for at trykke på de forskellige måder er der behov som skal dækkes for at få et proffesionelt resultat.
Når nu trådstarteren starter tråden med at det er tryk på en bold siger det mig at filen skal være vektoriseret . det er i de fleste tilfælde forsi de programmer der er til de forskellig trykmetoder vil have trykfilen som vektor - altså ikke noget med om der er kurver eller hvilke farver det er i - ren og skær fodi mange programmer ikke kan "læse" billeder, logo, tekst eller hvad - men skal have det som tegninger - derfor outlined. Og opløsning i vektor grafik ?? det syntes jeg aldrig jeg har stødt på da vektor grafik ikke er små firkanter - som også bliver forklaret i tråden!
Generelt kan man sige :
Tryksager på pap eller papir skal være i 300 dpi (gene mere) og i orginal størrelse.
Tryk på ALT andet (så vidt jeg lige kan komme i tanke om ) skal være i vektor grafik og det med dpi er der jo ikke rigtig noget af så !
Kommentar : Generelt syntes jeg der er mange tråde hvor trådstarteren bliver kørt ud på en side linje fordi man ikke lige har formuleret spørgsmålet så alle forstår den-og såbliver man "set" forkert på - jeg troede Amino var et sted hvor man kunne få råd og vejledning for at gøre et bedre arbejde/service overfor kunderne !
Syntes generelt at Amino har mistet lidt sin seriøsitet her det sidste halve års tid - hvorfor ?
Nå nu tog jeg trådstarterens tråd for at få luft - men trådstarteren forklare jo også løsningen på sit problem - så har mit indslag gjort skade ?
Kenn Bo