Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vand på flaske kan blive jordens undergang!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for links til Tapped, den var interessant at se.

Kom gerne med flere, hvis du finder dem, det er altid spændende med gode dokumentarer.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:25

I et demokratisk land gælder følgende altid:

Maximize profit regardless of the environment

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Hjordt:
Hæ. For et par år siden kom det frem, at et af disse kildevandsfirmaer hentede vand fra præcis det samme grundvandsreservoir som kommunen og at der var ganske kort afstand mellem boringerne. Kommunens vand kom bare gratis ud af vandhanerne - mens kildevandsfirmaet hældte det på flaske og solgte det for en formue.

1. Sig det til folk i Køge som i flere omgange har haft kæmpe problemer med den kommunale vandforsyning som har været fyldt med bakterier. Jeg forstår godt hvis sådanne vil foretrække vand på flaske, da kontrollen her er en anden.

2. Ligeledes de som bor i en lejlighed eller område med dårlige rørsystemer som medfører enten giftige stoffer eller blot urent vand med sig.

3. Hertil er der så også den forskel at på en kildevandsflaske oftest fremgår en præcis varedeklaration som tydeligt fortæller om indholdet af diverse mineraler, stoffer osv. (hvilket kan være rart hvis man er allergisk overfor fx sulfit.

Folk der primært køber vand på flaske vælger dog muligvis ikke fra ovenstående kritier, det var blot et pointer, så debatten ikke bliver for sort/hvid, som den har tendens til.

Jeg drikker iøvrigt selv vand fra vandhanen til daglig, men er man på tur og er tørstig så køber jeg da gladeligt en flaske med vand på en tankstation.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

CMS:

Folk der primært køber vand på flaske vælger dog muligvis ikke fra ovenstående kritier, det var blot et pointer, så debatten ikke bliver for sort/hvid, som den har tendens til.

Jeg drikker iøvrigt selv vand fra vandhanen til daglig, men er man på tur og er tørstig så køber jeg da gladeligt en flaske med vand på en tankstation.

Det er fint nok, at du ik vil have debatten skal være sort/hvid, men det bliver lidt semi-komisk, når du tydeligtvis ik har set filmen... Så forsvare du noget med nogle argumenter, som du slet ik kan stå inde for i sidste ende...

CMS:

1. Sig det til folk i Køge som i flere omgange har haft kæmpe problemer med den kommunale vandforsyning som har været fyldt med bakterier. Jeg forstår godt hvis sådanne vil foretrække vand på flaske, da kontrollen her er en anden.

2. Ligeledes de som bor i en lejlighed eller område med dårlige rørsystemer som medfører enten giftige stoffer eller blot urent vand med sig.

Nu er kontrollen med vand på flaske ik særlig god. For det første er vand på flaske i de fleste tilfælde vandhanevand! For det andet så går flere ting fra plastikflasken i forbindelse med vandet, og det er altså giftige stoffer, som både er kræftfremkaldende, sterilisere samt medføre mange andre sygdomme!
Med andre ord, så er vand på flaske i mange tidfælde mere giftigt end forurenet vand fra vandhanen!

CMS:

3. Hertil er der så også den forskel at på en kildevandsflaske oftest fremgår en præcis varedeklaration som tydeligt fortæller om indholdet af diverse mineraler, stoffer osv. (hvilket kan være rart hvis man er allergisk overfor fx sulfit.

Ja og? Der står intet om PETs skadelige indvirkning på din krop, eller hvilke giftige stoffer, som der benyttes for at producere en plastiskflaske! Disse stoffer går direkte i vandet, og dermed indtager de fleste dem uvidende, men i god tro, da de tror vand på flaske er iiihhh åååhhhh så rent!

Ud over alle de skadelige indvirkninger, som disse plastikflasker har på kroppen, så nedbrydes plastik ik i naturen, og mængden af disse flasker har allerede skabt kolosale problemer. Men med det øgede forbrug, så vil mængden af flasker indenfor 2-5 år være så stor, at det direkte kan skabe miljøkatastrofer, som er så store og uoverskuelige, at ingen kan fortælle om konserkvenserne på sigt! Plastik nedbrydes ik i naturen, og det påvirker allerede fødekæden, som mennesket også er afhængig af...

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 00:46

Jeg synes at flaske vand smager bedre Embarrassed 
Ej, men jeg tror også det er af praktiske årsager, og fordi det er så dejlig praktisk. 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:26

Fashion-Seller:
Det er fint nok, at du ik vil have debatten skal være sort/hvid, men det bliver lidt semi-komisk, når du tydeligtvis ik har set filmen... Så forsvare du noget med nogle argumenter, som du slet ik kan stå inde for i sidste ende...

Hvad får dig til at tro at jeg ikke har set filmen? Blot fordi jeg ikke automatisk tager alt der bliver nævnt for gode varer og ikke automatisk nævner alle problematikkerne ved vand på flaske, så er det da ikke et lighedstegn med at jeg ikke har set det.

Det er iøvrigt den samme sang som har været sunget så mange gange før, der er intet nyt i det der skildres her. Det eneste nye er, at det nu formidles igennem et medie som de fleste kan overskue at tilegne sig viden fra.

Jeg spiser altså også stadig mad fra McD, KFC osv. fra tid til anden, selvom jeg har set alverdens dokumentarer og læst artikler om hvor forfærdeligt det hele er. Og der er jeg ligesom folk er flest, kun politisk forbruger i kort tid af gangen, hvorefter jeg vender tilbage til mine dårlige vaner. Selv om jeg godt ved det er moralsk forkasteligt og usundt af helvedes til, men jeg er jo blot et menneske.

Fashion-Seller:
For det andet så går flere ting fra plastikflasken i forbindelse med vandet, og det er altså giftige stoffer, som både er kræftfremkaldende, sterilisere samt medføre mange andre sygdomme!
Med andre ord, så er vand på flaske i mange tidfælde mere giftigt end forurenet vand fra vandhanen!

Man skal vel nærmest have levet i isolation i de sidste mange år hvis man ikke har hørt om plastikflaskens giftige egenskaber - det er vel efterhånden at betragte som værende almen viden. Det ændrer dog stadig ikke på at jeg i en given situation hellere vel drikke vand fra plastikflasken, hvis der som i mit eksempel med Køge eller andre lokationer er store problemer med kvaliteten af det lokale drikkevand.

Uanset hvor sundt/usundt vandet fra plastikflasken er, så ændrer det ikke på de problemer vi har med vandet via vores vandforsyning, og den manglende indsigt befolkningen har deri.

Fashion-Seller:
Disse stoffer går direkte i vandet, og dermed indtager de fleste dem uvidende, men i god tro, da de tror vand på flaske er iiihhh åååhhhh så rent!

Jeg tror nu bare folk er ligeglade, da det ikke har nogen negativt effekt der kan mærkes på de den korte bane. Forbrugere anvender dagligt produkter som de udmærket godt ved har negative effekter på længere sigt, det negliceres blot til fordel for den umiddelbare her&nu følelse/fordel.

Fashion-Seller:
Ud over alle de skadelige indvirkninger, som disse plastikflasker har på kroppen, så nedbrydes plastik ik i naturen, og mængden af disse flasker har allerede skabt kolosale problemer

Plastik nedbrydes skam i nature - det tager blot meget længere tid end så mange andre materialer. Det er selvfølgelig skidt, og det gælder jo sådan set for de fleste plastikprodukter, men det er der nu heller ikke noget nyt i. Det er jo ikke ligefrem fordi at hverken plastikemballage eller plastikflasker er nogen ny opfindelse. Efterspørgslen, udbuddet og købekraften er bare blevet for stor.

Jeg husker tydeligt den samme debat i 90'erne mens jeg studerede, da var der dog mere fokus på sodavandsflaskerne, men problematikken er den samme.

Jeg er helt enig i at der er stort problem, men det afholder mig altså ikke fra at købe hverken cola, flaskevand, sprinklervæske eller andet fra tanken.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)