hey alle herinde, Jeg er en 21 årig ung gut der lige har startet et APS selskab, fået moms nr. smidt 80.000 kr kapital ind via hjemmesiden Nemreg.dk. Jeg åbner en sandwich forretning næste måned. Jeg er direktør i firmaet. Vi er kun mig og min far som medarbejder pt. Huslejen er 12.000 kr. I lejekontrakten står der "man er bundet i 5 år." Man kan kun komme ud af den, hvis man finder en anden lejer. JEG HAR IKKE UNDERSKREVET DEN ENDNU. Mit spørgsmål er således : EX. Pludselig efter 7 måneder køre forretningen dårlig, hvis nu jeg ikke kan betale min husleje, er jeg stadig bundet i 5 år til huslejen ??? Hvad er det helt APS hjælper med ? Kan en konkurs redde mig for at være bundet i 5 år ? Jeg er rigtig bange for at en dag forretningen køre dårlig og jeg stadig hænger på den 5 årige husleje... Håber i kan hjælpe
mvh Joseph fra Værløse |
Ved oprettelse af et selskab hæfter du begrænset med den indskudte kapital, dvs. 80.000.
Udgangspunktet er således at du ikke kan tabe hele din privateformue (hus, bil, m.v), hvis det skulle gå galt.
Angående huslejen er det selskabet (ikke dig personligt) der bundet af huslejen i 5 år.