Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeasing Privat eller i Firmaet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 1. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil lease en bil for ca 2 år enten privat eller i min virksomhed?

Planen er at lave en fuld "body" reklame på bilen. Det er en mini og jeg sælger møbler til "small rooms" Jeg er ivæksætter og er i opstartsfasen hvor udgifterne er større end indtægter. ja der er pt ingen indtægter, der er kun udgifter og en masse energi......

Er der nogen der har nogen gode råd?

Dbh.

Kenneth Malev

Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:42

1) Det er vigtigt, at du holder dine udgifter nede. Det er en bil ikke særligt god til.
Omvendt, så er det vigtigt, at man kan komme rundt, så hvis du ikke har noget køretøj kan det godt være relevant at skaffe sig en bil.

2) Læg et eller flere budgetter (drift, likviditet osv.) der kan give dig et overblik og som du kan bruge som et styringsredskab

2) Skaf dig indtægter - om ikke andet så fordi det føles dejligt :-)

3) Overvej de skattemæssige konsekvenser ved at lease en bil i firmaet + beskatning af dig personligt kontra blot at lease den personligt. Er det i det hele taget en god idé at lease en bil? Hvad er konsekvenserne ved afbrydelse af kontrokten før tid, hvad med ridser, skrammer og p-buler m.v.? Der er mange skrækhistorier om leasing...

4) Overvej effekten af at fyre utroligt mange penge af på bil + full body reklame kontra beholde det køretøj du måske allerede har og bruge en del færre penge på reklamering på nettet, i aviser m.v.
De sparede penge kan du med fordel investere på andre fronter.

Mvh
Torben Falck
Strongminds
www.strongminds.dk

Fra Valby
Tilmeldt 1. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:45

Hej Torben

Tak for dit svar. Jeg har solgt min bil for at få midler fri til at invistere i firmaet, derfor har jeg leaset en bil, det er blevet privat, så må jeg bruge kørepenge.

Men enig, udgifterne skal holdes ned, samt et det altid en dejlig følelse at sende en faktura......

Ha en fantastisk weekend.

Dbh.

Kenneth 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)