Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja den lyder jo noget selvmodsigende den overskrift. Men jeg har netop indgået en samarbejde med en grafiker der virkerlig sparker røv og vil gerne have ham tilknyttere tættere til virksomheden end bare som freelancer. Problemet er at jeg pt. driver min virksomhed som enkeltemandsvirksomhed og gerne vil bibeholde det sådan. Jeg har prøvet at søge på google - og det ser ud til det er muligt http://www.startvaekst.dk/Enkeltmandsvirksomhed - mangler dog noget uddybende information om dette - er der nogen der har det? Eller har noget praktisk erfaring.

På forhånd tak.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:18
Hej Kristian,

Jeg tror ikke det er sværre at ansætte nogle i en enkeltmandsvirksomhed end i en hvilken som helst anden virksomhed.

Umiddelbart vil jeg mene at du skal få lavet nogle vilkår at ansætte vedkommende efter, samt få styr på lønforhold, arbejdstider osv.
Mht. Lønnen, der kan du bruge Dataløn, eller nogle af de andre udbydere, hvor du kan nøjes med at betale pr. Lønseddel, det er vist umiddelbart den mest enkle løsning at styre lønnen på den måde.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 16:16
Troede ikke det kunne lade sig gøre på helt samme måde. Men lyder lækkert.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 16:28
Lars Larsen driver den nordiske del af Jysk, som et enkeltmandsfirma og han har nok et par tusinde medarbejdere, så  man kan sagtens ansætte folk!
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 16:53
Hvad vil i så anbefale af lønsystem. Målet er at komme op på tre ansatte inden for det næste 1½ år. Jeg har kigget på danløn og det ser jo ganske fornuftigt ud - findes der lignende alterntiver?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 17:01
Hej Kristian

vi har kørt med dataløn gennem længere tid, jeg vil dog anbefale at spørge din bank eller revisor, om de ikke har et system der kan køre lønnen, så du kun skal indberette rådata. begrundelse - der er ikke noget der kan bringe gode pålidelige medarbejdere så meget ud af aftning, som når der er fejl i lønnen, det er der måske alligevel, men så har man da en at sende aben videre til

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12
Da jeg havde en ansat, ordnede vi det hele selv. SKAT har noget der hedder LetLøn, så afhængig af hvor meget du har fulgt med i regnskabslektionerne, kan du ordne det selv. Pånær tilslutningen til 1.325kr er priserne hos dataløn dog så lave, at det nok er en opgave der er værd at slippe for :)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:35
Jeg bruger http://www.danlon.dk/  det er super enkel, når ens ansat er indtastet med personnummer/kontonummer/osv. (tager 15min) Derefter for fremtiden bruger jeg kun 2min. på at udbetale løn, hver mdr.  (det gør man hver ca. den 20 / og den sender SMS / email med lønsedler/ indberetter til skat / betaler skaten osv.  helt aut. ud til mine medarbejder og mig -når lønnen sker... og det koster   hvis 15kr per gang/mand/kvinde .  Det er CHEP og EASY  og sikker...   Dog er designet lidt OLD syndes jeg, men det virker godt... Og man kan sidde på alle PC'er / verden rundt, da den køre på nettet det hele... Så du kan rolige hyre en mand og have det hele klar på en uges tid, man skal lige have nogen paswords til danløn som tager nogen dage...

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 18:48
Ja, det er ingen problemer. Køb Dataløn eller Danløn, det er nemt og billigt. Jeg bruger dataløn, og det koster omkring 50 kr. (ja, det er måske endda billigere) at oprette en medarbejder og udbetale løn. Det tager 5 min. og sikkerheden er i top. Du får et chipkort (lgesom dankort), som du tilslutter din computer via USB. Super nemt. Alle kan finde ud af det!
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:55
Jeg har adskillige kunder med både Danløn, Dataløn og Letløn. Letløn er billigst men rapporteringen derfra er besværlig. Dataløn er meget dyrt og besværligt. Danløn er let anvendeligt og godt, og har især den vældig gode feature, at de leverer fuldstændig færdige kassekladder til lønbogføring, så der ikke går rod i det på den front. Prisen for Danløn er 15 kr. + moms pr. lønafregning, og det inkluderer alle overførsler af A-skat, feriepenge mv., så der er efter min opfattelse ikke så meget at betænke sig på.

Danløn kan også anvendes til honorarer, så når man først har systemet, er der en del ting, som bliver lettere for små virksomheder i vækst.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)