Problem solved :) |
Dennis Møller:Problem solved :)
Så hvis der var noget RGB farve, så ville den give en error dernede?
Så hvis der var noget RGB farve, så ville den give en error dernede? |
Har lige prøvet at indsætte noget jeg ved er RGB farve i indesign, og der kommer ingen error på den? |
Øv så fik jeg sat profilen rigtigt op, og får en error på billedet med at det indenholder RGB |
Prøv at put billede i photoshop og lav det om til cmyk og så i InDesign igen. |
Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon
Du siger du har erfaring i photoshop?.. hvilken erfaring er det? |
Åben billede i Photoshop og save det som tif. Derefter image, mode og cmyk. Save igen. Færdig og i Indesign igen. |
Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon
Jeg har gjort som i begge siger og får stadig en error i Indesign der siger "Problem: Content uses RGB |
Nu stopper legen ... I photoshop tildeler du en cmyk profil ved at sige "convert to profile" - filtypen er altså ligegyldig, hvis bare det er korrekt opløsning og korrekt farverum. Men hvorfor konverterer i ps? Når du generer din PDF fra InDesign vælger du blot en cmyk-profil. Jeg tror det er under output eller color-management i PDF dialog-boxen. Brug export-funktionen. På den måde konvertere du alt til cmyk, hvis ikke det var det i forvejen. Brug evt. fogra39 som er en populær cmyk-profil. På denne måde bibeholder du billederne i RGB og kan derved redigere dem i RGB senere hen, som jo er et større farverum end cmyk ... Ang. preefligt, så skal denne indstilles så den passer til dine behov ... |