Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danaweb - brug for et godt råd

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette, jeg synes ikke det er svæt at vurdere om det er dyrt for det er rigtig rigtig dyrt. så du har, bare på de sidste 3 år betalt næsten 14.000 for at have din hjemmeside det er jo helt vildt. Skynd dig væk, stop med at kaste gode penge efter dårlige.

Hvorfor kan du ikke bruge en word press? eller lign. det er så nemt at redigere i at selv jeg kan bruge det... næsten. og det koster mig 20 kr. pr. mdr. at have den alt i alt. så skal den selvf. sættes op til dit eget design men det er der mange her inde der gerne vil gøre til en yderst god pris.

Danaweb har ikke rent mel i posen, når de ringer op siger "sælgeren" at de lige mangler en reference inden for dit område og vil derfor gerne tilbyde en hjemmeside "gratis" som har en værdi af 10.000,- det eneste man skal betale for er bare lidt hosting..... og så har den kloge narret den mindre kloge. Det er annoncehajerne om igen.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Jeg kan godt forstå at det så nemt at sælge hjemmesider her på Amino at jeg slet ikke kan følge med efterspørgslen.

Hvis nu jeg var trådstarter og havde benytte Danaweb i en årrække og ville ville vide om der var noget der lige så nemt, men måske bare billigere: - hvor meget er jeg så klogere ville jeg så være nu på en skala fra 1-10?

Jeg er ikke bleg for at give et godt gratis råd til at sælge noget mere, - og det vil simpelthen være at besøge trådstarters hjemmeside, analysere indholdet og trådstarters behov.

Jeg vil til gengæld også gerne lære, - så hvor relevante er de oplysninger der er fremkommet indtil nu, og præcis hvordan tror i selv det går med at sælge jeres løsninger? 

Hej Michael,

jeg kan kun give dig ret.Yes

Jeg har i hvert fået sat nogle tanker i gang om hvordan tingene skal forklares noget bedre, mem samtidigt også mere simpelt. Så jeg må sige, at jeg hermed har modtaget  en eftersidning og fået lektier for!Embarrassed

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:25

Det Danaweb gør er smart, men måden de sælger det på er ikke i orden.

Det bliver dyrere for kunden og hvis de følger de priser de har på deres hjemmeside, har jeg svært ved at se at det er en god forretning for kunden.

F.eks. tager vi typisk 5.000 kr. for en hjemmeside inkl CMS og hosting i et år.

Hvis vi skal følge Danawebs prisliste så koster det første år 5.988 kr. ex moms.

Hvad er så forskellen på dem og os

1) Vi giver dig rettighederne til din hjemmeside. Vil du flytte den et andet sted hen er der ingen sure miner hos os.

2) Efter det første år, skal du betale under 1/10 for at få hostet din hjemmeside.

Nu har jeg brugt os selv som eksempel, men ovenstående vil gælde de fleste webdesignere.

Mit råd er at du finder en koder eller designer du har tillid til hivs du ikke selv har lyst til at rode med det. Evt. kan du selv lave dit design i Photoshop og få en koder til at sætte det op.

Find selv et sted at hoste din hjemmeside eller bede din koder om det.

Du skal dog vide at de fleste koder/webdesignere/reklamebureauer får provision for hver hostingkunde de kommer med. Vi har selv nogle reklamefolk der videresælger vores hostingløsninger mod provision.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:36

Hej Michael

Michael:
Jeg kan godt forstå at det så nemt at sælge hjemmesider her på Amino at jeg slet ikke kan følge med efterspørgslen.

Øh, det har jeg ikke påstået og vil heller ikke tages til indtægt for.

Michael:
Hvis nu jeg var trådstarter og havde benytte Danaweb i en årrække og ville ville vide om der var noget der lige så nemt, men måske bare billigere: - hvor meget er jeg så klogere ville jeg så være nu på en skala fra 1-10?

Man kan ikke bare gøre tingene så simple som du gør.  Årsag :

1) Det etiske i at binde kunden på hænder og fødder. Og det aspekt at de måske ikke ejer det design, de troede de ejede.

2) Fleksibiliteten : Med en løsning hvor du ejer det hele selv kan du bare skifte udbyder, hvis der er problemer. Hvis tingene er som vi antager i tråden kan du ikke dette hos Danaweb.

Det er i realiteten et valg imellem en af disse.

Og 2 er i realiteten det jeg forsøger at skille ad for dem som er med i tråden, jeg har ikke sagt det er nemt, men jeg synes jo nok jeg forsøger at gøre det så simpelt som muligt.

Michael:
Jeg er ikke bleg for at give et godt gratis råd til at sælge noget mere, - og det vil simpelthen være at besøge trådstarters hjemmeside, analysere indholdet og trådstarters behov.

Det ser jeg med glæde frem til. Hvad er dit bud ?

Michael:
Jeg vil til gengæld også gerne lære, - så hvor relevante er de oplysninger der er fremkommet indtil nu, og præcis hvordan tror i selv det går med at sælge jeres løsninger?

De er faktisk ret relevante og jeg sidder her ikke for at sælge, men for at hjælpe så dem der spørger får taget det rigtige valg, det er det vigtige for mig.

Det lyder måske utroligt, men hvis du følger med i tråden er der flere der bare falbyder priser, for at få et hurtigt salg, men hvor er deres vejledning af den, som måske kunne være deres kommende kunde ?

Den mangler fuldstændigt og det glemmer du i denne tråd.

Det er nemt nok at spytte en pris ud, men hvad får kunden og hvilken prof. vejledning akn de forvente, er det bare endnu en dygtig sælger, som ikke kan levere det som kunden måske i realiteten efterspørger ?

For mig, er det vigtigere at den som spørger får et ordentligt råd og gøres opmærksom på de faldlemme, der er når de køber en hjemmeside.

Og at det i starten måske koster lidt mere, at få lavet denne, men at man undgår at sidde tilbage med en hjemmeside, hvor man måske ikke ejer designet og hvis man ønsker at flytte p.g.a. pris m.m. reelt ikke kan komme nogle vegne p.g.a. den løsning man har valgt.

Så denne debat er faktisk utroligt relevant, men hvis du har pengene og er lige glad med at spare penge vælger du da bare danawebs løsning. Vi lever i et frit land og valget er 100 % dit.

mvh

Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 13:38

Ligefrem at kalde Danaweb for svindlere er vel ikke iorden ?

Jeg kender et par stykker, som har valgt en løsning hos danaweb og De har været fint tilfredse. Med så stor en organisation så vil der jo være et par sælgere som er lidt for kreative...?

Umiddelbart så handler det jo om, at De levere en ydelse som du/man selv er herre over om man ja eller nej til. Der er jo ingen som har tvunget folk til, at indgå en aftale med dem vel?

Jeg har aldrig selv brugt dem, men som tidlgere nævnt at Brian fra fioniaweb.dk er dygtig :-)

Mvh Kim

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:45

Hej Kim

Kim Westphal Andersen:

Jeg kender et par stykker, som har valgt en løsning hos danaweb og De har været fint tilfredse.

Umiddelbart så handler det jo om, at De levere en ydelse som du/man selv er herre over om man ja eller nej til.

Fair nok, men når der nu stilles spørgsmål ved dem, er det ligeså vigtigt at få frem hvad forskellen på dem og andre er, det tror jeg tråden her kan være med til.

mvh

Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50

Jeg designer også selv hjemmesider, men man kan sige meget om Danaweb, jeg synes de har nogle super flotte hjemmesider på deres referenceliste..
Desuden synes jeg også din hjemmeside er superflot..
Prisen er måske pebret, men jeg tror generelt de laver nogle designs der sælger..
Hvis du sælger godt, synes jeg ikke det er en god idé at få lavet noget helt andet, medmindre du kan få rettighederne til designet, for det er alt-af-gørende.
Der er sikkert mange eksperter og programmører der kan give dig en billig hjemmeside, tilgengæld er det ikke altid lige kvaliteten er i top rent design mæssigt.. 
Nu kan jeg se at du selv har styr på photoshop og illustrator, så hvis du virkelig gerne vil have en ny hjemmeside, kunne det måske være en idé at designe den selv og finde en programmør der kan sætte den op i wordpress eller joomla fx., hvilket ville være en billig løsning.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Skrevet kl. 14:00

Hej Mogens

Jamen det er da helt fair, at samligne og vise hvad andre kan. Jeg tror blot man skal se på, hvad er det kunden vil have og hvor meget de selv gider bruge tid på.

Et godt eksempel er firmaer der udlejer planter til kontorer m.m. Jamen her giver man jo i princippet også penge for, at de kommer og vedligeholder, vander, piller de brune blade af osv....

Det er jo ikke noget man ikke selv kunne gøre, men det andet er nemmere og så bliver det gjort. Den dag man opsiger aftalen henter De jo også planterne igen...

Fordi man er en dygtig forretningsmand/kvinde, synes jeg ikke det er fair man bliver skældt ud som svindler på nettet....

Mvh Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05

.. Igen..wow, jeg synes virkelig det er en flot hjemmeside. Jeg ville sku' gerne arbejde hos Danaweb, blandt så kompetente designere..
Man skal virkelig tænke sig om før man tager forhastede konklusioner og indgår aftaler uanset hvilken form for markedsføringsmateriale det er, held og lykke med det!..

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Skrevet kl. 16:34

ja netop. Tænke sig om, inden man skriver under på en aftale ligegyldig hvad det er...

Der findes ikke noget i denne verden der er gratis. Alt koster et eller andet i den sidste ende og der skal være en til, at betale for det! :-)

Til trådstarter : Dette indlæg er ikke til dig :-)

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)