Hej Morten,
Tak for det konstruktive og meget brugbare svar!
1) Jeg tror egentlig bare det bunder i utålmodighed. Vi har kun eksisteret i 1½ måned. Tror egentlig bare vi er frustrerede over at vi ikke kan "eksplodere" i den grad som vi ønsker! Vi er skam blevet tilbudt kapital fra flere interesserede investorer, men vi vil helst undgå både lån og indblanding fra andre parter. Vi er nok bare nødt til at acceptere at hjulene på toget kører lidt langsommere her i starten. Vi havde en opstartskapital på 45.000 for ca. 1½ måned siden. De er blevet brugt på varer, systemer, kontormateriel og div. Som sagt har vi sendt regninger afsted for ca. 150k, hvilket i sig selv ikke er dårligt for en virksomhed der har eksisteret i 1½ måned. Tror egentlig ikke at problematikken ligger så meget i vores kapitalbehov, det skal nok aftage som tiden går. 2) Lyder som en fornuftig idé mht. lagerhotel. Det er egentlig også i den retning vi gerne vil, vi vil i al fald bare gerne have fjernet alt andet end salgsdelen. 3) Vi arbejder allerede i den retning. Vi har kontaktet andre spillere på markedet, som sælger lignende produkter, dog gennem andre salgskanaler. De er meget interesserede i vores produkter. De er billige, af god kvalitet og dækker behovet hos alle danske produktionsvirksomheder. Vi vil fortsat meget gerne være meget nichéprægede, ellers udelukker det salg over telefonen, vores kernekompetence. Så egentlig mangler vi bare en lagerførende der kunne tænke sig en del af overskuddet. Vi er på ingen måde interessede i at afgive vores agentur til anden side.
Men spørgsmålet er hvor der findes en "lagermand" der kunne tænke sig tjene en del af det overskud der er på vores produkter? Tror egentlig bare vi er i tvivl om i hvilken retning vi skal kigge for at finde den rigtige løsning.
Bedste scenarie er sådan her: "Hej, jeg hedder XX. Jeg kunne godt tænke mig at varetage jeres lagerdel. Jeg skal bare have XX% af det overskud I har på salget af jeres produkter. Jeg har i forvejen gode aftaler med landsdækkende pakkefirmaer der leverer varer dag til dag. Det eneste i skal gøre er at sende mig en pakkeseddel og leveringsadressen, så klarer jeg resten. Jeg kan tilmed stå for fakturering og rykkerprocedure, hvis i ønsker det" Kundeservicedelen vil vi meget gerne selv beholde. Vi mangler bare en til at klare formalia, "det kedelige arbejde"!
Ps. Produktets art har ikke rigtig nogen betydning i den her sammenhæng. ;-) Men vil da gerne nævne at det er enormt nemt at lagerføre! Ofte åbnes varen ikke før den bliver sendt afsted til aftageren, der skal bare smides en label med adresse på. Den bliver altså sendt i den samme emballage som den ankom til lageret i.
Venligst Johannes
|