Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem sagde velfærdssamfund?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15101
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når velfærds Danmark failer!

Alt for mange danskere tror, at samfundet redder dem, hvis de kommer galt afsted. Men sådan forholder det sig i rigtig mange sager ik. Samfundet bliver disse personers fjende!

Langt om længe tager pressen fat i en af de mange problemstillinger, hvor uskyldige menneskers liv ødelægges, fordi lovgivningen er direkte hjernedød!
Hvordan kan man kalde det et velfærdssamfund, når man svigter sine egne borgere på sådan en måde? Bemærk kontant tager fat i et hul, men der findes altså rigtig mange!

Er velfærds Danmark en illussion, som har tiltro til, men de opdager først det sande DK, når livet er smadret?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har længe ment, at det såkaldte velfærdssamfund netop er en illusion. Godt nok har vi det bedre end mange andre steder, men det sande velfærdssamfund hører fortiden til. Og i øvrigt kan det ikke lade sig gøre at have et velfærdssamfund, sådan som skuden køres i dag. (og jeg tror absolut ikke at det bliver bedre med en rød kaptajn)

Jeg har som sådan ikke noget problem i at vi ikke har råd til at opretholde et rigtigt velfærdssamfund, men jeg er lidt ked af at måden vi forvalter mange milliarder forkert på hvert eneste år. Gjorde vi ikke det, ville vi sandsynligvis have bedre muligheder for at sikre at ingen falder igennem.

Men det er rart at pressen endelig tager fat på denne del af "Velfærds Danmark". Der er mange andre lignende historier at tage fat på.

Derfor glæder det mig også, at DR og TV2 vil droppe den personhetz mod politikere, samt de hurtige meningsmålinger der desværre har fyldt for meget de sidste 5 - 6 år. Det bliver jo rigtig rart, hvis politikerne kan koncentrere sig om at føre noget ansvarlig poiltik, istedet for hele tiden at skulle forholde sig til ting der ikke har en skid med deres politik at gøre.

Men ligesom med velfærdssamfundet, er det nok også en bare en illision. For danskerne vil nok hellere høre om Henriettes personlige rod, end se en ordentlig debat om hvordan vi får Danmark på ret kurs.

Og så længe befolkningen (og dermed vælgerne) har det sådan, kan det ikke være anderledes end at det er der politikerne bliver nød til at lægge et alt for stort fokus.

Jeg hørte også lige i radioen, at DR2 sender et eller flere programmer om hvad vi nu skal gøre, når pengene ikke slår til, til at dække de goder vi forbinder med et velfærdssamfund. Jeg synes de sagde det var på søndag.

Men det viser også hvor lidt seerne vil se det, hvis det sendes på DR2. 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15101
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:45

igang:

Jeg har længe ment, at det såkaldte velfærdssamfund netop er en illusion. Godt nok har vi det bedre end mange andre steder, men det sande velfærdssamfund hører fortiden til. Og i øvrigt kan det ikke lade sig gøre at have et velfærdssamfund, sådan som skuden køres i dag. (og jeg tror absolut ikke at det bliver bedre med en rød kaptajn)

Jeg har som sådan ikke noget problem i at vi ikke har råd til at opretholde et rigtigt velfærdssamfund, men jeg er lidt ked af at måden vi forvalter mange milliarder forkert på hvert eneste år. Gjorde vi ikke det, ville vi sandsynligvis have bedre muligheder for at sikre at ingen falder igennem.

Men det er rart at pressen endelig tager fat på denne del af "Velfærds Danmark". Der er mange andre lignende historier at tage fat på.

Er helt enig!

igang:

Men det viser også hvor lidt seerne vil se det, hvis det sendes på DR2. 

DR2 er en genial kanal. Ingen andre danske kanaler, sender så meget guldviden ud i samfundet, som DR2 gør! Men hvor er der bare få, som ser det?
I stedet for at lære en masse, så vil folk hellere underholdes af X-Factor og andet skod, som de alligevel ik kan bruge til en skid...

Alt det bedste fra Danmarks Radio sendes oftest på DR2!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)